Grupul LEGO a anunţat astăzi rezultatele financiare şi operaţionale pentru primele 6 luni ale anului, până la 30 iunie 2022, aratî un comunicat transmis astăzi redacţiei.
Potrivit sursei citate, veniturile au înregistrat o creştere de 17% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, atingând valoarea de 27.0 miliarde de DKK. Cifrele de vânzări au crescut cu 13%, un ritm superior mediei din industria jucăriilor, contribuind astfel la creşterea cotei de piaţă la nivel global.
CEO-ul Grupului LEGO, Niels B. Christiansen, a declarat: "Am început anul 2022 în forţă şi suntem foarte mulţumiţi de performanţa noastră, care a fost peste aşteptări, după oricum un 2021 excepţional. În ciuda incertitudinilor globale, am continuat să atingem cifre de vânzări mai mari şi o creştere de două cifre determinată de cererea pentru portofoliul nostru puternic şi de calitatea execuţiei realizate de echipa noastră uimitoare. Am sărbătorit cea de-a 90-a aniversare în întreaga lume şi suntem recunoscători că, după aproape un secol, LEGO® rămâne relevant şi continuă să inspire familii şi copii."
Creşterea puternică a veniturilor şi fluxul de numerar disponibil au permis Grupului LEGO să accelereze semnificativ iniţiativele strategice şi să compenseze inflaţia costurilor materiilor prime, energiei şi transportului, menţinând în acelaşi timp profitul operaţional stabil la 7.9 miliarde DKK.
În prima jumătate a anului 2022, Grupul LEGO s-a concentrat pe extinderea capacităţii de producţie şi pe construirea unor niveluri mai sănătoase de stoc, crescând productivitatea după o perioadă extinsă cu o rată de creştere excepţională care a atins limitele capacităţii de producţie în 2021. Datorită acestor investiţii accelerate, fluxul de numerar disponibil a fost de 3.8 miliarde DKK, comparativ cu 5.8 miliarde DKK în aceeaşi perioadă a anului trecut. Profitul net a rămas semificativ la 6.2 miliarde DKK, egal cu rezultatul extraordinar din aceeaşi perioadă a anului trecut.
"Pentru a doua jumătate a anului 2022, continuăm să vedem o cerere puternică pentru produsele noastre. Pe termen mai lung, ne aşteptăm ca ritmul de creştere a veniturilor să se normalizeze la niveluri mai sustenabile. De asemenea, vom continua să reinvestim în afacerile noastre şi să accelerăm iniţiative precum dezvoltarea de produse inovatoare, digitalizarea, capacitatea de producţie, reţeaua noastră de vânzare şi sustenabilitatea pentru a menţine ritmul şi a oferi o creştere sustenabilă pe termen lung. Aceste investiţii semnificative ne vor poziţiona în viitor pentru a face posibilă învăţarea prin joacă pentru mai mulţi copii din întreaga lume", a mai spus Christiansen.
• Un portofoliu puternic atrage fani de toate vârstele şi interesele
În primele şase luni ale anului 2022, cifrele de vânzări au crescut în toate segmentele de piaţă, cu performanţe deosebit de puternice pe continentele americane, în Europa de Vest şi Asia-Pacific. Creşterea a fost determinată de cererea continuă pentru portofoliul extins şi diversificat al companiei. Temele de top din prima jumătate a anului au inclus LEGO® Star Wars, LEGO® Technic, LEGO® Icons (fostul Creator Expert), LEGO® City, LEGO® Harry Potter şi LEGO® Friends.
Portofoliul din acest an este cel mai mare de până acum şi se adresează constructorilor de toate nivelurile şi vârstele. Acesta include produse LEGO care reflectă o gamă largă de interese şi hobby-uri de care constructorii noştri sunt pasionaţi: de la artă, design şi maşini, la muzică, sport şi explorarea spaţială.
În aprilie, grupul LEGO a anunţat un parteneriat pe termen lung cu Epic Games, prin care cele două companii îşi vor uni forţele pentru a crea experienţe digitale distractive şi sigure pentru copii în metavers, inspirate de posibilităţile nelimitate ale cărămizii LEGO.
• Iniţiativele strategice de creştere generează acoperire, relevanţă şi un viitor digital
Compania şi-a extins reţeaua globală de magazine în primele şase luni, deschizând 66 de noi magazine LEGO, dintre care 46 în China. Acest lucru duce numărul de magazine la nivel global la 833. Compania a consolidat, de asemenea, capabilităţile de comerţ electronic pe platformele sale online şi pe cele ale partenerilor săi.
În iunie, Grupul LEGO a deschis oficial un hub digital la Copenhaga, în contextul în care a mărit echipa digitală globală cu aproape 40% în primele şase luni ale anului 2022. Pe o perioadă de trei ani, se angajează să tripleze dimensiunea la 1.800 de colegi la nivel global, consolidând în acelaşi timp comerţul electronic, modernizarea infrastructurii digitale şi impulsionarea unei transformări digitale la nivelul întregii întreprinderi.
Grupul LEGO a făcut progrese în obiectivul său de a-şi realiza ambalajele din materiale din surse sustenabile până la sfârşitul anului 2025. În a doua jumătate a anului 2022, acesta va începe să lanseze ambalaje pe bază de hârtie în cutiile LEGO comercializate în Europa.
În iunie, compania a anunţat că intenţionează să-şi deschidă cea de-a doua fabrică neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon în Virginia, Statele Unite, după fabrica anunţată în Vietnam la sfârşitul anului trecut. Cerinţele energetice ale ambelor amplasamente vor fi corelate cu energia obţinută din surse regenerabile la faţa locului.
• Impact pentru copii şi familii
Fundaţia LEGO, care primeşte 25% din dividendele Grupului LEGO, a promis donaţii de peste 1 miliard DKK în prima jumătate a anului 2022 pentru a sprijini familiile nevoiaşe şi pentru a facilita dezvoltarea copiilor. Unele dintre programele finanţate au inclus o competiţie globală menită să ofere copiilor cel mai bun start în viaţă, sprijin pentru copiii neurodivergenţi şi sprijin pentru copiii şi familiile afectate de războiul din Ucraina.
"Suntem norocoşi că performanţa noastră financiară puternică ne permite să aducem o contribuţie pozitivă societăţii şi să investim în viitorul companiei, astfel încât să putem facilita învăţarea prin joc pentru copiii de pretutindeni", a preciat Christiansen.