Un raport al Comisiei Europene din 2021 arată că statele membre au pierdut în jur de 61 de miliarde de euro din TVA necolectat, dintre care peste 8 miliarde doar în România. Ţara noastră s-a clasat astfel pe locul trei în rândul statelor europene din punct de vedere al necolectării TVA, respectiv al diferenţei dintre veniturile din TVA prognozate şi cele realizate efectiv, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
În acest context, după ce România a introdus de la 1 ianuarie 2024 e-factura - factura electronică obligatorie inter-firme, compania InfoCert din Italia, parte a grupului Tinexta, a lansat în ţara noastră soluţia "Legalinvoice", dedicată persoanelor fizice autorizate, dar şi întreprinderilor mici şi mijlocii şi disponibilă în trei versiuni diferite: Legalinvoice Go!, Legalinvoice Start şi Legalinvoce Extra.
"Facturarea electronică a devenit acum una dintre principalele tendinţe de reglementare în Europa şi nu numai" - a declarat Danilo Cattaneo, CEO şi Director General InfoCert - grup Tinexta. "Din ce în ce mai multe ţări, de fapt, introduc facturarea electronică obligatorie, în special pentru companii şi persoane fizice autorizate. Această tendinţă de neoprit ne va permite să ne extindem dincolo de perimetrul european. În special, în ceea ce priveşte România, - adaugă Cattaneo - lucrăm de ceva timp la proiecte mari pentru companii multinaţionale, propunând soluţia noastră dedicată "Legalinvoice Hub", care poate fi integrată cu sistemele ERP ale clienţilor şi conectată direct cu platforma ANAF. Acum, a sosit momentul să aducem soluţiile noastre simple şi fiabile pentru piaţa de masă pe această nouă piaţă în plină expansiune".
Facturarea electronică generează şi avantaje în ceea ce priveşte eficienţa operaţională, controlul fluxului, eliminarea costurilor şi riscurilor legate de trimiterea şi stocarea documentelor pe hârtie. Contribuţia la sustenabilitatea mediului este semnificativă: în Italia, de exemplu, InfoCert a gestionat procesele de facturare electronică a peste 61.000 de întreprinderi, ceea ce a însemnat un volum de 186 de milioane de facturi electronice înregistrate prin intermediul soluţiei Legalinvoice, în 2023, ceea ce scutit de la tăiere aproximativ un milion de copaci şi a redus cu 8.000 de tone de CO2 impactul asupra mediului înconjurător - echivalent cu emisiile de CO2 produse de aproape 6.500 autoturisme de mic litraj, dacă ar merge 10.000 de km fiecare, pe an.
Cum funcţionează Legalinvoice
Cu Legalinvoice este posibil să gestionezi întregul ciclu de facturare, atât activ, cât şi pasiv, de pe o singură platformă web, dar şi procese care pot fi colaterale (de exemplu generarea de documente precum deviz, facturi pro forma etc.), respectiv gestionarea plăţilor, gestionarea evidenţelor furnizorilor etc.
Legalinvoice este, aşadar, o soluţie uşor de utilizat, care vă permite să gestionaţi toţi aceşti paşi într-un mod integrat, precum şi să fiţi conectat la ANAF şi cu sistemul SPV (Spaţiu Privat Virtual). În plus, nu sunt necesare alte integrări tehnologice sau tehnologii speciale pentru a accesa platforma web.
În acelaşi timp, InfoCert oferă şi alte servicii precum semnătura digitală (în Italia, de exemplu, este folosită în facturarea electronică, înainte de trimiterea facturii) şi arhivarea electronică pentru perioade lungi de timp.