Constructorul auto nipon "Mitsubishi Motors" Corp. îşi va închide fabrica din Australia, dat fiind că modelele produse aici nu au atras clienţi, declară surse din companie, citate de agenţiile de presă străine, dar care au dorit să-şi păstreze anonimatul. Momentul la care va fi închisă fabrica nu este cunoscut, potrivit acestora.
Într-un comunicat oficial, însă, conducerea "Mitsubishi Motors" a declarat doar că se gândeşte la planuri pe termen mediu şi lung pentru operaţiunile din Australia, însă nu a fost luată deocamdată o decizie.
Executivul din Australia a afirmat, la rândul său, că "Mitsubishi Motors" nu a stabilit, încă, dacă va închide fabrica.
Conform surselor mai sus menţionate, compania niponă îşi mută producţia în China şi Rusia, unde creşte cererea pentru vehiculele sport şi sedan. Fabrica "Mitsubishi" din Australia, amplastă în oraşul sudic Adelaide, lucrează la o treime din capacitatea sa. În prezent, producţia fabricii a scăzut la 10.744 de vehicule pe an, de la 59.000 de unităţi anual, vreme de zece ani. Declinul are la bază reducerea, de către guvernul australian, a tarifelor pentru autoturismele importate.
Vânzările de autoturisme purtând marca Mitsubishi au crescut cu 21% în 2007, în Australia, la circa 65.400 de unităţi, dar asta în baza cererii pentru modelele importate, printre care Outlander SUV. Ca să reducă scăderea vânzărilor modelelor produse pe plan local, "Mitsubishi Motors" a lansat, în 2005, autovehiculul 380 sedan, însă acesta nu a atras clienţi.
Analiştii cred că decizia de a închide această unitate de producţie este una raţională, de vreme ce compania poate răspunde cererii locale numai prin exporturile din Japonia. "Mitsubishi Motors" are 1.140 de angajaţi în Australia, inclusiv salariaţii de pe segmentul vânzărilor.
Pentru anul fiscal care se va încheia la data de 31 martie 2008, compania aşteaptă să-şi realizeze ţinta de profit: 20 de miliarde de yeni (188 milioane de dolari). "Mitsubishi Motors" se pregăteşte să inaugureze o fabrică în Rusia. Anul trecut, "Mitsubishi" a vândut 100.000 de unităţi în Rusia, adică o treime din livrările sale totale către Europa. În plus, compania niponă poartă negocieri cu "Hunan Changfeng Motors" Co. pentru înfiinţarea unei societăţi mixte care să fabrice vehicule sport în China.