Sphera Franchise Group ("Sphera") a înregistrat în T1 2022 vânzări în restaurante de 278,6 milioane RON, cu 31,8% mai mari faţă de T1 2021, conform unui comunicat remis redacţiei. În ceea ce priveşte veniturile totale pe piaţa românească, acestea au înregistrat o creştere cu 28% în T1 2022 faţă de T1 2021 şi o creştere cu 4,5% comparativ cu T4 2021.
Potrivit sursei citate, vânzările din România au contribuit la veniturile totale cu 241,6 milioane RON, având o creştere de 28% în T1 2022 faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, Italia cu 33,5 milioane RON, în creştere cu 70%, iar Republica Moldova a contribuit cu 3,4 milioane RON, înregistrând o creştere de 23% faţă de T1 2021.
Ca performanţă a brandurilor, vânzările KFC au crescut cu 29% în T1 2022 faţă de T1 2021, obţinând venituri de 236,2 milioane RON. Pizza Hut a crescut cu 55% faţă de perioada similară a anului precedent, contribuind cu 28,4 milioane lei la vânzările totale.
Vânzările Taco Bell au crescut cu 48% faţă de anul trecut, înregistrând venituri de 14,1 milioane RON, în martie 2022 având cele mai mari vânzări din istoria sa.
"T1 2022 a fost al doilea cel mai bun trimestru pentru Grup, din istoria noastră, în ceea ce priveşte vânzările din restaurante, pe piaţa din România, în condiţiile în care veniturile au crescut cu 28% faţă de acelaşi trimestru al anului precedent şi cu 4,5% faţă de T4 2021. Continuăm să investim în dezvoltarea business-ului nostru - între 31 martie 2021 şi 31 martie 2022 am deschis 15 restaurante noi, dintre care, 14 în România şi un restaurant nou în Italia. În ciuda contextului provocator, observăm o performanţă îmbunătăţită a vânzărilor pentru toate brandurile noastre emblematice. De-a lungul anilor, am dovedit că business-ul nostru a fost rezistent chiar şi la cele mai neprevăzute şocuri şi suntem încrezători că, indiferent de faptul că anul 2022 a adus deja o serie de provocări, în special pe partea de costuri şi de lanţ de aprovizionare, vom fi capabili să oferim o performanţă solidă acţionarilor noştri şi în acest an", declară Călin Ionescu, Director General Sphera.
Valoarea totală a vânzărilor prin serviciul de livrare s-a ridicat la 78,5 milioane RON, iar 12% din totalul comenzilor au fost livrate folosind serviciile proprii de livrare ale Grupului.
"În ultimii doi ani, în contextul pandemiei, principala noastră preocupare a fost să avem o poziţie solidă a vânzărilor. Anul 2022 a venit cu un set diferit de provocări, deoarece, din cauza războiului persistent din Ucraina şi a mediului inflaţionist general, presiunea pe partea de costuri a crescut extrem de rapid, într-un ritm pe care nu l-am mai văzut vreodată. Astfel, T1 2022, a fost cu adevărat o provocare, deoarece a inclus încă, în cea mai mare parte, restricţii legate de pandemie, dublate de creşteri în toate categoriile de costuri, în special în ceea ce priveşte cheltuielile cu salariile, alimentele, cu carnea de pui, şi cu energia. Cu toate acestea, în acest mediu dificil, suntem mulţumiţi de performanţa Grupului. Cererea pentru mărcile noastre emblematice continuă să crească de la trimestru la trimestru, pe măsură ce ne extindem prezenţa în România şi Italia şi vom continua să urmărim optimizarea costurilor în lunile următoare pentru a îmbunătăţi performanţa de bază", declară Valentin Budeş, Director Financiar Sphera.
În primul trimestru al acestui an, cheltuielile au crescut mai rapid decât vânzările, înregistrând o majorare de 39% faţă de T1 2021, determinată în primul rând de presiunea exercitată de costurile cu materia primă, care au crescut cu 40,7%, ajungând la 97,8 milioane RON (creştere de 28,3 milioane RON). Creşterea a fost determinată de o majorare semnificativă a costurilor cărnii de pui, a tarifelor la energie, precum şi din cauza mediului inflaţionist general. O parte dintre aceste costuri s-au reflectat în creşterea preţurilor produselor în martie 2022, însă aceasta a fost totuşi mai mică decât creşterea totală a costurilor înregistrată în T1 2022. De-a lungul timpului, Grupul a majorat preţurile pe etape, prin urmare, având în vedere contextul de piaţă, este de aşteptat să fie implementate şi alte creşteri de preţuri, subliniază sursa citată.
În contextul unei pieţe a forţei de muncă limitate şi tot mai solicitante, pe parcursul anului 2021, Grupul s-a concentrat, pe motivarea şi securizarea bazei sale de angajaţi prin implementarea unor creşteri salariale, în medie cu 22% şi aprobarea unei scheme noi de bonusuri şi beneficii, precum creşterea valorii tichetelor de masă. La sfârşitul primului trimestru al anului 2022, Grupul avea în total 4.784 de angajaţi pe toate cele trei pieţe în care activează.
În acest context dificil, Sphera Franchise Group a încheiat T1 2022 cu EBITDA de 3,8 milioane lei, în scădere cu 70,5% faţă de T1 2021, în conformitate cu aşteptările conducerii de la începutul anului.
Pentru întregul an 2022, Grupul are în plan deschiderea a 18 restaurante (9 unităţi KFC în România, 2 unităţi KFC în Italia, 4 locaţii Pizza Hut, atât restaurante Fast Casual Delivery, cât şi Express, şi 3 unităţi Taco Bell în România), se mai arată în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.05.2022, 21:36)
Tot gaura? Eu nu cumpar ca nu sunt fond de pensii. Apropo cum ati convins piloanele sa investeasca in voi? Trebuie ceva ancheta la piloanele care au plasat banii amaratilor in astfel de afaceri