Banca Românească a pierdut, în primă Instanţă, în faţa unui client cu credit în CHF.
Deşi acţiunea clientului a fost admisă parţial de Judecătoria Craiova, aceasta din urmă stabilind îngheţarea cursului leu/CHF la nivelul din momentul acordării împrumutului, dar şi faptul că respectivul credit nu va fi convertit în lei, se pare că ambele hotărâri vin în ajutorul debitorului.
Avocatul Gheorghe Piperea ne-a explicat: "Este o decizie fantastică. Este mult mai bine decât dacă ar fi fost admisă cererea clientului în totalitate. Pe lângă faptul că s-a dispus îngheţarea cursului fără nicio altă marjă şi restituirea banilor plătiţi ca urmare a creşterii francului elveţian, decizia potrivit căreia creditul nu va fi convertit din CHF în lei elimină orice risc de plată de către client a unor costuri suplimentare, cum ar fi comisioane suplimentare sau dobânzi mai mari, aferente creditelor în lei".
Decizia din data de 16 martie a Judecătoriei Craiova în dosarul intentat de client împotriva Băncii Româneşti şi a Sucursalei Craiova Gară a acesteia arată: "Admite în parte acţiunea. Constată caracterul abuziv al clauzelor contractuale privind riscul valutar inserate în contractul de credit (...) privind efectuarea plăţilor în moneda creditului şi suportarea de către consumator a diferenţelor de curs valutar. Constată nulitatea absolută a acestor clauze. Dispune îngheţarea cursului de schimb valutar CHF-leu pentru efectuarea plăţilor în temeiul contractului de credit la valoarea de la data încheierii contractului, respectiv calcularea şi plata ratelor de rambursare a creditului la valoarea în lei a francului elveţian de la data încheierii contractului, respectiv calcularea şi plata ratelor de rambursare a creditului la valoarea în lei a francului elveţian de la data încheierii contractului pe întreaga perioadă de valabilitate a contractului, urmând ca pârâtele să restituie reclamantului sumele plătite în plus de către acesta, respectiv 44.752,07 lei. Respinge ca neîntemeiată cererea privind denominarea în moneda naţională a plăţilor. Admite în parte cererea şi obligă pârâtele să achite reclamantului dobânda legală la suma ce urmează a fi restituită, calculată de la data formulării acţiunii, respectiv 20.11.2014, până la momentul plăţii efective a debitului. Obligă pârâtele la plata sumei de 600 lei către reclamant, cu titlu de cheltuieli de judecată, reprezentând onorariu avocat".
Reprezentanţii Băncii Româneşti ne-au declarat: "Decizia formulată de instanţa din Craiova nu este una definitivă şi irevocabilă, iar când sentinţa ni se va comunica vom formula apel, având în vedere existenţa şi a altor sentinţe care sunt exact opusul celei de la Craiova".
Avocatul Piperea opinează că, deşi decizia nu este definitivă, aceasta va constitui un precedent pentru celelalte cazuri care urmează să se pronunţe, pe aceeaşi speţă, în Instanţă.
În prezent, sunt câteva dosare în care justiţia a luat hotărâri similare cu cea de mai sus, instanţele disjungând alte câteva dosare colective, pe aceeaşi speţă, în cazuri individuale.
Între timp - în lipsa unui proiect legislativ care să le vină în ajutor şi în condiţiile în care, atât băncile, cât şi BNR consideră că singura soluţie este negocierea dintre operatorii bancari şi consumatori -, împrumutaţii în CHF s-au organizat într-un grup care urmează să poarte negocieri colective cu băncile în vederea identificării unor soluţii la problema creditelor în franci elveţieni.
Potrivit unei scrisori publicate pe pagina de socializare a Grupului clienţilor cu credite în CHF, Volksbank a răspuns invitaţiei consumatorilor să participe la negocierile colective, propunând ca întâlnirea să aibă loc după data de 10 aprilie.
Cursul leu/CHF a crescut în mod neaşteptat la jumătatea lunii ianuarie, după ce Banca Centrală a Elveţiei a desfiinţat pragul de 1,2 CHF/EUR, impus în 2011.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.03.2015, 08:29)
Felicitari.
Daca banca a furat peste 44 000 ron de ce nu inchide banca catva bancheri? Daca o persoana fura acesti bani de la altul din casa era inchis.
2. vreau si eu casa la CHF de 2 lei
(mesaj trimis de Jeona în data de 25.03.2015, 08:54)
O tampemie olteneasca.
Ce iei, trebuie sa dai inapoi.
