Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) în primele şase luni a fost de 10,659 miliarde de euro, fiind mai mare cu 1,977 miliarde de euro decât cel înregistrat în perioada 1 ianuarie -30 iunie 2020, relevă datele Institutului Naţional de Statistică (INS), date astăzi publicităţii.
Conform INS, în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2021, exporturile FOB au însumat 36,168 miliarde de euro, iar importurile CIF au însumat 46,828 miliarde de euro.
În perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2021, exporturile au crescut cu 26,5%, iar importurile s-au majorat cu 25,6%, comparativ cu perioada ianuarie - iunie 2020.
În luna iunie 2021, exporturile FOB au însumat 6,242 miliarde de euro, iar importurile CIF au însumat 8,085 miliarde de euro, rezultând un deficit de 1,843 miliarde de euro. Faţă de luna iunie 2020, exporturile din luna iunie 2021 au crescut cu 28,9%, iar importurile cu 31,1%.
În primele şase luni ale acestui an, ponderi importante în structura exporturilor şi importurilor sunt deţinute de grupele de produse: maşini şi echipamente de transport (47,9% la export şi 36,6% la import) şi alte produse manufacturate (30,4% la export şi 30% la import), notează sursa citată.
Valoarea schimburilor intra-UE27 de bunuri în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2021 a fost de 26,785 miliarde de euro la expedieri şi de 34,404 miliarde de euro la introduceri, reprezentând 74,1% din total exporturi şi 73,5% din total importuri.
Valoarea schimburilor extra-UE27 de bunuri în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2021 a fost de 9,383 miliarde de euro la exporturi şi de 12,424 miliarde de euro la importuri, reprezentând 25,9% din total exporturi şi 26,5% din total importuri.
Soldul balanţei comerciale FOB/CIF se calculează pe baza valorii exportului FOB şi a importului CIF, ca diferenţă între acestea. Soldul negativ al balanţei comerciale se numeşte deficit, iar cel pozitiv se numeşte excedent.
Potrivit INS, preţul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă preţul la frontiera ţării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum şi toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord.
Preţul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă preţul la frontiera ţării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale preţului FOB, cât şi costul asigurării şi transportului internaţional.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 10.08.2021, 00:26)
1,6 mld la 2 luni
7 mld la 4 luni
11 mld la 6 luni
--- cat mai dureaza pana explodeaza sandramaua?
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.08.2021, 15:30)
intreaba psd-ul, ei stiu cum maresc pensiile si salariile cu 40% fara consecinte