Oficiul Naţional al Produselor Tradiţionale şi Ecologice, anunţat cu surle şi trâmbiţe de către reprezentanţii Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR), se confruntă, după patru luni de la înfiinţare, cu o situaţie jenantă: nu are un sediu propriu şi nici personalul complet.
Din 16 aprilie, dată la care s-a înfiinţat Oficiul, printr-o ordonanţă de urgenţă, şi până în prezent, proiectul Ministerului Agriculturii, de promovare a produselor autentice şi ecologice româneşti, prin intermediul acestei instituţii, a rămas la stadiul incipient.
Mai exact, Oficiul nu are un sediu propriu în care să-şi des-făşoare eficient activitate, fiind găzduit, prin legea de înfiinţare, de către Direcţia Agricolă şi Dezvoltare Rurală (DADR) Braşov şi nu are, nici la acest moment, o echipă de lucru definitivată.
Şi asta, în condiţiile în care, conform strategiei MADR, întregul personal al acestui Oficiu nu ar trebui să depăşească 25-30 de angajaţi, destul de greu de recrutat, de altfel, dacă nici la patru luni de la înfiinţare, reprezentanţii Oficiului nu au putut să-şi completeze echipa de lucru.
Reprezentanţii DADR de la "poalele Tâmpei" ne-au declarat că, la ora actuală, "Oficiul nu şi-a găsit un loc în interiorul Direcţiei, în scurt timp, fiind nevoit să-şi mute
Cu alte cuvinte, pentru "birouri foarte frumoase" s-au găsit banii publici necesari, dar pentru definitivarea unei echipe de lucru din 30 de persoane, în patru luni de la înfiinţare, nu.
Întrebaţi de activitatea Oficiului, aceştia nu au dorit să facă nicio precizare. Misterul legat de activitatea Oficiului l-a elucidat însuşi Ministerul Agriculturii. Într-un document emis la solicitarea redacţiei, privind activitatea Oficiului, la patru luni de la înfiinţare, pe banii publici, la această insituţie, "până în prezent au fost organizate concursuri pentru ocuparea posturilor vacante".
De proiecte demarate până în prezent de instituţie, pentru promovarea produselor autentice şi ecologice româneşti nici nu poate fi vorba.
Asta în condiţiile unei concurenţe acerbe pe piaţa comunitară a produselor tradiţionale şi a unor reguli de igienă din ce în ce mai stricte, impuse de Bruxelles.
Ştim doar că, potrivit documentului remis de Ministerului Agriculturii, au fost desemnaţi directorul executiv Lucia Romanescu şi directorul executiv adjunct, doamna Rodica Parău. Am încercat să luăm legătura cu cei doi directori. Reprezentanţii DADR ne-au declarat că doamna Rodica Parău este plecată într-o deplasare în judeţul Alba, iar doamna Lucia Romanescu a fost de negăsit. Precizăm că iniţiatorii acestui proiect au anunţat, la momentul înfiinţării, că Oficiul trebuia să devină funcţional în cel mult două luni.
• Ce ar trebui să facă Oficiul
Potrivit OUG nr.42/2008, legea de înfiinţare a Oficiului, această instituţie are următoarele responsabilităţi: asigură promovarea imaginii produselor tradiţionale şi ecologice româneşti prin mijloace de comunicare.
Oficiul asigură promovarea conceptului "produse de calitate", precum şi a conceptului "produse ecologice" şi asigură asistenţă tehnică în elaborarea de proiecte pentru promovarea produselor tradiţionale şi ecologice româneşti.
Instituţia mai asigură asistenţa tehnică producătorilor sau procesatorilor la elaborarea documentaţiei, pentru a solicita protecţia indicaţiilor geografice, denumirilor de origine şi specialităţilor tradiţionale garantate ale produselor agricole sau alimentare româneşti, la nivel naţional şi comunitar.
1. afroda
(mesaj trimis de lulu în data de 22.08.2008, 11:15)
din cite stiu eu, dna Rodica Parau se ocupa de asociatia Afroda de la Alba Iulia...poate asa se explica faptul ca dumneaei se afla "pe tern" in judetul Alba.De altfel dinsa este o buna cunostinta a lui Ciolos...asa ca nu stiu ce va mai mirati ca Oficiul lu' peste nu functioneaza!