Producătorul de profile din aluminiu Alumil Rom Industry (ALU) a raportat, pentru prima jumătate a anului, un profit net de 3,85 milioane de lei, aproape dublu faţă de cel din primele şase luni ale lui 2021, în condiţiile unei creşteri consistente a cifrei de afeceri, după cum reiese din raportul companiei publicat, vineri, pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Veniturile din vânzări s-au ridicat la 51,49 milioane de lei, cu 28,6% peste cele din perioada ianuarie-iunie 2021. Pe de altă parte, costul vânzărilor a urcat cu 31,9%, la 34,74 milioane de lei, fiind direct conectat cu evoluţia şi structura cifrei de afaceri, precum şi cu majorarea preţurilor de achiziţie a materiei prime, după cum se arată în raport.
Cheltuielile de vânzare şi distribuţie s-au ridicat la 9,48 milioane de lei, cu 7,5% peste cele din primele şase luni ale anului trecut, în timp ce cheltuielile administrative au fost de 2,93 milioane de lei, în scădere cu 5,3% faţă de cele din intervalul ianuarie-iunie 2021.
În prima jumătate a anului, Alumil Rom Industry a raportat un profit operaţional de 4,73 milioane de lei, cu 98% peste cel din aceeaşi perioadă a lui 2021, rezultat ce a fost uşor erodat de o pierdere financiară.
În data de 5 septembrie, acţionarii companiei sunt convocaţi pentru aprobarea contractării unei facilităţi de credit de 1,6 milioane de euro de la OTP Bank, pentru refinanţarea facilităţii existente în sumă de trei milioane de lei, restul banilor urmând să fie utilizaţi pentru finanţarea cheltuielilor curente.
La finele lunii iunie, Alumil Aluminium Industry deţinea 55,9% din titlurile Alumil Rom Industry, în timp ce Sotiriou Michail avea un pachet de 23,95% din capitalul social al companiei, a cărei capitalizare se ridică la aproape 56 milioane de lei.