Raiffeisen Bank a încheiat al treilea trimestru din 2018 cu un profit net de 718 milioane de lei, cu 91% mai mult faţă de cel înregistrat în primele trei trimestre ale anului trecut. Activele totale ale Raiffeisen Bank au ajuns la 39,15 miliarde lei (în creştere de 15% de la an la an), conform unui comunicat de presă.
Acesta arată că, în primele nouă luni ale anului în curs, veniturile băncii au depăşit 1,85 miliarde lei, cu 24% mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2017. Cheltuielile operaţionale ale băncii au crescut la 930 milioane lei, de la 887 milioane lei, cât erau în septembrie 2017, creşterea fiind de 5%. Cheltuielile operaţionale sunt în creştere uşoară din cauza investiţiilor în infrastructură şi IT, a creşterii costului cu forţa de muncă, precum şi a inflaţiei, care devine un factor notabil.
Comunicatul citat arată: "Motorul principal al acestei evoluţii puternic pozitive a continuat să fie activitatea de creditare: 24,51 miliarde lei este valoarea stocului de credite nete acordate clienţilor, în creştere cu 19% faţă de perioadă similară a anului 2017. Creditele nou acordate companiilor au crescut cu 32% în primele trei trimestre din 2018, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2017, cele acordate IMM-urilor - cu 20%, iar împrumuturile pentru populaţie, cu 6%.
Steven van Groningen, CEO Raiffeisen Bank, subliniază că rezultatele provin, în primul rând, "din creşterea organică echilibrată şi puternică a băncii pe toate produsele şi segmentele de clienţi, cu accent pe finanţările acordate companiilor şi IMM-urilor: "Susţinem activitatea şi investiţiile clienţilor noştri, ceea ce ne-a permis să atingem o cotă de piaţă de 10% în ceea ce priveşte creditele acordate companiilor şi populaţiei din România. În condiţiile în care mediul în care activăm ne provoacă permanent, cu schimbări legislative şi evoluţii puţin predictibile, faptul că ne menţinem performanţele la acest nivel şi ne dezvoltăm ne arată că suntem o organizaţie puternică şi responsabilă".
Rata creditelor neperformante a scăzut la 4,3%, la finalul lunii septembrie 2018, faţă de 7,7% în trimestrul al treilea din 2017. Costul cu provizioanele a scăzut până la 62 milioane lei, pe fondul comportamentului de plată disciplinat din partea clienţilor. Depozitele atrase de Raiffeisen Bank de la clienţi au crescut cu 16%, la final de septembrie 2018 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi au depăşit valoarea de 32,31 miliarde lei.
Raiffeisen Bank va continua investiţiile în procesul de digitalizare şi simplificare, a anunţat banca.
Instituţia de credit avea peste 490.000 de carduri active, la 30 septembrie 2018, în creştere cu 10% pe segmentul celor nou emise. Peste 95% dintre sumele tranzacţionate prin intermediul cardurilor de credit sunt utilizate la POS-uri sau pentru cumpărături online. Volumele tranzacţionate la comercianţi au crescut cu aproape 20%, în primele trei trimestre ale acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
La sfârşitul celui de-al treilea trimestru din 2018, banca avea 5.037 de angajaţi, 425 de agenţii în toată ţara şi o reţea de peste 930 de ATM-uri, aproximativ 19.300 de POS-uri şi 210 maşini multifuncţionale. Raiffeisen Bank deserveşte 2 milioane de clienţi persoane fizice, aproximativ 100.000 de IMM-uri şi 5.700 de corporaţii.