Grupul Telekom România raportează un rezultat EBITDA ajustat (profitul înainte de cheltuielile cu impozitele, taxele şi amortizarea, n.r.) în creştere cu 2%, până la valoarea de 34,5 milioane de euro, în primul trimestru al acestui an, faţă de aceeaşi perioadă din 2020, conform indicatorilor financiari, publicaţi miercuri de companie, informează Agerpres.
"Rezultatul arată o creştere continuă, în ciuda efectelor de lungă durată ale pandemiei COVID-19 asupra economiei româneşti. Fluxul de numerar liber ajustat a rămas pozitiv în primul trimestru al anului 2021, pentru al optulea trimestru consecutiv. Creşterea EBITDA are loc în ciuda veniturilor mai mici înregistrate, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020, de 210 milioane de euro în primul trimestru al anului 2021, reflectând în mare măsură baza de comparaţie ridicată din primul trimestru al anului trecut, datorită etapizării proiectelor ICT şi a efectelor negative generate de pandemie", se arată într-un comunicat al operatorului de telecomunicaţii.
Potrivit sursei citate, veniturile Grupului rezultate din activitatea tradiţională de voce fixă au scăzut la 12,1 milioane de euro, în primele trei luni din 2021, în timp ce veniturile din internet fix se situează la 16,9 milioane de euro, în scădere faţă de nivelurile din perioada pre-pandemică, însă în creştere cu 4% comparativ cu ultimul trimestru din anul anterior.
Pe segmentul abonaţilor TV, numărul a scăzut, de la an la an, la 1,1 milioane. În schimb, numărul clienţilor care au ales noul produs Smart TV Stick s-a majorat cu 47%, de la an la an.
În ceea ce priveşte activitatea de telefonie mobilă, numărul de contracte postpaid de telefonie mobilă a crescut în T1 din acest an cu 8%, până la 1,66 milioane. În acelaşi timp, compania a consemnat 924.000 de clienţi ai serviciilor convergente fix-mobil (FMC), cu 8% mai mulţi raportat la perioada de referinţă.
Pe partea de telefonie mobilă, veniturile din telefonia mobilă au scăzut cu 3% de la un an la altul, atingând valoarea de 93,7 milioane de euro. De asemenea, baza totală de clienţi mobili era de 3,55 milioane, la sfârşitul primului trimestru al anului 2021.
În comparaţie cu primul trimestru din 2019, compania anunţă că şi-a redus costurile indirecte cu 9%, ca urmare a îmbunătăţirilor structurale din toate categoriile.
Telekom Romania este prezentă pe piaţa românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom şi Cosmote OSMOTE Romania. Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicaţii integrate.