Anul acesta, ANAT a demarat Campania "Alege agenţia de turism - Călătoreşte cu agenţiile membre ANAT!", "Campania Vacanţă în ţara mea", dedicată vacanţelor în România, a mai lansat prima campanie de promovare TV, s-au derulat primele târguri internaţionale de turism marca ANAT şi cele regionale şi s-a continuat Caravana ANAT, iniţiată în 2009, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Publicul a perceput pozitiv toate aceste mesaje, a înţeles importanţa consultanţei pe care o oferă agenţiile de turism, mai ales în această perioadă de criză economică, ceea ce a determinat, conform estimărilor ANAT, creşterea încrederii în agenţiile de turism în România în primele 10 luni ale anului 2010 cu circa 10%.
Această creştere s-a regăsit în special în turismul intern, mai mulţi români alegând agenţiile pentru turismul montan, rural sau de litoral. Dar şi pe extern, sunt mai mulţi turişti care au preferat să meargă în Austria sau în Grecia prin intermediul agenţiilor de turism. În plus, din ce în ce mai multe agenţii au creat site-uri profesioniste, prin care se pot face rezervări şi la care apelează din ce în ce mai mulţi turişti. Sistemele de rezervări ale agenţiilor de turism oferă avantajul încrederii, avantajul unei persoane de contact care răspunde la telefon şi faptul că turistul poate să solicite şi consultanţă înainte de a efectua rezervarea.