"Dacă anul trecut spuneam că new media va fi revelaţia crizei, acest lucru este confirmat acum de faptul că publicitatea online a fost cel mai puţin afectată de scăderile înregistrate în domeniu. Piaţa media românească şi-a început trendul descrescător în octombrie 2008, a atins un palier minimal în 2009, iar 2010 ne va arăta unde se află de fapt adevăratul fund al sacului", a declarat Octav Popescu - Vicepreşedinte Initiative.
În 2009, valoarea totală netă a pieţei locale de media a scăzut cu 37%, atingând un nivel sub cel din 2006. Toată media a simţit impactul crizei economice, dar printul a fost cel mai afectat (-55%), urmat de outdoor (-40%), în timp ce TV-ul a scăzut cu 34%, radio-ul cu 28% şi internetul cu 19%, după cum arată studiul Media Fact Book 2010.
Piaţa radio s-a confruntat cu aproximativ aceleaşi probleme ca şi printul, multe staţii locale fiind închise. 2009 a fost marcat de schimbări ale cotelor de audienţă în Bucureşti, Radio Zu surclasând Radio 21. Outdoor-ul a fost în 2009 aproape la fel de afectat ca şi print-ul, în special din cauza lipsei de măsurare şi evaluare.
În 2009, publicitatea online a avut cea mai mică scădere a volumului. Acest lucru a fost generat de creşterea numărului de utilizatori şi a faptului că internetul devine o sursă de informare mai credibilă în comparaţie cu TV-ul sau print-ul.
Initiative este una din cele mai mari reţele independente de media din lume, asigurând servicii specializate de planificare şi cumpărare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.