Allianz-Ţiriac Asigurări a încheiat primul trimestru al acestui an cu un profit operaţional consolidat de 10,8 milioane lei, înregistrând un plus de peste 3 milioane de lei faţă de 7,6 milioane lei în T1 2013, transmite compania.
Veniturile totale din activitatea de asigurări generale şi de viaţă au fost de 258,8 milioane de lei, cu 17 milioane de lei, cu 7% peste nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă din anul anterior (241,5 milioane lei). Motorul acestei creşteri a fost segmentul asigurărilor generale, a cărui contribuţie la generarea veniturilor depăşeşte 90%, informează Allianz-Ţiriac Asigurări.
Contribuţia segmentului de asigurări generale la realizarea acestui rezultat a fost de 86%, în timp ce restul de 14% reprezintă rata de contribuţie a activităţilor de asigurări de viaţă la realizarea profitului operaţional total.
În primele trei luni din 2014, valoarea primelor brute subscrise din activitatea de asigurări generale a fost de 236,5 milioane de lei, indicând o creştere de aproape 11% faţă de nivelul de 213,2 milioane de lei înregistrat în acelaşi interval din 2013.
Veniturile aferente segmentului de asigurări auto (Casco şi RCA, cumulat) a înregistrat o creştere cu 2 cifre, de 11%, până la o valoare de 171 mil. lei. Vânzările de poliţe Casco s-au majorat până la valoarea de 113,5 milioane de lei în T1 2014, cu 18 procente mai mult faţă de nivelul de 96,2 mil. lei înregistrat în primele 3 luni ale anului anterior. Subscrierile Casco continuă să deţină cea mai importantă pondere în portofoliul de asigurări generale al companiei, generând aproximativ jumătate (48%) din primele brute aferente primului trimestru din 2014. În ceea ce priveşte activitatea de asigurări de răspundere civilă auto (RCA), în perioada ianuarie-martie a.c. Allianz-Ţiriac a contabilizat venituri din prime de 57,4 milioane de lei, în creştere cu 4,2 procente comparativ cu valoarea subscrierilor din T1 2013, de 55,1 milioane de lei.
Portofoliul de asigurări generale non-auto a contabilizat venituri trimestriale de 65,6 milioane de lei, evidenţiind o rată de creştere a subscrierilor cu aproximativ 6 procente. Clasele de tip property au generat venituri trimestriale de aproximativ 42 milioane de lei. În această sumă, ponderea primelor brute subscrise pentru asigurarea locuinţelor s-a păstrat la aproximativ o treime, restul reprezentând asigurări comerciale de clădiri, bunuri şi daune la proprietăţi. Continuă să crească ponderea asigurărilor de răspundere civilă generală şi de sănătate în portofoliul companiei, ambele clase de asigurări consemnând creşteri relevante ale subscrierilor.
Pentru întreg portofoliul de asigurări generale, valoarea despăgubirilor plătite de Allianz-Ţiriac clienţilor (inclusiv terţi păgubiţi) pe parcursul primelor 3 luni din 2014 a fost de 101 milioane lei.
Sub aspectul profitabilităţii, merită evidenţiată evoluţia pozitivă a rezultatelor pe segmentul asigurărilor auto. Portofoliul agregat de asigurări Casco şi RCA a consemnat o îmbunătăţire a ratei daunei cu un punct procentual faţă de perioada similară a anului trecut, până la nivelul de 74%. Creşterea calităţii subscrierii a susţinut îmbunătăţirea performanţelor pe acest segment de asigurări.
Sumele scăzute alocate de români în special pentru asigurările de viaţă se reflectă şi la nivelul activităţii Allianz-Ţiriac pe acest segment. Primele brute subscrise de Allianz-Ţiriac din activitatea de asigurări de viaţă s-au situat la valoarea de 22,3 milioane lei în T1 2014, cu 6 milioane de lei mai puţin decât în acelaşi interval din 2013.
In primul trimestru al anului curent, vânzările de poliţe cu componentă investiţională (unit-linked) şi-au redus contribuţia în generarea veniturilor de asigurări de viaţă cu 10 puncte procentuale, până la 49%, restul de 51% reprezentând vânzări de poliţe tradiţionale.
"Reculul înregistrat pe segmentul asigurărilor de viaţă vine ca urmare a limitării subscrierilor de contracte cu prime unice, la nivelul poliţelor cu componentă investiţională. Ne propunem să creştem gradul de stabilitate a portofoliului nostru, concentrându-ne pe promovarea componentei de risc, a produselor cu scadenţe pe termen mediu şi lung şi plata eşalonată a primelor. Chiar dacă, pe termen scurt, această abordare poate genera o contracţie a primelor, pe termen lung efectele nu pot fi decât pozitive, în sensul dezvoltării sustenabile a portofoliului de asigurări de viata", a precizat Remi Vrignaud, Director General al Allianz-Ţiriac.