Compania suedeză "Ericsson" AB, cel mai mare producător mondial de reţele de telefonie fără fir, a raportat, la finele săptămînii trecute, un declin surprinzător al cîştigurilor sale în primul trimestru din 2006, ca o consecinţă a achiziţiei "Marconi" Corp. Profitul net al societăţii s-a redus cu 0,9% în perioada analizată, la 4,58 miliarde de coroane suedeze (606 milioane de dolari) sau 0,29 coroane/acţiune, de la 4,62 miliarde de coroane ori 0,29 coroane/titlu în primele trei luni din 2005. Vînzările companiei au crescut la 39,18 miliarde de coroane, de la 31,47 miliarde. Oficialii "Ericsson" au declarat că fostele activităţi ale companiei "Marconi" au generat companiei suedeze pierderi operaţionale de aproximativ 600 milioa-ne de coroane. Analiştii au aşteptat un profit de 5,26 miliarde de coroane, la vînzări de 39,09 miliarde de coroane.
Cererea pentru echipamentele produse de "Ericsson" este în creştere, îndeosebi în estul Europei, Orientul Mijlociu, Africa şi America Latină. În octombrie 2005, "Ericsson" a decis să cumpere aproape 100% din societatea britanică "Marconi", urmărind să-şi extindă operaţiunile derulate pe segmentul telefoniei fixe şi să devină un concurent în materie pentru "Alcatel" SA Franţa şi "Siemens" AG Germania. Compania suedeză a plătit 1,2 miliarde de lire sterline (2,1 miliarde de dolari) pentru "Marconi". Aceasta a fost cea mai mare achiziţie realizată vreodată de "Ericsson".