• 2011 - anul cu cele mai multe investiţii pentru "MedLife", în valoare de 30 milioane euro
Reţeaua privată de servicii medicale "MedLife" a înregistrat o cifră de afaceri de 126 de milioane de lei, în primele şase luni ale anului în curs, în creştere cu 26% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când valoarea cifrei de afaceri a fost de aproximativ 100 de milioane de lei.
Potrivit reprezentanţilor "MedLife", la baza dezvoltării business-ului stau, printre altele, investiţiile greenfield şi achiziţiile susţinute în ultima perioadă. Sursele citate ne-au declarat că 2011 a fost anul cu cele mai multe investiţii pentru "MedLife", valoarea totală a acestora ridicându-se la 30 de milioane de euro.
În circa 12 luni, compania şi-a mărit portofoliul cu două hyperclinici, două laboratoare, trei centre de excelenţă în dermatologie estetică, herniologie şi patologia tiroidiană, trei farmacii, precum şi cinci spitale mono şi pluridisciplinare (două achiziţionate - în Arad şi Braşov - şi trei construite - în Bucureşti şi Braşov). Operatorul a reuşit, astfel, să-şi consolideze poziţia pe piaţă, mai ales pe segmentul spitalelor private, crescându-şi, totodată, numărul de clienţi, atât în Capitală, cât şi în ţară.
După investiţiile făcute anul trecut, 2012 va fi un an al consolidării, ne-au mai declarat reprezentanţii companiei.
Cele mai mari venituri au fost generate de segmentul corporate, care a înregistrat o creştere de 40%, ponderea totală a acestuia în cifra de afaceri fiind de circa 30%. Au urmat segmentele de clinici şi laboratoare, care au avut o contribuţie de 26% şi, respectiv, 20% în cifra de afaceri a "MedLife" din prima jumătate a acestui an.
"Având în vedere evoluţia din primul semestru, avem şanse reale să înregistrăm o cifră de afaceri de 60 de milioane euro până la sfârşitul anului şi să depăşim estimările iniţiale, dar acest lucru depinde şi de felul în care va decurge dialogul pe care intenţionăm să îl purtăm cu Casa Naţională de Asigurări. Momentan, suntem destul de supăraţi de felul în care au fost acordate fondurile pentru 2012, dar şi de felul în care s-au făcut departajările pentru acestea, "MedLife" fiind dezavantajată masiv la acest capitol. Însă, sperăm ca discuţiile pe care le vom iniţia cu reprezentanţii CNAS să fie urmate şi de schimbări favorabile acestui proces de departajare pentru fondurile acordate", a declarat Mihai Marcu, preşedintele Consiliului de Administraţie al "MedLife".
Potrivit reprezentanţilor companiei, în prezent, fondurile oferite de Casa Naţională de Asigurări au o pondere mai mică de 8% din cifra de afaceri a companiei, diferenţa fiind acoperită de segmentul de retail, în proporţie de 60-62% şi de segmentul corporate, în proporţie de 30%.
Pe corporate, "MedLife" a înregistrat, în primele şase luni, peste 45.000 de abonaţi noi, totalizând 200.000 de abonaţi.
Trendul ascendent s-a menţinut şi pe segmentul de retail, unde "MedLife" a înregistrat o creştere de 23% a numărului de pacienţi, în perioada analizată. Numărul pacienţilor înregistraţi în prima jumătate a anului în zona de retail a fost de 880.000 de persoane, media pacienţilor care vin zilnic în clinicile "MedLife" fiind de 4.700 de persoane.
În ceea ce priveşte personalul, reprezentanţii companiei ne-au spus că strategia "MedLife" este aceea de a angaja medici full-time, aceştia fiind, în cea mai mare parte, specialişti, primari, doctori, profesori şi mai puţin rezidenţi, CV-urile venite de la astfel de specialişti fiind foarte multe.
"MedLife" activează pe piaţa noastră din 1996, acoperind toate zonele de activitate medicală - ambulatoriu, spitale, maternităţi, laboratoare, farmacii.
În prezent, compania îşi desfăşoară activitatea în nouă hyperclinici din Bucureşti, Timişoara, Braşov şi Arad, opt laboratoare proprii de analize, şase spitale în Bucureşti, Braşov şi Arad, trei maternităţi în Bucureşti şi în ţară, 28 de centre medicale generaliste în Bucureşti şi în ţară, nouă centre de excelenţă cu specializare unică, şase farmacii proprii reunite sub reţeaua "PharmaLife", colaborând cu 135 de clinici medicale partenere din toată ţara.