Actualizare Erată RAR: "În cazul nerespectării prevederilor legale la controalele RAR, este vorba de o parte dintre prestatorii de servicii de reparaţii independenţi"
Registrul Auto Român (RAR), a trnsmis, printr-o erată remisă redacţiei, că în cazul nerespectării prevederilor legale constatate la controalele RAR, nu este vorba de reprezentanţii producătorilor de automobile, ci doar de o parte dintre prestatorii de servicii de reparaţii independenţi.
"Întărim de asemenea ideea subliniată şi în comunicat, anume că respectivul control a avut ca ţintă tocmai verificarea service-urilor auto independente care lucrează la limita legii", notează reprezentanţii RAR.
(Alexandru Costea)
-----------------
Inspectorii Registrului Auto Român (RAR) au efectuat 131 de controale, în perioada 18-22 mai 2015, la operatorii economici autorizaţi pentru activităţi de reparaţii la sistemele de frânare, arată un comunicat transmis azi redacţiei.
Astfel, reprezentanţii RAR au dorit să afle câte dintre firmele cu acest specific respectă legea în vigoare, care prevede că după fiecare reparaţie a sistemului de frânare a unui vehicul trebuie efectuat testul de frânare.
Potrivit legii, service-urile trebuie să asigure clienţilor servicii de reparaţii de calitate, care să garanteze securitatea rutieră şi protecţia mediului înconjurător.
În urma controalelor maraton din Bucureşti au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 260.000 lei.
De asemenea, s-a dispus măsura suspendării activităţii pentru 55 de societăţi care nu-şi menţineau condiţiile iniţiale de autorizare şi măsura opririi activităţii pentru 9 societăţi care aveau autorizaţia tehnică expirată.
Sancţiunile au fost aplicate pentru: neconformitatea de a nu efectua inspecţiile finale, probele pe standul de frânare care să garanteze că autovehiculul supus activităţilor de reparaţii a sistemului de frânare corespunde condiţiilor şi reglementărilor legale privind admiterea şi menţinerea în circulaţie; pentru efectuarea de activităţi de reparaţii la sistemul de frânare în perioada în care Autorizaţia Tehnică era suspendată; neconformitatea de a nu-şi păstra şi respecta condiţiile iniţiale de autorizare; pentru efectuarea de activităţi de reparaţii la sistemul de frânare fără a deţine Autorizaţie Tehnică.
RAR precizează că mulţi dintre producătorii de autoturisme, echipamente, piese de schimb, dar şi prestatori de servicii de reparaţii independenţi apelează la metode "la limita legii" pentru a-şi face loc pe piaţa marilor firme în domeniu. Oferind servicii ieftine clienţilor şi mulţumindu-i pe moment, service-urile nu fac decât să presteze reparaţii de proastă calitate care nu garantează siguranţa în trafic.
George-Adrian Dincă, Directorul General al Registrului Auto Român, precizează că întreaga activitate de supraveghere de piaţă desfăşurată de Regie are scopul de a servi interesele reale ale posesorului de autovehicul şi de a stabili normalitatea în sfera serviciilor auto. Pentru a evita orice fel de probleme în sensul celor menţionate mai sus, RAR sfătuieşte clienţii service-urilor să solicite, la sfârşitul prestaţiilor, buletinul cu valorile finale ale testului de frânare.