ING Bank România şi-a continuat traiectoria de creştere în primul trimestru din 2024, raportând venituri de 877 milioane lei şi active totale de 71,4 miliarde lei, în creştere cu 11,3%, respectiv cu 14,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Profitul net raportat este de 347 milioane lei, cu 1% mai mare decât T1/2023, conform unui comunicat de presă al companiei.
Se observă o tendinţă de creştere mai accelerată a depozitelor atrase faţă de creşterea portofoliului de credite, pe fundalul inflaţiei persistente şi a ratelor de dobandă relativ ridicate. Datorită politicilor consecvente şi prudente de creditare, costurile cu provizioanele de risc au rămas la un nivel scăzut, de aproximativ 58 milioane lei, dar mai ridicat decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
ING Bank România a oferit noi împrumuturi pentru a sprijini tranziţia către un mediu mai sustenabil, oferind credite cu discount-uri eco pentru persoane fizice în valoare de 32 milioane EUR, reprezentând aproximativ 50% din valoarea totală acordată în 2023 (67 milioane EUR). Creditele cu componente de sustenabilitate acordate companiilor au atins 4.5 milioane EUR pentru companii mici, respectiv 670 milioane EUR în credite sindicalizate şi bilaterale pentru companii mari. În ceea ce priveşte fondurile mutuale cu componenta sustenabilă (art.9 conform SFDR), 29 milioane EUR au fost investiţi de clienţii persoane fizice în primul trimestru.
Noi piese în construcţia celei mai bune experienţe pentru clienţi, bazate pe nevoi din viaţa reală
Începutul anului a adus noul produs ING Together, care este în esenţă un instrument revoluţionar de sănătate financiară ce face tranziţia de la contul bancar individual la o abordare bancară colaborativă: un cont bancar poate avea până la patru utilizatori, care pot administra bugete comune şi efectua un spectru larg de operaţiuni, de exemplu transferuri, cheltuieli online sau prin card, economii. Astfel, ING Together răspunde unei necesităţi concrete din viaţa de zi cu zi: aceea a unei gestionări transparente şi eficiente a cheltuielilor comune.
O altă premieră este introducerea funcţionalităţii de geolocalizare din Home'Bank, care permite o detectare rapidă a tranzacţiilor frauduloase efectuate în cadrul aplicaţiei dintr-o altă zonă geografică decât cea indicată anterior de aplicaţie. De asemenea, poate identifica plăţi online frauduloase sau vizualizarea virtuală a cardurilor.
"Noile caracteristici ale Home'Bank sunt esenţiale în furnizarea celei mai bune şi mai sigure experienţe în utilizare, relevante pentru viaţa de zi cu zi a clienţilor noştri. În primele 3 luni, 83,7% din totalul clienţilor persoane fizice ai ING au fost utilizatori activi ai aplicaţiei mobile, fapt care, conform standardelor globale, reprezintă o bază de clienţi extrem de digitalizată, clienţii logându-se în aplicaţia mobilă zilnic. De altfel, anul acesta am avut o creştere de 26% a tranzacţiilor iniţiate din ING Home'Bank: cu alte cuvinte, un client ING face, în medie, 9 transferuri pe lună", a afirmat Alina Iacomi, Head of Digital Banking.