La ieşirea din insolvenţă, în iulie 2021, compania Hertz Global Holdings a anunţat că flota sa va include 100.000 de automobile Tesla până la sfârşitul anului 2022. În aprilie 2022 a mai anunţat achiziţionarea a 65.000 de automobile electrice (AE) de la Polestar în următorii 5 ani, iar în septembrie 2022 a 175.000 de AE de la General Motors.
Ambiţiile electrice ale companiei nu au rezistat în faţa "coliziunii" cu realitatea. "Hertz Global Holdings intenţionează să vândă o treime din flota sa de vehicule electrice din SUA şi să reinvestească în maşini pe benzină, din cauza cererii slabe şi a costurilor ridicate de reparaţii pentru opţiunile sale cu baterii", a scris recent Bloomberg.
Vânzările au început luna trecută şi vor continua în 2024, iar compania a anunţat că va include în rezultatele aferente T4 2023 cheltuieli de 245 de milioane de dolari pentru deprecierea automobilelor electrice.
Bloomberg afirmă că asistăm la o răsturnare dramatică a situaţiei în ceea ce priveşte adoptarea automobilelor electrice. După cum mai scrie agenţia de ştiri, "vânzările de vehicule electrice au încetinit brusc pe parcursul anului 2023, şi au crescut cu doar 1,3% în ultimul trimestru".
"Compania se aşteaptă să reinvestească o parte din veniturile obţinute din vânzarea de vehicule electrice în achiziţionarea de vehicule cu motor cu combustie internă pentru a satisface cererea clienţilor", se arată într-un document financiar de la Hertz.
Bloomberg a scris recent că acţiunile Hertz au atins minime multianuale, în condiţiile scăderii semnificative a rezultatului net, determinat mai ales de costurile ridicate de reparaţie pentru AE din flotă.
Acţiunile Hertz au scăzut cu 32% anul trecut la New York (vezi graficul).
Agenţia de ştiri americană mai subliniază că reducerile de preţ operate de Tesla în ultimul an au scăzut valoarea maşinilor din flota Hertz şi "nu este clar dacă consumatorii vor mai avea apetit pentru acestea pe piaţa maşinilor de ocazie", în condiţiile în care creşterea vânzărilor de vehicule electrice s-a temperat.
Stephen Scherr, directorul executiv al companiei Hertz, a declarat că "reducerile de preţ ale Tesla au crescut costurile de depreciere ale companiei sale", după cum scrie Bloomberg.
În plus, automobilele electrice vin cu costuri de reparaţii mai mari în comparaţie cu restul maşinilor din flota Hertz, ceea ce a afectat semnificativ rezultatele financiare ale companiei.
Un articol recent de la Wall Street Journal arată dimensiunea dezastrului. Proprietarul unei camionete Rivian a fost lovit uşor de un vecin în bara din spate şi estima costuri de reparaţii de circa 2.000 de dolari şi o "şedere" de circa două săptămâni la service.
Factura finală a fost de circa 22.000 de dolari şi a venit după aproape trei luni. "În cazul vehiculelor electrice, reparaţiile în urma unei coliziuni pot costa cu mii de dolari mai mult decât cele ale vehiculelor pe benzină, deoarece reparaţiile au nevoie de mai multe piese de schimb, vehiculele sunt mai complicate şi mai puţini oameni fac astfel de reparaţii", scrie WSJ.
Costurile mai mari ale reparaţiilor implică şi prime de asigurare mai mari. Mai mult, "modul în care sunt înşurubate sau sudate multe dintre piesele modelelor electrice înseamnă că, de multe ori, componentele nu pot fi reparate şi trebuie înlocuite", iar "reparaţiile pot fi mai complexe din mai multe motive", în condiţiile în care "caroseriile pot fi mai complicat de dezasamblat şi reparaţiile tind să necesite mai mulţi paşi şi o mai mare precauţie".
Cu alte cuvinte, maşinile electrice dăunează mediului, în condiţiile în care au nevoie de înlocuirea completă a unor componente care ar trebui să poată fi reparate.
Cu toate acestea, viitorul va fi "electric", deoarece aşa este "directiva" de la "nivel înalt". Mai trebuie rezolvată doar problema "nesemnificativă" a alimentării automobilelor electrice când numărul lor va fi de ordinul zecilor de milioane şi electricitatea din reţea va fi generată doar în centrale eoliene şi solare.
1. de aici dilema
(mesaj trimis de anonim în data de 12.01.2024, 21:23)
La o masina clasica, pe benzina sau motorina stii ca, in primii 10 ani de utilzare, daca o utilizezi coret si ii schimbi consumabilele la timp, tot atat consuma 4-5L la 100 km. Se poate spune acelasi lucru despre o electrica? Nu cred.
Cat combustibil fosil arzi sa o produci si cat te costa sa o reciclezi.
Bunurile durabile, subventionate masiv de guverne pentru a putea fi accesibile tuturor, sunt calea.
Vezi si articolul "Compania de carsharing Spark închide activitatea din România, argumentând că administrația locală îi blochează accesul la parcări, spre deosebire de toate celelalte capitale europene"
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 12.01.2024, 22:47)
gata, se termina cu "salvarea planetei"? sau, ma rog, o trecem mai la relanti....:)))
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.01.2024, 05:55)
Si un avion il alimentezi mai repede decat o alectrica. Daca iti ia mai mult de 3 minute sa alimentezi o masina, poti sa te isip pe ea. Cel mai simplu si corect mod de a "salva planeta" este sa plantezi cat mai multi copaci si sa nu-i mai tai pe cei existenti acum.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.01.2024, 09:35)
Daca ar fi atat de simplu....
Nu poti planta atat de multi copaci pentru ca nu ai unde, terenul a fost defrisat demult pentru a face loc agriculturii: cereale, pasuni. Reduci terenul pentru pasuni? Distrugi fermele de animale. Reduci terenul pentru cereale? Afectezi alimentatia populatiei dar si a animalelor.
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.01.2024, 14:32)
Zici ca padurea este taiata pentru pasuni? Nu pentru profit?