Raiffeisen Bank reuşeşte să ofere soluţii de finanţare adaptate economiei româneşti şi nevoilor clienţilor săi, într-un context macroeconomic dificil, marcat de incertitudini fără precedent, conform unui comunicat remis redacţiei. În plus, banca se bucură constant de feedback extrem de pozitiv de la clienţii săi, mai ales corporaţii mari şi medii.
Potrivit sursei citate, soldul de credite al Raiffeisen Bank a înregistrat un avans important de 27%, la finalul T3 2022 faţă de T3 2021, susţinut în principal de o creştere considerabilă a activităţii de creditare pentru clienţii corporaţii, de 55%. Trendul de creştere este vizibil şi pentru clienţii IMM ai băncii, al căror stoc de credite nete a înregistrat un avans de 19% (an la an), o contribuţie semnificativă având implementarea schemelor guvernamentale de garantare. În paralel cu avansul finanţărilor acordate clienţilor săi companii, Raiffeisen Bank şi-a asumat rolul de facilitator în tranziţia către o economie verde şi o comunitate sustenabilă. La începutul lunii august 2022, Raiffeisen Bank a plasat, în premieră, o emisiune de obligaţiuni sustenabile senior nepreferenţiale, denominate în lei. Emisiunea de obligaţiuni a fost adresată investitorilor instituţionali şi a atras peste 500 milioane lei, pe o maturitate de 5 ani. Fondurile astfel atrase vor fi utilizate pentru finanţarea exclusivă a proiectelor durabile, conform criteriilor de eligibilitate descrise în Cadrul pentru Obligaţiuni Sustenabile al băncii.
"În 2022 ne îmbunătăţim pas cu pas abordarea noastră, preocupaţi fiind de felul în care clienţii se aşteaptă să facem noi lucrurile pentru ei. O creştere a soldului creditelor pentru corporaţii mari şi medii de 55% este un rezultat care ne confirmă că facem ce trebuie pentru aceşti clienţi, mulţi dintre ei companii importante din economia românească. La IMM-uri avem peste 72 de mii de firme care utilizează noua aplicaţie de Mobile Banking, Smart Business, pe care o îmbogăţim permanent cu noi funcţionalităţi. Sunt deja câteva sute de IMM -uri pentru care oferim serviciul RaiPos, aplicaţia care transformă telefonul sau tableta într-un terminal electronic de plată cu cardul. Acestea sunt doar câteva dintre lucrurile pe care le-am făcut în 2022 pentru clienţii noştri pentru a le face ziua mai uşoară şi afacerea mai profitabilă." a declarat Zdenek Romanek, Preşedinte & CEO Raiffeisen Bank.
În T3 2022, în contextul economic complicat, am continuat să oferim clienţilor persoane fizice soluţii de finanţare şi instrumente adaptate nevoilor lor, cu dobândă fixă, care le oferă stabilitate şi predictibilitate pe termen mediu. În plus, facilitatea noastră "vacanţă 3 rate" este menită să vină în ajutorul clienţilor atunci când se confruntă cu perioade dificile. Stocul de credite nete al persoanelor fizice a crescut, de asemenea, cu 8%, echilibrat, atât pentru creditele de nevoi personale, cât şi pentru cele ipotecare. În ceea ce priveşte creditele de nevoi personale negarantate s-a resimţit o uşoară încetinire a ritmului la nivelul pieţei în T3 2022, subliniază sursa citată.
Evoluţia portofoliului Raiffeisen Bank rămâne însă una pozitivă, cu o cotă de piaţă în creştere în luna august 2022. Numărul creditelor de nevoi personale acordate prin aplicaţia Smart Mobile s-a dublat în T3 2022, faţă de T3 2021, trend susţinut prin îmbunătăţiri constante ale fluxului digital, adaptate la experienţa clienţilor. În plus, în oferta băncii am introdus un pachet avantajos, menit să ofere cea mai bună planificare financiară pentru client, astfel clienţii beneficiază de o reducere importanta de preţ la achiziţionarea unui credit de nevoi personale împreună cu o asigurare de viaţă şi şomaj. O altă soluţie menită să asigure clienţilor o viaţă financiară stabilă şi sănătoasă este oferta de credit imobiliar cu dobândă fixă timp de 5 ani. Peste 75% dintre creditele imobiliare acordate de Raiffeisen Bank au o dobândă fixă şi peste 50% dintre ele s-au încadrat în categoria "Green Mortgage" (eficienţa energetică clasa A).
Depozitele clienţilor au înregistrat o creştere de 7% la finalul T3 2022 (an la an). Pe tot parcursul acestui an banca a făcut eforturi pentru a adapta permanent ratele de dobânda pentru depozite la inflaţia în creştere. Aceste eforturi s-au concretizat într-o serie de majorări de rate de dobânda pentru a menţine interesul clienţilor să economisească. În paralel am îmbogăţit şi gama de produse de economisire. "Pornind de la obiectivele financiare şi stilul de viaţă specifice fiecărui client pregătim echipele noastre din unităţi să ofere cele mai potrivite soluţii de planificare financiară. Investim în sănătatea financiară a tuturor clienţilor noştri prin susţinerea planurilor lor." a adăugat Zdenek Romanek.
