Vânzările online de brazi de Crăciun au crescut constant în ultimii trei ani, cu peste 40% de la an la an, dintre brazii de Craciun vânduţi online, un procent estimat la 75% sunt brazi naturali, în ghiveci, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
"Comenzile pentru brazii de Crăciun încep încă din luna noiembrie. În fiecare an cererea creşte cu aproximativ 40% faţă de anul precedent, semn că oamenii se orientează din ce în ce mai mult către achiziţia online de brazi, datorită serviciilor precum livrarea gratuită şi preţurilor foarte bune. În noiembrie faţă de decembrie, preţurile brazilor, indiferent de tipul lor, sunt cu aproximativ 30% mai mici. Desigur, este absurd să cumperi brazi tăiaţi în noiembrie, însă la brazii în ghiveci este absurd să nu o faci, cu 30% mai ieftin", declară Marina Matei, e-Commerce Manager Floria.ro.
Florăria online Floria.ro estimează că brazii şi coroniţele de Crăciun vor face ca vânzările florăriei din trimestrul IV să reprezinte 25% din totalul acestui an. Astfel, trimestrul IV va deveni al doilea ca importanţă în vânzări, după trimestrul I care cuprinde lunile februarie şi martie, în care se înregistrează cele mai mari vânzări de flori online graţie zilelor de Valentine's Day, Dragobete, 1 şi 8 Martie.
"La cum au demarat vânzările de brazi de Crăciun în ghiveci, se pare că anul acesta iarna va fi < < a doua primăvară > > a anului pentru vânzările noastre. Dacă anii trecuţi ultimul trimestru al anului era şi ultimul ca vânzări la Floria.ro, anul acesta va deveni al doilea ca importanţă, cu o pondere de aproximativ 25% în totalul cifrei de afaceri, faţă de 10-15% în anii precedenţi", adaugă Marina Matei.
"Dacă la vânzările de flori vorbim de o piaţă neagră în procent de 50%, la brazii de Crăciun credem că situaţia este mult mai gravă. Tăierile ilegale depăşesc orice imaginaţie, am văzut cu toţii ce s-a întamplat anii trecuţi, când mii de brazi tăiaţi au fost abandonaţi după Crăciun, rămaşi nevânduţi... Vânzările de brazi online cu acte în regulă şi cu certificate de provenienţă, aşa cum sunt cei de la Floria.ro, au crescut constant în ultimii ani, însă ponderea lor în vânzările totale de brazi de Craciun este totuşi mică, sub 1%. Chiar şi în ţări unde piaţa de e-commerce este dezvoltată, precum Statele Unite, vorbim tot despre 1-2% online", consideră Marina Matei.