Compania germană "Continental" AG, producătoare de anvelope, va cumpăra o divizie "Motorola" Inc., în schimbul sumei de un miliard de dolari. Este vorba despre unitatea producătoare de componente auto electronice, iar prin preluarea acesteia, "Continental" vrea să se extindă în domeniul comunicaţiilor destinate şoferilor. Divizia realizează vînzări anuale de circa 1,6 miliarde de dolari.
Directorul executiv al companiei germane, Manfred Wennemer, a declarat că achiziţia se va finaliza în prima jumătate a anului. În urma tranzacţiei, "Continental" - al patrulea producător mondial de anvelope, va realiza primele produse de conectare a conducătorilor auto şi pasagerilor cu exteriorul. Wennemer, care în ianuarie estima că dispune de un buget de 4,9 miliarde de dolari pentru achiziţii, precizează acum că societatea pe care o conduce ar mai putea cumpăra unele unităţi din Asia şi SUA. Wennemer a subliniat că achiziţia se potriveşte perfect cu strategia "Continental", iar în urma preluării nu se aşteaptă la realizarea de economii semnificative, costuri de integrare sau disponibilizări. Divizia "Motorola" este profitabilă, a precizat Wennemer, însă nu a oferit cifra aferentă cîştigurilor acesteia. Prin preluarea unităţii, "Continental" îşi va dubla vînzările în America de Nord. Conducerea "Continental" urmăreşte să diminueze cheltuielile companiei, dar în acelaşi timp vrea să-şi extindă operaţiunile ca să menţină creşterea profitului în acest an, după ce a înregistrat cîştiguri record în 2005.
Acţiunile "Continental" au crescut cu 24% în acest an, dînd companiei o valoare de piaţă de aproximativ 13,6 miliarde de euro (16,4 miliarde de dolari).
Divizia "Motorola" producătoare de piese electrice destinate segmentului auto numără 4.500 de salariaţi. Unitatea mai produce piese utilizate la fabricarea trenurilor electrice, şasiuri, senzori pentru uşi şi scaune electrice, dispozitive de control intern.