ING Bank România a obţinut, în ultimul trimestru din 2019, un profit net de 1,344 milioane euro, în scădere cu 6,5% comparativ cu cel de-al doilea trimestru, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
Potrivit sursei citate, profitul net, în ultimul trimestru din 2019, a crescut de la 776 milioane euro în al treilea trimestru din 2018, trimestru afectat de acordul semnat cu autorităţile din Olanda, referitor la politicile de conformitate.
Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România, a declarat: "Baza noastră de clienţi activi din divizia de Retail a crescut cu 122.000 în ultimele 12 luni, ajungând la 1,4 milioane, ceea ce se traduce printr-o creştere de 10% faţă de anul trecut. Clienţii care încasează venituri recurente în conturile de la ING au crescut cu 15%, la 930.000. Numărul în creştere a clienţilor cu venit recurent a influenţat şi economiile acestora, dovedind un raport direct pozitiv între contul curent şi utilizarea contului de economii uşor accesibil. De curând ne-am relocat sediul central într-o nouă casă, cu un concept modern, care facilitează modul de lucru Agile introdus în urmă cu doi ani. De asemenea anul acesta avem o nouă componenţă a echipei de management, care are misiunea de a conduce banca către un nou nivel de dezvoltare şi maturitate."
De asemenea, la finalul primelor nouă luni, profitul brut a ajuns la 704 milioane lei, în creştere cu 17% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, susţinut de puternica evoluţie comercială. Veniturile au crescut cu 13%, la 1.537 milioane, datorită dinamicii volumelor comerciale. Costurile operaţionale au ajuns la 675 milioane lei, în creştere cu 3% faţă de septembrie 2018, influenţate de creşterea numărului de angajaţi şi a salariilor. Şi costurile de risc au crescut la 158 milioane lei, în acelaşi ritm cu evoluţia creditării. Astfel, profitul net a ajuns la 599 milioane lei la sfărşitul celui de-al treilea trimestru.
Cota de piaţă în volumul creditelor angajate a ajuns la 10% la finalul lui septembrie. Volumul creditării a crescut la 26.9 miliarde lei, mai mult cu 9% respectiv 2.2 miliarde lei în 12 luni. Portofoliul de credite este preponderent generat de segmentul Retail, cu 61% dintre credite oferite clienţilor persoane fizice. Comparativ cu anul trecut, creditarea în segmentul IMM-urilor a crescut cu 8%. La o analiză de piaţă ce vizează numai creditele nou contractate de persoane fizice, aproape 1 din 5 credite sunt oferite de ING. Portofoliul continuă să fie unul sănătos, cu o rată a creditelor neperformante de 3,4% din totalul volumelor de credite acordate.
Volumul depozitelor a ajuns la 34,3 miliarde de lei la finalul celui de-al treilea trimestru, o creştere de 16% respectiv 4,7 miliarde în ultimele 12 luni. Cota de piaţă ajunge astfel la 9,5%, comparativ cu 9% cât înregistra după cele nouă luni din 2018, rezultat influenţat şi de numărul crescut de clienţi ce încasează venituri recurente în conturile ING.
Potrivit Mihaelei Bîtu, în ultimele 3 luni, au fost operate noi numiri în echipa de management a băncii: Florin Ilie a fost desemnat ca noul Head of Wholesale Banking şi Deputy CEO, iar Richard de Graaf preluat poziţia de Head of Human Resources. Florin s-a alăturat echipei ING în 2004, iar funcţia ocupată anterior a fost cea de Head of Financial Markets Corporate Sales CEE, coordonând operaţiunile de vânzări pieţe financiare din 9 ţări din Europa Centrală şi de Est în care activează grupul ING. Richard este de naţionalitate olandez şi face parte din echipa ING de 10 ani, anterior ocupând o poziţie similara în ING Italia.