Boeing a declarat miercuri că a suportat costuri de 4,5 miliarde de dolari în trimestrul patru, pentru programul aeronavelor 787, care este blocat, întârziind revenirea mult aşteptată a producătorului de avioane american la un flux de numerar pozitiv, care este alimentat de revenirea livrărilor de aparate 737 MAX, informează news.ro.
Constructorul de avioane a intrat pe pierdere după două trimestre profitabile din cauza acestor costuri.
Acţiunile Boeing au scăzut miercuri cu 3,6% în urma informaţiilor.
Rezultatele trimestriale subliniază dificultăţile cu care se confruntă Boeing în timp ce încearcă să îşi revină din pandemia de coronavirus şi crizele de siguranţă a avioanelor 737 MAX, în timp ce încearcă să rezolve îngrijorările exprimate de autorităţile de reglementare privind avioanele sale mari 787 şi 777X.
Capacitatea sa de a relua livrările către companiile aeriene depinde de aprobările de la Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA.
Reuters a scris săptămâna trecută că livrările de avioane 787 sunt de aşteptat să rămână blocate luni de zile, în timp ce autorităţile de reglementare din SUA evaluează reparaţiile şi inspecţiile pentru defectele structurale ale avioanelor. Proiectele pentru avioanele mari 777X se confruntă cu o respingere din partea Europei.
"Va trebui să finalizăm repararea unei flote mari de avioane. Nu există nicio modalitate de a scurta timpul... Mi-aş dori să meargă mai repede dar nu o pot face", le-a spus Calhoun analiştilor.
Întrebat dacă livrările vor fi reluate în aprilie, aşa cum se aşteaptă unele persoane din industrie, Calhoun a spus că termenul va fi stabilit de FAA.
Programul rămâne la o rată de producţie scăzută, cu o revenire treptată, aşteptată la cinci pe lună, a spus Boeing.
Compania a raportat o pierdere operaţională din operaţiuni de bază de 4,54 miliarde dolari în trimestrul patru încheiat la 31 decembrie, în comparaţie cu o pierdere de 8,38 miliarde dolari cu un an mai devreme, când compania a înregistrat costuri de 6,5 miliarde dolari din cauza întârzierilor în programul său 777X.
Cu toate acestea, Boeing a generat un flux de numerar pozitiv în trimestrul patru, reprezentând primul său trimestru cu flux pozitiv de la începutul anului 2019, alimentat de livrările de avioane 737 MAX, pe măsură ce călătoriile aerieneîşi revin din pandemie.