Vreau si eu casa la CHF de 2 lei, si masina la Dolar de 3 lei.
Unde s-a mai vazut asa ceva ?
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.03.2015, 10:00)
daca nu stii nu comenta...
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.03.2015, 10:00)
jeona,
esti un postac platit din comsioanele tranzatiilor noastre financiare! nu-ti este rusine?
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.03.2015, 10:01)
nici macar nu stii despre ce e vorba si te bagi in seama
2.4. Am luat, am dat inapoi, dar nu -mi cere si parinti (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Elena în data de 25.03.2015, 12:44)
Jeona, casa mea a costat un milliard, iar acum am datorie aproape patru miliarde. Acum intelegi? Sper ca da. Iar salariul meu acum 7 ani aveam salariul intreg. A venit Guvernul Boc si mi l-a redus... Si inca ceva, draga mea. 8 ani de zile am platit lunar rata, asa cum era ea, crescanda... Platesc 30 de ani, dar peste inca 8 ani, aceeasi datorie poate fi de 8 miliarde. Incearca sa nu mai judeci apparent. Sanatate si " fara rate" .
2.5. Joiana (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de Daniel în data de 25.03.2015, 13:13)
Apostrofezi omu k asa iti vine tie .noi am avut curaj sa luam un credit macar
2.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de roxy în data de 25.03.2015, 13:32)
si de ce nu ti-ai luat, proasto?Daca nu ai muncit si nu muncesti...nu poti, handicapat-o. I-ati in lei, cu "prima casa" ca aproape iti plateste rata statul. Ce nu-ti convine tie?
2.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de ANTON în data de 25.03.2015, 14:18)
Am luat 50000 chf =30000 EURO 20000 ma costat casuta 2camere 5000 masina
5000 nunta fetei
Dupa 7 ani de plata mai am de dat 33000 de euroi, platesc 1700 de lei pe luna ,peste 3 ani ies la pensie si o sa ajung pe drumuri cu o pensie de 1400 de lei
de ce sa moara si capra vecinului
2.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.03.2015, 15:05)
pai cine te tine bai nene.... dute si ia la ce valoare vrei dute pplanet !!!
2.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.03.2015, 15:12)
nu cerem mila , cerem doar sa se respecte un contract.daca de micsora cursul se majora dobanda ,insa invers nu s-a intamplat. asa te rog comentariile sunt de prisos.
2.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de codi în data de 25.03.2015, 16:40)
Daca ai fi fost furat ca si debitorii in chf nu gandeai asa!
2.11. 4U (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de klaudyu în data de 25.03.2015, 16:53)
La ce banca lucrezi duduie, sau ce talpi lingi mister. Sa ai parte toata viata de starea oricarui imprumutat in chf din aceasta zi si sa ai parte de tpt binele care il doresti acestor oameni . Esti bucsterseozalui isarescu ? B i t c h ....
2.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.03.2015, 17:43)
Bai cretinule asta a fost cursul la data acordarii boule
2.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.03.2015, 18:05)
hai SICTIR Jeona. de la care banca iti iei comisioanele din buzunarele clientilor
2.14. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de bubcea în data de 25.03.2015, 21:17)
Hai sictir!
2.15. jeona comentezi mult si prost (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Gigi în data de 25.03.2015, 23:10)
esti frustrata femeie vrei casa si masina ;;;;;; pai sa vezi cum e sa le iei cu o suma si sa platesti dupa 2...3 ANI DE TREI ORI SUMA
2.16. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2015, 00:16)
postac de 2 lei ce esti platit sa iei partea bancilor,,camatarii legali ce sunt
2.17. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2015, 09:48)
Vrei si pretul din 2008? (acum e redus la jumatate ...)
2.18. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2015, 09:55)
amice esti un idiot platit
2.19. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2015, 10:52)
asumati-va tampeniile, nu mai faceti nimic in stilul mecanic si inconstient in care il faceti de obicei, si dupa aceea nu asteptati pomana bazata pe spatele celorlalti
2.20. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2015, 10:53)
Daca ai fi in situatia celor cu credite n-ai mai vorbi.Esti cumva platita din dobinzi si comisioane?
2.21. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2015, 10:53)
Daca ai fi in situatia celor cu credite n-ai mai vorbi.Esti cumva platita din dobinzi si comisioane?
2.22. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2015, 10:53)
Daca ai fi in situatia celor cu credite n-ai mai vorbi.Esti cumva platita din dobinzi si comisioane?
2.23. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2015, 10:55)
Frumos mesaj i-ai dat.