Clienţii noştri revin la comportamentul pe care îl aveau înaintea pandemiei, iar banca continuă să facă investiţii pentru a îmbunătăţi şi completa oferta de soluţii digitale, menite să facă viaţa mai uşoară clienţilor noştri. Plăţile prin cardurile Raiffeisen pentru hoteluri au crescut cu peste 50%, iar cele făcute în restaurante, baruri, pentru concerte sau evenimente au avansat cu 20%, faţă de trimestrul anterior al acestui an. Numărul tranzacţiilor online efectuate de persoane fizice, prin intermediul cardurilor de debit a crescut cu aproape 40%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Banca a aderat la schema Transfond şi a activat plăţile instant din septembrie 2022. Această funcţionalitate face ca transferul sumelor mai mici de 50.000 lei, făcute în aplicaţia Smart Mobile, să dureze doar câteva secunde. La 30 septembrie 2022, numărul plăţilor prin carduri efectuate de clienţii Raiffeisen Bank cu telefonul sau cu ceasul s-a dublat faţă de T3 2021. În august 2022 am obţinut de la Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei autorizarea pentru soluţia de identificare la distanţă aferentă fluxului de înrolare digitală a clienţilor PF, prin Smart Mobile. Acest pas confirmă calitatea şi siguranţa soluţiei de identificare video pusă la dispoziţia clienţilor noştri pentru deschiderea unui cont curent online. La 5 luni de la lansare, Raiffeisen Smart Market, cel mai proaspăt produs digital al băncii, deserveşte peste 200.000 clienţi persoane fizice, pe care i-am recompensat cu peste 90.000 vouchere la 60 de comercianţi, 500.000 de puncte de loialitate, cashback de 160.000 euro şi oferte avantajoase la produse bancare. Raiffeisen Bank continuă să fie unul dintre liderii pieţei cardurilor de credit din România, cu un portofoliu de peste 570.000 de carduri active.
Portofoliul de clienţi digitali persoane fizice (1,2 milioane, 54% dintre clienţi băncii) a continuat să crească. Zilnic, în medie, peste 360.000 clienţi unici folosesc aplicaţia Smart Mobile, cu un vârf de peste 1,2 milioane de logări într-o zi, în luna august 2022.
Raiffeisen Bank a reuşit să obţină o performanţă financiară solidă în primele nouă luni ale anului 2022, cu un profit net de 920 de milioane de lei, înregistrând o creştere de 43%, an la an, într-un mediu economic plin de provocări din cauza războiului din Ucraina şi a presiunilor inflaţioniste. Veniturile băncii au crescut la T3 2022 cu 19%, an la an, ajungând la 2,3 miliarde de lei, iar activele totale au depăşit 62 de miliarde lei, o creştere de 9% faţă de 30 septembrie 2021. "Rezultatele foarte bune înregistrate de bancă dovedesc că suntem pregătiţi să ne continuăm dezvoltarea şi drumul spre succes, indiferent de contextul economic pe care îl vom parcurge în anii care urmează", a declarat Zdenek Romanek.
Costurile operaţionale ale băncii (în jur de 1 miliard de lei) au înregistrat o creştere de 7% an la an, în principal din cheltuielile salariale ca urmare a strategiei băncii de a investi în atragerea şi reţinerea personalului bine pregătit, dar şi prin măsuri menite să compenseze efectele negative ale inflaţiei asupra puterii de cumpărare. Cheltuielile din zona de IT sunt în creştere de la an la an, pe fondul investiţiilor continue pentru a putea răspunde nevoilor clienţilor noştri prin soluţii rapide, inovative şi accesibile. De asemenea, efectele creşterii generalizate a preţurilor în economie sunt resimţite în costurile băncii cu utilităţile, chirii, combustibili si materiale consumabile. Costul cu provizioanele depăşeşte nivelul înregistrat in primele noua luni din 2021 cu 7%, ca urmare a abordării prudente a băncii, în contextul economic existent. Acesta rămâne însă la un nivel redus pe fondul unui comportament disciplinat al clienţilor în ceea ce priveşte respectarea angajamentelor de plată, se menţionează în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 03.11.2022, 14:54)
"Raiffeisen Bank reuşeşte să ofere soluţii de finanţare adaptate economiei româneşti şi nevoilor clienţilor săi"
Conform ultimei decizii a Înaltei Curți de Casație si Justiție s-a demonstrat că banca fură de la clienți.
Vedeți diferența dintre ce spune banca despre ea si ceea ce este de fapt.
Va mai amintiți reclama de la FNI...?!
Lucrurile nu se opresc aici ci evoluează:
"Dormi liniștit Raiffeisen lucrează pentru tine!"
sau
"Dormi liniștit Raiffeisen te lucrează si pe tine!"