Raportul de Sustenabilitate Vodafone România comunică activităţile şi performanţa companiei în perioada 1 aprilie 2019 - 31 martie 2020 din punct de vedere economic, social si al mediului, arată un comunicat de presă remis redacţiei. Conform raportului, viziunea de a conecta societatea şi de a utiliza tehnologia pentru a îmbunătăţi vieţile oamenilor, împreună cu cele trei direcţii strategice pe care Vodafone şi le-a asumat stau la baza tuturor activităţilor şi proceselor din cadrul companiei ̶ pornind de la modul de guvernare şi etica de business, până la servicii care să răspundă nevoilor clienţilor şi la relaţia cu aceştia, politicile interne şi grija pentru angajaţi, proiectele de binefacere realizate anual în comunităţile din ţară prin Fundaţia Vodafone România ş.a.m.d. Astfel, Raportul de Sustenabilitate urmăreşte evoluţia companiei în atingerea obiectivelor asumate şi asigură o transparenţă sporită cu privire la practicile şi activităţile zilnice ale companiei, standardele şi modul de lucru interne, precum şi impactul pozitiv generat la nivelul societăţii. Raportul de Sustenabilitate 2019-2020 este disponibil pentru vizionare în limbile română şi engleză poate fi accesat la următorul link: https://www.vodafone.ro/despre-noi/implicare-sociala/responsabilitate-corporativa/rapoarte-de-sustenabilitate/index.htm
Conform comunicatului, acest raport oferă detalii cu privire la activităţile şi realizările companiei din intervalul 1 aprilie 2019 - 31 martie 2020. Printre momentele-cheie din perioada raportată se numără:
• Achiziţionarea operatorului UPC România şi încheierea fuziunii legale, în urma căreia clienţii au beneficiat de primele oferte mobile, fixe şi TV;
• Achiziţionarea de 100% energie regenerabilă şi implementarea unor soluţii tehnice de răcire de ultimă generaţie în principalele centre de date pentru reducerea consumului de energie electrică şi, implicit, a amprentei de carbon;
• Lansarea Spiritului Vodafone la nivel intern şi trecerea la munca de acasă (work from home) pentru mai bine de 80% dintre angajaţi, la izbucnirea pandemiei;
• Dezvoltarea programului Şcoala din valiză şi lansarea aplicaţiei DreamLab de către Fundaţia Vodafone România pentru sprijinirea studiilor oncologice internaţionale, ulterior adaptată şi pentru cercetările asupra virusului SARV-CoV-2.
Potrivit sursei citate, raportul de Sustenabilitate Vodafone România este realizat în jurul celor trei piloni strategici asumaţi, Digital Society, Inclusion for All şi Planet, care definesc ariile unde compania consideră că poate avea un impact semnificativ la nivelul societăţii, iar schimbările sau tehnologiile aduse de Vodafone România pot îmbunătăţi vieţile oamenilor. De asemenea, sunt urmărite obiectivele specifice fiecăruia dintre cei trei piloni de activitate, aliniate la strategia şi misiunea globală ale Vodafone Group. Procesul de raportare urmăreşte standardele Global Reporting Initiative (GRI), opţiunea Core.
Vodafone România îşi va concentra în continuare eforturile pentru a asigura un viitor mai conectat, în care digitalizarea vine în sprijinul oamenilor, contribuind mai ales în sectoarele principale ale societăţii, precum educaţia şi sănătatea, şi ajutând la reconstrucţia României în urma crizei cauzate de virusul COVID-19.