Rohlik Group ("Rohlik") îşi va lansa serviciile de livrare online de alimente sub noul brand Sezamo în România şi Italia, în prima jumătate a anului 2022, anunţându-l pe Andrea Colombo în funcţia de CEO pentru Sezamo Italia, se arată într-un comunicat remis redacţiei.
Din primăvara anului 2022, aproape 2,5 milioane de gospodării din Bucureşti şi Milano vor avea acces pentru prima dată la experienţa clienţilor Grupului Rohlik, Italia urmând să fie a doua piaţă ca mărime după Germania.
În a doua jumătate a anului 2022 urmează lansarea Sezamo şi în Spania, operaţiunile fiind lansate după ce analizele de piaţă au arătat o creştere a cererii clienţilor pentru servicii de livrare online de alimente.
Serviciul de livrare online de alimente Rohlik va fi activ în 7 ţări până în 2022
Serviciul european de livrare de produse alimentare online a livrat prima sa comandă în urmă cu 7 ani în Praga, Republica Cehă şi este deja disponibil în 4 ţări, livrând clienţilor sute de mii de produse în fiecare zi. În unele zile, livrările pot ajunge la peste un milion de articole de zi cu zi din supermarket, precum şi produse provenite din surse locale, de la mici fermieri şi producători locali. Obiectivul Grupului Rohlik de a-i ajuta pe europeni să mănânce mai bine şi să trăiască o viaţă mai fericită va atinge, astfel, şi România, Italia şi Spania, iar scopul grupului de a deveni liderul european în retail-ul de produse alimentare online este cu un pas mai aproape.
Referitor la planurile viitoare de extindere, fondatorul Rohlik Group, Toma¹ Èupr, menţionează: "Cu câteva săptămâni în urmă am semnat un contract cu primul nostru centru de livrare din Spania. Aceasta înseamnă că vom fi în curând la Madrid, iar mai multe ţări vor urma. Acest lucru se datorează unei creşteri impresionante în toate noile noastre pieţe, exemplu fiind Munchen, unde recent am depăşit pragul de 1.000 de comenzi pe zi, într-un timp record. Modelul nostru de afaceri bazat pe a furniza mărci de înaltă calitate la nivel mondial şi autohton, precum şi produse locale, se dovedeşte a fi un succes în mod repetat. Împreună cu un serviciu complet livrat în trei ore sau mai puţin, se arată a fi exact ceea ce au nevoie familiile, aşa cum se vede în frecvenţele mari de cumpărături şi în valorile comenzilor. Mai simplu spus, orientarea atentă către client echivalează cu sănătatea financiară şi cu o Europă mai fericită! Desigur, vechile obiceiuri de a merge la un magazin alimentar dispar cu greu. Din acest motiv, ceea ce construim la Rohlik trebuie să fie nu doar "mai bun decât modelul tradiţional" de cumpărături, ci de zece ori mai bun. În timp ce privim spre viitor, dorim să continuăm să oferim partenerilor noştri din întreaga lume venituri mai mari, să continuăm să oferim personalului nostru muncă interesantă, flexibilă şi bine plătită şi, cel mai important, să oferim clienţilor noştri online cele mai bune produse alimentare posibile, cât şi o experienţă de livrare pozitivă."
"După ce am lansat operaţiunile Grupului Rohlik în patru ţări sub patru nume de marcă diferite, vom intra pe aceste noi pieţe sub un singur brand: Sezamo", dezvăluie directorul de marketing al grupului Rohlik, Jakub Petøina, explicând: "Toate aceste ţări vorbesc limbi de provenienţă latină, iar noi a vrut să continuăm cu un cuvânt de inspiraţie alimentară ca brand. Seminţele de susan sunt populare în toate culturile. Numele brandului - Sezamo - se bazează pe "sesamo" în italiană, "susan" în română şi "sesamo" în spaniolă. Numele brandului Sezamo este, de asemenea, legat de expresia magică "Sesam, deschide-te!" din basmul "Ali Baba şi cei patruzeci de hoţi", la fel precum păstaia care se desface când este coaptă şi conţine o comoară. Desigur, brandurile noastre: Rohlik, Kifli, Gurkerl şi Knuspr rămân mărci pentru Cehia, Ungaria, Austria şi Germania. Iar alături de Sezamo, au o mulţime de comori înăuntru care aşteaptă să fie descoperite şi livrate."
Programul de extindere ar putea crea până la mii de noi locuri de muncă în Milano şi Bucureşti
"Modelul de afaceri al lui Rohlik se dovedeşte a fi de succes în repetate rânduri pe mai multe pieţe şi este uşor să fii entuziasmat de o viziune care are sens şi are la bază îmbunătăţirea vieţilor oamenilor. Odată cu deschiderea de noi pieţe, căutăm mereu în grupul Rohlik persoane curajoase care împărtăşesc scopul şi pasiunea noastră, care sunt dispuse să accepte provocările, să încerce lucruri noi şi să se ridice la înălţime. Suntem încântaţi de modul în care aceste noi pieţe, culturi şi colegi ne vor îmbogăţi ca echipă", explică Daniela Razimova, Chief People & Culture Officer la Rohlik Group, adăugând: "Puteţi consulta deja site-ul nostru dedicat carierelor la Rohlik (career.rohlik.group), unde oferim joburi în 7 ţări, 7 oraşe şi în 12 echipe."
Livrare în câteva ore din prima zi
În România şi Italia, Sezamo va putea livra aproximativ 8.000 de produse alimentare proaspete şi de calitate direct în casele clienţilor în decurs de 2 ore în România şi 3 ore în Italia, începând din prima zi. În centrul gamei complete se află produse locale proaspete, cum ar fi fructe şi legume, carne, peşte, lactate şi produse de panificaţie, alături de mărci internaţionale, precum şi produse proprii cu eticheta Rohlik - pe scurt, o alternativă de zi cu zi mai bună la cumpărăturile din supermarket.
Potrivit sursei citate, depozitul local din România va avea 10.000 mp şi este situat în CT PARK - Bucureşti Nord. El va răspunde tuturor nevoilor comercianţilor şi clienţilor şi va fi dotat inclusiv cu spaţii de depozitare cu temperatură controlată (congelare şi refrigerare) pentru fructe şi legume proaspete, care vor fi livrate direct consumatorilor de către producatorii locali.
"Provocarea pentru planurile noastre de lansare a fost găsirea locaţiei potrivite pentru centrul de livrare, care să fie accesibilă atât pentru echipele noastre de livrare pentru clienţi, cât şi pentru furnizori. Următorul pas pe listă este recrutarea şi formarea de echipe, asigurându-ne că întreg personalul apreciază cât de importantă este preocuparea pentru serviciul clienţi şi viziunea noastră ca în Europa să se mănânce şi să se trăiască bine. Încă de la lansare, clientul va putea accesa întregul magazin, astfel încât să îşi poată acoperi coşul săptămănal" a declarat Michael Kaiser, Chief Commercial Officer în România.