Sameday, unul dintre liderii pieţei locale de curierat, a livrat peste 3 milioane de colete în primele zile ale campaniei de Black Friday, potrivit unui comunicat de presă. Volumul de colete predate clienţilor magazinelor online în intervalul 12-19 noiembrie este cu peste 50% mai mare faţă de cel înregistrat anul trecut.
Cea mai aglomerată zi de livrări a fost marţi, 16 noiembrie, când Sameday a livrat peste 350.000 de trimiteri, dublu faţă de o zi obişnuită. Din procentul de peste 97% din trimiterile B2C gestionate de companie pe parcursul perioadei de Black Friday, industriile cu cele mai mari creşteri ale expedierilor au fost cele de Fashion, IT&C şi jocuri, home & deco. Astfel, în reţeaua Sameday s-a observat o menţinere a topului anual al sectoarelor de e-commerce cu cel mai mare număr de comenzi.
Timpul mediu de livrare a fost de 1,4 zile, cel mai bun, comparativ cu anii trecuţi.
"Pentru noi, Black Friday este examenul anual, în care ne testăm agilitatea şi capacitatea de a menţine timpii de livrare cu care ne-am obişnuit clienţii. În campania de Black Friday de anul acesta, am înregistrat o creştere a volumelor livrate de noi cu peste 50% faţă de 2020. Ştim că timpii de livrare îmbunătăţiţi sunt rezultatul unui cumul de factori: viteza de pregătire a comenzilor de către magazinele online, timpul de preluare a coletelor, viteza de sortare şi de livrare. De aceea, investim constant în fiecare etapă, adoptând tehnologii noi, ajutându-ne echipele să îşi dezvolte capabilităţile şi crescând numărul profesioniştilor implicaţi în proces. Vom menţine capacitatea operaţională creată pentru Black Friday, în vederea gestionării volumelor în creştere din perioada sărbătorilor.", declară Lucian Baltaru, CEO Sameday.
Potrivit sursei citate, pentru a gestiona cu succes numărul mare de trimiteri specifice perioadei şi pentru a rămâne un partener de încredere al clienţilor săi, Sameday a alocat, în 2021, peste 50 de milioane de Euro - dublu, faţă de 2020 - achiziţiei de tehnologii inovatoare şi soluţii de creştere a capacităţii de sortare şi livrare. Astfel, investiţia a fost distribuită către:
● Extinderea reţelei de lockere easybox, care numără, în prezent, peste 2.500 de unităţi în România şi în Ungaria;
● Echiparea curierilor cu terminale mobile de ultimă generaţie, care să le permită eficientizarea timpilor şi o mai bună adaptare la schimbările de ultim moment;
● Deschiderea a două noi hub-uri regionale la Timişoara şi Cluj, optimizarea hub-ului central situat în apropierea Bucureştiului şi extinderea celui de la Sibiu. Compania a crescut astfel cu peste 20.000 mp suprafaţa spaţiilor de tranzit şi sortare a coletelor.
● Măsuri de relocare, eficientizare şi deschidere de noi agenţii locale. În prezent, Sameday are peste 81 de agenţii în întreaga ţară.
● Suplimentarea flotei care a ajuns la peste 3.200 de maşini, cu 20% mai mult faţă de anul trecut.
Serviciul de livrare în easybox a avut un grad de adopţie peste aşteptări, atât în Bucureşti, cât şi în ţară.
Dintre cele peste 3 milioane de colete livrate de Sameday în cadrul campaniei de Black Friday, 40% au fost livrate la easybox, serviciul de livrare care se bucură de o adopţie accelerată în rândul clienţilor.
Gradul de adopţie al serviciului din totalul clienţilor care au această opţiune disponibilă este în creştere. Dacă, în Black Friday 2020, în Bucureşti, 37% dintre clienţi alegeau easybox, acum acest procent a crescut la peste 55%. Volumul în cauză se livrează în cele peste 600 de lockere din Capitală.
Potrivit reprezentanţilor Sameday, easybox este metoda de livrare îndrăgită de consumatori, care îi percep avantajele nete şi au în vedere existenţa serviciului în momentul selecţiei magazinului online la care plasează comenzi. Un studiu recent comandat de companie arată că, pentru 60% dintre consumatori, decizia de cumpărare este influenţată de existenţa serviciului de livrare în locker.
Timpul minim petrecut de un colet în easybox, de la încărcarea sa de către curier şi până la preluarea de către client, a fost de sub un minut, recordat înregistrat chiar vineri, pe 12 noiembrie, ceea ce reprezintă un indicator pentru apetitul cumpărătorilor pentru această metodă de livrare şi pentru simplitatea de utilizare. Pe perioada campaniei, coletele livrate în easybox au fost ridicate, în medie, cu 4 ore mai repede decât în luna octombrie.
În prezent, printre clienţii B2B ai Sameday, care oferă livrare în easybox se numără: FashionDays, Flanco, eMag, Decathlon, Lensa, evoMAG, PC Garage, Oriflame, Avon, Sephora, Lee Cooper, Kenvelo, Farmacia la Preţ Mic etc.
• Bucureşti, Cluj şi Iaşi - top 3 localităţi ca număr de livrări de Black Friday
2532 de curieri, 1207 de manipulanţi şi 613 membri ai personalului administrativ au fost implicaţi în campania de Black Friday de anul acesta, cu peste 30% mai mulţi angajaţi şi colaboratori decât în aceeaşi perioadă a anului 2020.
Conducătorii auto au străbătut cu 80% mai mulţi km faţă de ediţia din 2020 a Black Friday. Flota Sameday a parcurs în total 4,5 milioane de km, echivalentul a 350 de tururi în jurul Pământului.