Vânzările din gama de produse smart home pentru baie s-au triplat ȋn ultimii doi ani, semn că piaţa românească ȋncepe să se maturizeze, iar consumatorii sunt tot mai deschişi către noile tehnologii, cautând nu doar partea estetică, ci şi pe cea practică, conform unui comunicat de presă remis redacţiei.
Laura Sardescu, marketing manager al platformei NeaKaisa, a declarat: ,,Deşi pentru o perioadă foarte lungă baia nu a fost una dintre camerele preferate ale tehnologiei, atât marii producători, cât şi consumatorii, au ajuns la concluzia că nu este deloc de neglijat. Astfel, vânzările pentru acest tip de produse s-au triplat în ultimii 2 ani.
Există un interes crescut pentru articole care cresc confortul prin tehnologie, precum un sistem de rezervor incastrat care acţionează ca o hotă, filtrând aerul din baie atunci când baia este folosită sau un vas de toaletă din gama smart cu senzor de mişcare şi funcţii variate de spălare".
Ȋn ciuda faptului că pandemia a creat un context unic, zona de home&deco a beneficiat de un interes crescut. Unul dintre magazinele online cu produse pentru amenajarea băii, a reuşit, ȋn primele nouă luni ale anului, să ȋnregistreze o creştere importantă a vânzărilor, dublând aproape cifrele, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, notează sursa citată.
Oamenii au petrecut mai mult timp acasă, motiv pentru care s-a investit foarte mult în amenajări interioare. Încercarea de a crea un spaţiu cât mai confortabil, cât mai plăcut şi mai practic a contribuit la creşterea exponenţială a cererii în întreg sectorul de bricolaj, dar şi în zona de amenajare băi. Vânzările magazinelor de profil au crescut şi ca volum, dar şi ca valoare medie, per comandă.
,,Ȋn 2020 s-a menţinut acelaşi trend început ȋn 2019 - creşterea cererii pentru produse de calitate. Preferinţele consumatorilor au început să favorizeze produsele peste medie. Se acordă o atenţie sporită garanţiilor, condiţiilor de livrare şi noilor tehnologii. Există un interes din ce în ce mai mare pentru igienă şi pentru economisirea apei. În ceea ce priveşte igiena, sunt tot mai populare vasele de toaletă cu funcţii speciale de curăţare. Preţul acestor produse este doar puţin peste cel al vaselor de toaletă obişnuite şi au un impact pozitiv în curăţarea şi întreţinerea întregii băi.
În aceeaşi direcţie, un trend ascendent înregistrează şi bateriile de baie cu limitatoare de debit, dar cu aeratoare inteligente. Astfel, consumul de apă este mai mic, în timp ce confortul rămâne acelaşi", completează Laura Sardescu, marketing manager al platformei NeaKaisa.
Black Friday 2020 - cel mai aşteptat eveniment al anului, atât pentru vânzători, cât şi pentru clienţi
Potrivit comunicatului, chiar dacă experţii vorbesc despre o criză economică, retailerii din categoria home&deco se aşteaptă ca evenimentul Black Friday să fie întâmpinat cu entuziasm, având ȋn vedere nevoia din ce ȋn ce mai mare de a crea un cadru confortabil, practic şi estetic, acasă.
Laura Sardescu, marketing manager NeaKaisa, a declarat: ,,În fiecare an, vânzările de Black Friday s-au dublat faţă de anul anterior. Black Friday este în realitate un weekend care cuprinde intervalul vineri-duminică. În acest interval, ȋn 2019, s-au înregistrat vânzări de 7 ori mai mari decât într-o zi normală. Media comenzilor plasate atunci a fost de 1.450 lei, cu 15% mai mult decât media coşului din 2019. Am venit cu extra-reduceri între 10-40%, iar cele mai bine vândute produse au fost cele din categoria de obiecte sanitare din ceramică (lavoare, vase de toaletă, bideuri) şi din categoria de baterii (baterii de lavoar, de cadă/duş, coloane şi sisteme de duş).
Pentru Black Friday 2020 am pregătit o serie de reduceri care să acopere toate produsele necesare renovării băii. Discounturile vor porni de la 5% şi vor ajunge până la 50% ".
Black Friday 2020 va avea loc ȋn weekendul 13-15 noiembrie, iar retailerii din toate domeniile, atât online, cât şi offline, pregătesc reduceri importante, notează sursa citată.