Îngrijorător, planeta poate fi băgată în "faliment"

O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea / 15 martie 2012

Îngrijorător, planeta poate fi băgată în "faliment"

Criza economică a provocat falimentul unor instituţii mari, dar în comparaţie cu ceea ce anunţă oamenii de ştiinţă, "falimentul ecologic" al Pământului, toate aces-tea par simple glume. Situaţia este cât se poate de concretă, iar punctul din care lucrurile vor deveni ireversibile este mai aproape decât ne aşteptăm. Marile puteri ale lumii şi-au intensificat cercetările spaţiale, Rusia urmând să trimită misiuni pe Lună, Marte, Venus şi Jupiter în următorii 18 ani.

Recent, Washington Post a publicat un raport al Societăţii de Zoologie din Londra, în care se fac câteva precizări alarmante. Raportul anunţă că nevoile populaţiei globului s-au dublat din 1970, iar omenirea foloseşte de două ori mai multe resurse decât poate planeta să refacă şi să regenereze într-un an. Specialiştii în mediu consideră că ne aflăm în stare de urgenţă şi că întrega situaţie poate fi denumită drept "asasinat ecologic". Dacă se va continua cu acelaşi ritm de consum şi de creştere demografică, până la jumătatea acestui secol oamenii vor mai avea nevoie de încă o planetă pentru a avea resursele necesare. Un alt studiu realizat de oamenii de ştiinţă americani, citat de Associated Press, scoate la iveală concluzii la fel de îngrijorătoare pentru omenire: ne aflăm în faţa "falimentului ecologic". Cercetătorii au descoperit că resursele consumate în nouă luni de zile sunt mult mai mari decât planeta poate înlocui într-o perioadă de 12 luni. Concluzia este în linii mari aceeaşi: până în 2030 omenirea va avea nevoie de o planetă "soră" care să ofere resursele. "Situaţia cu care ne confruntăm în prezent este asemănătoare cu cea a crizei financiare. Omenirea s-a împrumutat mai mult decât trebuia, iar acum nu mai poate plăti rata lunară", a declarat Mathis Wackernagel, un cercetător care a studiat acest fenomen. Cel mai mare consumator de resurse este SUA. Dacă toţi oamenii din toate ţările globului ar avea acelaşi stil de viaţă cu cel american, ar fi nevoie de cinci planete pentru a satisface nevoile de consum.

Că anul 2030 poate fi unul crucial pentru planetă o demonstrează şi intenţiile Rusiei. Această ţară intenţionează să trimită misiuni pe Lună, Marte, Venus şi Jupiter până în anul 2030. Anunţul a fost făcut de către a agenţia spaţială rusă Ros-kosmos. Potrivit documentului remis guvernului rus, la începutul acestei luni, citat de publicaţia Kommersant, Roskosmos vrea să realizeze înainte de 2030 "un zbor cu echipaj uman în jurul Lunii, urmat de plasarea cosmonauţilor pe suprafaţa lunară şi de revenirea lor pe Terra şi intenţionează să amplaseze pe Marte o reţea de staţii ştiinţifice durabile". În planurile agenţiei spaţiale ruse intră şi construirea unei noi rachete şi a unui nou vehicul spaţial destinat zborurilor cu echipaj uman la bord, care să înlocuiască vechile tehnologii sovietice, folosite şi în prezent. De altfel, cunoscutul fizician Stephen Hawking avertiza că singura şansă a omenirii o reprezintă colonizarea spaţiului, planeta Marte fiind o primă ţintă.

1. Probabil cele metalice. Epuizabile cfm unui economist roman reputat, dl prof dr.ec. Gavrila Sonea, in aproximativ 25-40 de ani.Resursele energetice clasice de tip fosil se vor epuiza si ele. Faptul nu conteaza . Deja exista ,in stadiu experimental ,alte solutii. Cand vor apare pe piata ,in mod sigur anul aceste, vom comernta si noi. Privitor la colonizarea spatiului ,proiectele rusesti ,chinezesti americane au inceput sa iasa la iveala. Scopul real este cel militar . De control si dominare al pamantului. In mod sigur ! Daca resursele metalice pot fi inlocuite ,in timp ,cu aliaje sau altceva din prelucrarea constituentilor solului terestru, energie fiind destula, dupa noi, o problema este alimentatia . Dar si pentru adsta exista solutii.. Ce nu se va rezolva , este rapacitatea bancara. De sorginte capitalista. In ce priveste tara noastra, este posibil ca sa ia startul spre Marte in acelas timp cu ceilalti.,! Sa asteptam anul 2022. ! Pe bune. !