Revista Reader"s Digest dă publicităţii rezultatele Trusted Brand 2009, studiu ce îşi propune să afle care sunt cele mai de încredere mărci în percepţia europenilor şi care se află în acest an la cea de-a noua ediţie. Acest studiu a fost realizat concomitent în 16 ţări europene, printre care şi România, respondenţii având la dispoziţie pentru a alege 20 de categorii de branduri comune celor 16 ţări şi un număr de maximum 17 categorii locale.
Principalul obiectiv al studiului este de a stabili care sunt mărcile în care europenii au încredere. Fără a primi variante de răspuns, respondenţii au evaluat marca nominalizată în funcţie de "Calitate", "Valoare excelentă", "Imagine puternică", "Înţelegerea nevoilor clienţilor".
Rezultatele Trusted Brand 2009 din România au arătat multe schimbări la nivel de percepţie şi încredere faţă de anii precedenţi. Unele branduri au pierdut locul 1, altele, cum ar fi Nokia, Nivea sau Nestle, şi-au întărit poziţia prin procente mai mari, comparativ cu anii trecuţi.
În România, rezultatele studiului au arătat de asemenea că încrederea în poliţie este cu mult sub media europeană (28%). Tot aici, încrederea în justiţie este foarte mică, doar 23%. Când vine vorba de încrederea în profesii, românii votează 86% pentru pompieri, 83% pentru piloţi şi 79% pentru farmacişti. În ceea ce priveşte votul negativ în profesiile din România, politicienii sunt cei mai prost percepuţi, cu 90%, urmaţi de vanzătorii de maşini (74%) şi de jucătorii de fotbal (67%). Tot în România, persoanele care protejează mediul înconjurător sunt apreciate ca fiind de încredere de aproximativ o treime dintre români.
Bogdan Vasile, Country Manager Reader"s Digest România, a declarat: "Trusted Brand 2009 îşi propune, ca şi în ceilalţi ani, să descopere care sunt mărcile în care românii au încredere şi care sunt criteriile acestora în decizia de a învesti cu încredere o anume companie sau produs. De asemenea, suntem foarte mândri să putem anunţa că studiul din 2009 a scos la iveală faptul că 91% dintre cititorii noştri cred ceea ce citesc, 89% au încredere în sfaturile pe care le găsesc în paginile revistei, iar 54% afirmă că au cumpărat în urma reclamelor din publicaţia noastră".
Studiul a fost realizat prin corespondenţă în perioada august - octombrie 2008, iar respondenţii au fost selectaţi din baza de date de clienţi activi ai Reader"s Digest din cele 16 ţări euopene. În această perioadă, în Europa s-au trimis 312,705 chestionare cu întrebări deschise iar rata medie de răspuns pe Europa a fost de 7%. România a înregistrat cea mai mare rată de răspuns la nivel european, după Finlanda, de 14,6%.
Compania Reader"s Digest a fost înfiinţată în 1922, în SUA şi funcţionează în peste 60 de ţări. Publicaţia Reader"s Digest numără peste 100 milioane de cititori şi 23 milioane de abonaţi, în întreaga lume. În România, publicaţia s-a lansat în noiembrie 2005.