Grupul american "Motorola" Inc., al doilea producător mondial de telefoane mobile, va desfiinţa încă 4.000 de locuri de muncă pe lângă cele anunţate anterior, în baza planului de reducere a cheltuielilor, respectiv de redresare a profiturilor.
"Motorola" este în plin proces de eliminare a unui număr 3.500 de locuri de muncă. Aceste disponiblizări au fost anunţate în luna ianuarie 2007 şi urmează să se finalizeze la data de 30 iunie.
Oficialii companiei americane spun că prin disponibilizarea a încă 4.000 de angajaţi, selectarea cu atenţie a investiţiilor şi controlul cheltuielilor administrative, "Motorola" va economisi 600 de milioane de dolari începând cu anul 2008, iar costurile aferente reducerii de personal se vor ridica, anul acesta, la 300 de milioane de dolari sau 8 cenţi/acţiune. Reducerile anunţate anterior vor genera economii de 400 de milioane de dolari pe an.
Conducerea "Motorola" nu a specificat ce divizii vor fi afectate de noile disponibilizări, însă purtătorul de cuvânt al companiei, Jennifer Weyrauch, a precizat că acestea vor fi realizate printr-o combinaţie între concedieri şi plecări voluntare. Totuşi, Weyrauch a subliniat că "Motorola", care în ultimele luni a achiziţionat mai multe firme mici, va continua să facă angajări.
Odată cu acest nou val de concedieri, "Motorola" ar urma să-şi reducă forţa de muncă cu aproximativ 10% faţă de începutul lui 2007, când a devenit clar că telefoanele marca Razr şi-au pierdut popularitatea în rândurile consumatorilor.
"Compania face ceea ce trebuie să facă", apreciază William Choi, analist la "Jefferies & Co." din New York. Acesta subliniază, însă, că problema principală a "Motorola" este consolidarea portofoliului de produse.
Personalul "Motorola" a scăzut de la 150.000 de angajaţi în 2000 la 66.000 de angajaţi la finele lui 2006. Pentru primul trimestru din 2007, divizia de handset-uri a companiei a anunţat pierderi de 231 milioane de dolari, acestea fiind primele pierderi trimestriale de după 2004, şi a avertizat că nici în perioada aprilie-iunie 2007 rezultatele sale nu vor fi prea bune. Vânzările de telefoane ale companiei au scăzut cu 15% în perioada de raportare, ajungând la 5,4 miliarde de dolari. Aceasta a fost urmarea reducerii cererii în Europa şi pe pieţele în curs de formare.