Workspace Studio, devenit în iunie Certified Dealer al grupului MillerKnoll în România, a înregistrat o cifră de afaceri de şase milioane de euro în primele şase luni din 2022, în creştere cu 20% faţă de perioada similară a anului trecut. Dinamica vine pe fondul interesului crescut al firmelor de a investi în reamenajarea spaţiilor de birouri, astfel încât acestea să devină un suport real pentru munca hibrid şi activităţile cheie desfăşurate la birou: colaborare, mentorat, schimb de idei şi socializare, potrivit companiei. Proiectele realizate în acest an au drept caracteristici principale orientarea către calitate şi ergonomie a pieselor de mobilier şi designului de ansamblu, precum şi crearea unui spaţiu plăcut şi confortabil, în care angajaţii îşi doresc să petreacă timp alături de colegii lor.
Ca Certified Dealer al MillerKnoll, Workspace Studio propune o ofertă completă de mobilier şi soluţii de amenajări premium şi ergonomice. Portofoliul companiei s-a extins cu peste 20 de branduri de design de mobilier precum Knoll, Hay, Muuto, NaughtOne, GEIGER sau Maharan.
Mobilierul premium generează în prezent 30% din cifra de afaceri a Workspace Studio şi reprezintă 60% din vânzările totale de mobilier ale companiei. Odată cu aducerea în piaţa locală a noilor branduri, compania estimează o creştere cu cel puţin 20% a vânzărilor de mobilier premium ale Workspace Studio.
• Workspace Studio: "Ascensiunea design-ului premium, susţinută de nevoia de wellbeing, acasă şi la birou"
Pe măsură ce conceptul wellbeing se integrează tot mai mult în viaţa angajatului, interesul publicului român pentru design premium accelerează, conform Workspace Studio, care menţionează: "Ca urmare a adopţiei generalizate a sistemului de muncă hibrid, oamenii s-au găsit în situaţia de a petrece mai mult timp în locuinţe şi au devenit mai conştienţi de necesitatea de a-şi amenaja casele şi a creşte nivelul de confort şi ergonomie pe care îl oferă mobilierul de interior. În acelaşi timp, companiile caută să dea un nou sens spaţiilor de birouri, să le transforme în spaţii dezirabile, cu un grad înalt de ergonomie fizică şi socială şi un design agreabil, care susţine o stare de bine şi stimulează creativitatea, inovaţia şi colaborarea. Toate acestea au dus la o orientare vizibilă către design de calitate".
Horaţiu Didea, Managing Partner Workspace Studio, declară: "Astăzi, nimeni nu mai e indiferent la felul în care arată biroul de companie. Angajaţii îşi doresc să meargă în spaţii aerisite, cu piese statement, remarcabile, cu design armonios care contribuie la starea lor de bine. Angajatorii vor birouri care să atragă talente, care să reprezinte o carte de vizită pentru parteneri şi să fie un catalizator pentru inovaţie şi dezvoltarea unor produse sau servicii valoroase. Iar piesele iconice de design au acest efect asupra spaţiilor şi oamenilor. Acestea reprezintă în general maxim 5% din valoarea totală a unui proiect, dar mă aştept ca această pondere să se dubleze în următorul an. Contextul s-a creat, nevoia există, deci sunt premise ca piaţa de design high-end să crească".
Potrivit Workspace Studio, deşi suprafeţele totale medii au scăzut cu circa 25-30%, birourile sunt gândite astăzi pentru un număr chiar şi cu 50% mai mic de angajaţi prezenţi la birou. În consecinţă, spaţiile au devenit mai largi, mai aerisite, cu suprafeţe medii per angajat în creştere cu aproape 50% faţă de perioada pre-pandemie (13-15 mp faţă de 9 mp). Bugetul mediu, ce ia în calcul atât staţia de lucru individual, cât şi cota aferentă din spaţiile comune, a ajuns la peste 1.800 euro/post de lucru, în creştere cu 20% faţă de 2021.
Horaţiu Didea menţionează: "Ponderea spaţiilor ocupate de staţii de lucru individuale a scăzut şi continuă să scadă, pentru că oamenii vin tot mai puţin la birou pentru a îndeplini task-uri individuale. Vin pentru a-şi revedea colegii şi a discuta cu ei diverse probleme şi soluţii, pentru sesiuni de creaţie sau colaborare, pentru a învăţa de la ceilalţi sau pentru întâlniri cu parteneri. Era biroului ca loc de îndeplinire a sarcinilor individuale a apus. Începe era biroului-destinaţie, cadru construit pentru experienţe valoroase atât pentru companie, cât şi pentru individ".
• Workspace Studio aşteaptă o cifră de afaceri de peste 11 milioane de euro în 2022, mai mare cu 10% faţă de 2021
Pentru acest an, Grupul Workspace Studio mizează pe o cifră de afaceri de peste 11 milioane de euro, cu o creştere de peste 10% faţă de 2021. Până la finalul anului viitor, amenajările comerciale şi rezidenţiale premium vor genera 10-15% din afacerile totale ale Workspace Studio.
Horaţiu Didea spune: "Piaţa din România se maturizează, iar odată cu acest proces, piesele statement care schimbă complet un spaţiu intră pe radarul unui public tot mai larg. Cumpărătorul de design high-end înţelege valoarea unei astfel de investiţii şi vede aceste piese integrate în stilul său de viaţă, în care confortul, frumosul şi atenţia faţă de starea sa de bine sunt foarte importante".
Printre numele noi reunite sub umbrela MillerKnoll pe care Workspace Studio le distribuie în România din această vară se află Knoll, Muuto, maharam, Geiger, Edelman, care se alătură brandurilor Herman Miller, HAY, NoughtOne sau Framery şi multor altora din portofoliul Workspace Studio.