2.24. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de riv în data de 26.03.2015, 15:00)
Te bagi de parca ai fi supozitor
2.25. asa ceva exista! (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de gigel în data de 26.03.2015, 16:30)
Draga Jeona! asa ceva s a vazut in ? in? CARACAL
2.26. SACEVA? (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de GIGEL în data de 26.03.2015, 16:33)
VAZUI LA Craiova!
2.27. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2015, 22:46)
esti o / un bou Jeona
3. felicitari si succes pe mai departe
(mesaj trimis de inger pazitor în data de 25.03.2015, 09:27)
E corecta decizia judecatoriei. Astfel debitorul va plati valoarea pe care a inteleso si acceptati adica 2 lei pt 1 chf. Riscul valutar nu a fost prezentat, inteles sau acceptat, deci nu trebuie suportaat de catre beneficiar. El suporta deja o necunoscuta adica liborul variabil. Este suficient. In plus situatia francului elvetian nu e una normala fiind orchestrata dinafara, un veritabil atac teroristo- financiar la adresa statelor sarace din uniune, dupa cum clar sublinia si magistratul CSM in luna ianuarie.
4. Decizie corecta
(mesaj trimis de justitiarul în data de 25.03.2015, 09:48)
Vad ca un postac scrie ca "nu s-a mai vazut asa ceva" dar unde s-a mai vazut ca o banca centrala in speta bnr cu isarescu in frunte sa tina captivi imprumutatii? de ce a interzis creditele in chf abia dupa ce raul a fost produs? daca le-ar fi lasat in continaure imprumutatii in chf se putea refinanta la dobanzil de 3 ori mai mici si costul total al imprumutului ar fi scazut chiar mai mult decat achtiarea la curs istoric, mai concret o dobanda de 8% fata de una de 4% - la care te-ai putea refinanta, face ca rata lunara sa fie mai mare chiiar si la un curs istoric de de 2 lei pe franc pentru ca ponderea dobanzii este enorma in costul creditului
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2015, 22:05)
dupa ce sa acordat creditul banca nu a mai dorit sa faca nici o refinantare dupa cresterea francului chir si in 2009-2010 pe motiv ,,nu va incadrati la plata ratei daca ar fi sa se converteasca francul in lei deoarece suma datorata va fi cu mult mai mare decit daca platiti in franci" am citat reprezentantul banci la momentul acela,acu se trag pe fund mincinosii zicind caci au chemat clienti la negociere,am asteptat 3 luni sa primesc o decizie de schimbare al ipotecii iar raspunsul a fost bineinteles ,,NU SE POATE"
5. daca scadea CHF tot abuziva era ?
(mesaj trimis de anonim în data de 25.03.2015, 10:05)
daca scadea CHF tot abuziva era clauza. ?
ipocrizie.
capitalism numai pe castig, la mers invers sa plateasca altii sau statul
5.1. NU ai habar despre ce vorbesti (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de Dar ... semnalizezi în data de 25.03.2015, 10:24)
Atat
5.2. cand o sa scada CHF? (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de danila în data de 25.03.2015, 10:25)
postacule, cand o sa scada Cchf-ul romania o sa aiba o economie puternica, crezi cu adevarat ca se va intampla asta? Esti naiv sau rau intentionat
5.3. Ipocritilor (răspuns la opinia nr. 5.2)
(mesaj trimis de Francu de Hunedoara în data de 25.03.2015, 10:41)
De fiecare data cand listează cineva o opinie contrară grupului vostru de interese
e postac, habar nu are despre ce vorbeste, etc. In al doilea rand daca esti atat de convins ca francul nu are cum sa scada in raport cu leul atunci de ce ai luat credit in CHF desteptu' lui Peste?
5.4. Tu cu cine te certi? (răspuns la opinia nr. 5.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.03.2015, 11:00)
Cred ca sa spus de mii de ori pana acum... dar in sfarsit.
Ce nu intelegeti voi (vad ca inca mai sunteti surprinzator de multi) este ca cei cu credite in CHF lupta pentru a stopa furtul bancilor (prin dobanzi, comisioane, clauze abuzive) pentru toti consumatorii de credite ... dar se pare unii prefara sa fie furati in continuare.
In al doilea rand: nu dorim ca statul sa plateasca ci doar ca bancile sa nu mai fure.
In al treilea rand in cazul in care cursul scade bancile inca au la dispozitie modificare Libor.
