Acţionarul majoritar al institutului german de cercetare de piaţă GfK analizează mai multe opţiuni strategice, printre care şi vânzarea sau fuziunea cu un concurent, informează săptămânalul german WirtschaftsWoche, fără a cita sursa informaţiilor sale, trans-mite Reuters, citat de Agerpres.
Potrivit WirtschaftsWoche, rivalii americani Nielsen şi IMS Health, precum şi Kantar, o divizie a grupului britanic de publicitate WPP, ar fi interesate de GfK, institut de cercetare renumit în special pentru anchetele sale lunare privind moralul consumatorilor, dar şi pentru măsurătorile de audienţă TV. Pe baza cotaţiei de miercuri seara, valoarea bursieră a GfK este de 1,01 miliarde de euro.
GfK Verein, centrul de reflexie non-profit care deţine 56,5% din acţiunile GfK, a refuzat să comenteze informaţiile apărute în presă, la fel ca şi GfK.
În urma publicării articolului din WirtschaftsWoche, ieri dimineaţa, acţiunile GfK înregistrau o creştere de 7,4%. Aceasta după ce în ultimele două săptămâni a pierdut peste 20% din cauza avertismentului privind scăderea profitabilităţii şi a demisiei directorului său general, Matthias Hartmann, precum şi a preşedintelui consiliului de supraveghere, Arno Mahlert, din cauza neînţelegerilor cu GfK Verein.
GfK Verein a fost înfiinţată în 1934 ca răspuns la crizele economice prin care a trecut Germania în anii "20. Printre membrii GfK Verein se numără sute de companii şi câteva persoane fizice care primesc rapoarte statistice anuale privind economia Germaniei în schimbul unui mic comision.
GfK a intrat pe piaţa românescă în anul 1992. GfK România este unul dintre cei mai importanţi furnizori de servicii de cercetare şi consultanţă de marketing din Romania.