5.5. Verrificare (răspuns la opinia nr. 5.4)
(mesaj trimis de Francu de Hunedoara în data de 25.03.2015, 11:44)
Mesajul meu anterior s-a dorit si o verificare a unei ipoteze personale. Raspunsul atat de prompt pare sa-mi confirme acesta ipoteza. Voi cei care doriti sa "stopati furtul bancilor" desfasurati de fapt o campanie sustinuta pe toate mediile care va sunt accesibile pentru a va rezolva o problema personala, o decizie eronata pe care ati luat-o in urma cu cativa ani. Si pentru asta incercati sa discreditati orice opinie contrara. Si eu am luat un credit in valuta, dar nu in CHF, ci in euro pornind de la premisa gresita ca inevitabil daca am intrat in UE vom adera si la zona euro intr-un orizont rezonabil de timp. Am gresit si imi asum aceasta greseala, voi nu. Asta nu inseamna ca sprijin bancile in vreun fel. Sa fie investigate si pedepsite drastic orice ilegalitati sau abuzuri facute de acestea. Dar nu sunt de acord ca noi toti sa platim pentru greselile voastre. Vreti conversie la curs istoric asumati-va si dobanzile istorice. Si incetati cu retorica cum ca nu vreti sa plateasca statul ci bancile pentru ca asta este o idiotenie. Daca implici statul intr-o decizie care afecteaza arbitrar functionarea pietei bancare statul va fi cel care va trebui sa plateasca oalele sparte. Statul adica noi toti ca doar nu crede cineva ca statul are vreun ban al lui, are doar banii nostri (modul in care ii utilizeaza nu face subiectul acestei discutii, ca si aici s-ar putea vorbi o luna...)
5.6. daca scadea CHF-ul .. era automat crescuta dobanda (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de Marian în data de 25.03.2015, 12:41)
stai linistit... daca scadea CHF-ul imediat cresteau dobanzile si comisioanele ... asa ca tot abuziv era.. postac drac ce esti!!!
5.7. Chiar nu vrei sa intelegi..... e dreptul tau (răspuns la opinia nr. 5.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.03.2015, 12:42)
Dupa parerea ta statul trebuie sa plateasca ce au furat bancile ... este cel putin interesant (sa nu zic idiotenie), iar faptul ca statul (prin orice intitutii (parlament, justitie, protectia consumatorului) opresc jaful bancilor ... dupa parerea ta afecteaza arbitrar piata este o idiotenie si mai mare.
Sper doar ca esti un caz izolat...
5.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de Elena în data de 25.03.2015, 12:57)
Daca scadea, datoria noastra initiala era aceeasi, om bun! Capitalism? hm!
5.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.03.2015, 13:04)
Era aceeasi in CHF, asa cum e aceeasi si in prezent...
5.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.7)
(mesaj trimis de Francu de Hunedoara în data de 25.03.2015, 13:09)
Recursul la insulte nu face altceva decat sa demonstreze ce limitat este atat caracterul tau cat si bagajul de argumente in favoarea pozitiei pe care o exprimi. Eu sper ca TU esti un caz izolat sau daca nu sa fii izolat cat mai rapid.
5.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.03.2015, 13:21)
Daca tu dai cu masina in gropi si o avariezi grav, nu dai primaria in judecata ? iar noi iti dam dreptate !....sau o mare parte dintre noi..trebuie sa fi despagubit si nu ne intereseaza de catre cine, chiar daca statul suntem si noi !...dar avem noi Romanii, niste zicale !...bine ca nu ti-ai facut aparitia cand te-au furat altii ...
5.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.03.2015, 13:29)
Daca baba avea un (...), se ducea la razboi...
5.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.11)
(mesaj trimis de Francu de Hunedoara în data de 25.03.2015, 13:33)
Ha, ha, ha. Ce legatura au drumurile care se afla in administrarea primariilor cu interventia intr-o piata privata? Dupa cum spuneam argumente solide si valabile IOC. Cat despre vorbele din intelepciunea populara a romanilor sunt perfect de acord cu tine. Am in cap cel putin patru care ti se potrivesc la fix.
5.14. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.03.2015, 14:17)
Sincer iti spun ca vorbesti sa te afli in treaba...sau,cine stie,poate vreo banca implicata iti este recunoscatoare
5.15. Te contrazici singur.. (răspuns la opinia nr. 5.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.03.2015, 14:37)
La cateva propozitii distanta... Dar e OK.. cum spui tu.
Esti un ilustru urmas al lui Traian...
5.16. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.03.2015, 17:49)
Bai cap de bou. Daca scadea intervenea banca cu liborul. Taci in m din gura retardatule
5.17. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.03.2015, 18:41)
In capitalism bancile au primit ajutor de stat daca nu puneau lacatul.
5.18. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.03.2015, 18:47)
In capitalism bancile au primit ajutor de stat daca nu puneau lacatul.
5.19. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2015, 09:52)
Tot abuziva !
5.20. daca sscadea CHF (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de eu în data de 26.03.2015, 10:50)
Ce nu intelegi ca toata treaba asta a fost premeditata????Nu avea cum sa scada....ei au gandit asa:"acordam credite in franci,la pret mic si apoi crestem rata si cursul la franc"....asa ca abtine-te..Franto/ule..
5.21. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2015, 11:01)
Cand ai vazut tu ceva care acrescut si a scazut dupa aceea??
5.22. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2015, 14:41)
e de mirare cati invidiosi exista in tara asta!!!!
5.23. Interventie??? (răspuns la opinia nr. 5.13)
(mesaj trimis de Dodo în data de 26.03.2015, 18:33)
N-are nimic, intervin judecatorii si dupa aia plang bancherii ca nu inteleg judecatorii cum ar fi trebuit sa rezolve cazurile :).
Si la mine in contract au intervenit judecatorii si banca mi-a dat banii inapoi. Si tot asa era urletele si zvarcolelile unora prin comentarii, ba ca nu m-am uitat, ba ca sa-mi asum, ba ca platesc ei si alte prostii de genul asta...
O sa citesti in motivarile sentintelor argumente solide si valabile :D
5.24. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.5)
(mesaj trimis de Eu în data de 26.03.2015, 21:32)
Nu am auzit de vre-un client care sa fi dat statul in judecata pentru ]nghetarea cursului la CHF. "Razboiul", din care se pare ca nu ai inteles, este intre un bun platnic si CAMATARUL girat de BNR, banca care a acordat creditul.
Inb al doilea rand, nimeni nu a facut imprumut intr-o moneda pe care ni nu a vazut-o cum arat pentru a vrut, sau pentru ca a socotit ca va face o afacere extraordinara. Pur si simplu acea persoana nu putea sa-si cumpere o casa, (uneori de cateva zeci de metri patrati), decat cu acest credit, pe care de altfel angajatii bancii i l-au recomandat cu insistenta.
Din pacate, si noi oamenii de rand, ne dorim un acoperis deasupra capului, oricat ar parea de incredibil.
Scuze daca aceasta dorinta te irita asa de tare.
5.25. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2015, 22:22)
daca mai ai creditul in euro si maine sr creste euro la valoarea de 6-7 lei sa saptamina viitoare ar ajunge la 8 lei /1 EURO cum tiar fii,probabil ai fi in aceasi situatie si vati revolta si voi cu credite in euro,spor la munca
6. Mi-e sila de justitia din Romania
(mesaj trimis de Debitor CHF în data de 25.03.2015, 10:19)
In curand vom afla ca cel care a castigat era ruda cu judecatorul sau avea ceva relatii la nivel inalt. Nu uitati cazul de la Galati cu conversia la curs istoric +10%, caz ce a ramas singular cu toate ca au mai fost judecate alte cazuri similare.
7. Decizia va deveni definitiva....
(mesaj trimis de Octavian în data de 25.03.2015, 13:20)
...si irevocabila, iar ANPC va intenta proces bancilor care au acordat clientilor credite in VALUTA ! ERGA OMNES! Acest proces va face sa cada prima piesa din dominoul construit de sistemul bancar!
8. da, devizia va deveni definitiva si irevocabila
(mesaj trimis de ingre pazitor în data de 25.03.2015, 13:43)
Atat aceasta decizie cat si celalate din tara vor fi in favoarea consumatorului si vor deveni definitive si irevocabile, cu ajutorul lui Dumnezeu
9. Doamne-ajuta!
(mesaj trimis de Una în data de 25.03.2015, 14:43)
Eu ma gandesc ca baietii astia deschid un precedent, cu CHF-ul lor, de care si noi astia cu credite in EUR am putea profita. In definitiv, CHF e o moneda cu mult mai veche decat EUR, daca e sa le comparam parcursul istoric, si daca se considera ca CHF e instablia, EUR are toate premizele sa o ia razna: moneda experiment, si pe langa ca in zona EUR n-a mai intrat nimeni, se vorbeste de iesiri, iar daca tatuca Putin se tine de prostii, ghiciti ce se alege de aceasta moneda. Dpdv etic, as zice ca fie imi platesc creditul la curs istoric si platesc comision de risc (ca riscul e la banca), fie platesc la curs dar nu platesc comision de risc, ca banca nu risca nimic.