Reporter: Ce ne puteţi spune despre nemulţumirile exprimate de o parte dintre angajaţii instituţiei pe care o conduceţi? Care este situaţia în privinţa numirii consilierilor coordonatori?
Renate Weber: Persoanele care în această instituţie au fost consilieri coordonatori au fost numiţi şi în trecut printr-un ordin absolut discreţionar. Nimeni, niciodată, nu a dat vreun concurs, vreun examen, nu a dat nimic pentru această funcţie. Au fost pur şi simplu numiţi. În momentul în care eu am venit la această instituţie, am constatat că, pentru sănătatea activităţii de aici, pentru relaţiile colegiale din instituţie, este firesc ca nu doar unii să aibă această titulatură.
Reporter: Atunci de ce au apărut aceste critici? Există beneficii de pe urma ocupării funcţiei de consilier coordonator al unuia dintre cele 14 birouri teritoriale ale instituţiei?
Renate Weber: Nu au beneficii de pe urma acestei funcţii, decât beneficiile pe care şi le arogă fiecare în funcţie de cum se comportă local. Dar am considerat că este normal ca toţi colegii să treacă printr-o asemenea experienţă, pentru că ea înseamnă în primul rând relaţia din punct de vedere administrativ cu sediul central. Consilierii coordonatori nu au dreptul să controleze, să oprească lucrările colegilor lor. Deci nu au astfel de atribuţii.
Ca întotdeauna, când ai putere sau - mă rog - crezi că ai putere pe o perioadă din asta, aşa nedeterminată şi nu răspunzi deloc pentru ea, apare şi formula aceea de baroniadă locală. Şi atunci am considerat că este colegial corect ca toată lumea să treacă prin astfel de experienţe. De altfel, vreau să vă spun că din această cauză am introdus sistemul de rotaţie anual: pentru ca fiecare să aibă posibilitatea să revină la astfel de coordonări sau să le încerce pentru prima dată. Vreau să vă spun că, din punctul meu de vedere, lucrurile chiar au mers bine. Unii dintre colegii noştri au dovedit chiar că au înţeles. Am avut probleme, mai ales unel administrative, pe care ei au fost chemaţi să le rezolve: cu sediile, cu dotările din sediu, şi chiar s-au descurcat foarte bine. Eu din câte ştiu au fost două, hai să spunem trei astfel de situaţii, unde oamenii au considerat că ei, de fapt, aveau o anumită putere, şi care au considerat că această putere le-a fost luată. Sincer, nu înţeleg care este puterea care le-a fost luată, pentru că, de fapt, este mai degrabă o chestiune administrativă, care ar însemna mai multă bătaie de cap.
Reporter: Câţiva dintre angajaţii Avocatului Poporului s-au plâns că decizia a fost centralizată...
Renate Weber: Această instituţie este o instituţie - constituţional vorbind - unipersonală. Singurul care dă socoteală şi plăteşte inclusiv cu funcţia administrarea acestei instituţii şi deciziile luate este Avocatul Poporului. Dacă vă uitaţi în legea noastră, veţi vedea că adjuncţii nu pot fi revocaţi din funcţie. Numai Avocatul Poporului poate fi revocat. Şi atunci, fireşte, decizia se centralizează, în sensul în care răspunderea este a mea, că eu sunt în fruntea acestei instituţii. Dar niciodată nu am luat decizii de una singură - avem procese-verbale cu zecile -, pentru că noi în fiecare luni avem o întâlnire a conducerii acestei instituţii; întotdeauna discutăm, întotdeauna ascult punctele de vedere ale colegilor din conducere - adjuncţi sau şefi de servicii, dar repet, eu îmi asum decizia până la urmă, pentru că eu sunt cea care şi răspunde. Aşa s-a întâmplat. Iar cine vine şi vă spune dumneavoastră că s-a centralizat decizia să vă explice cum a fost ea descentralizată, când au fost numiţi. Pentru că a fost la fel, o decizie - nici nu ştiu cine a dat-o, nici nu mă interesează - a unui predecesor, care a socotit la un moment dat să îi numească pe unii consilieri coordonatori. O decizie la fel de subiectivă, cum pretind ei că ar fi fost şi acum. Eu zic că am introdus cât de cât un criteriu obiectiv, rotind oamenii şi dând posibilitatea şi altora să înveţe ce înseamnă această activitate.
• Adjuncţii Avocatului Poporului, numiţi de Parlament pe baza unui algoritm politic
Reporter: Angajaţii respectivi susţin că, în momentul în care recomandările vin de la centru sau ancheta este comandată de la centru, relaţia lor cu autorităţile locale are de suferit pentru că nu mai sunt băgaţi în seamă.
Renate Weber: Întotdeauna în această instituţie anchetele au fost decise de Avocatul Poporului. Formula prin care ajungem aici este regulamentul de funcţionare a instituţiei - probabil că persoanele respective nu cunosc nici legea şi nici acest regulament, deşi el este publicat în Monitorul Oficial şi l-am transmis tuturor colegilor noştri prin e-mail. Întotdeauna propunerea pentru o anchetă o face titularul, ea trece prin aprobarea adjunctului care este şeful acelui domeniu - deci care are competenţa materială - şi apoi ajunge la Avocatul Poporului. Eu am mai introdus pe cineva în acest proces decizional, în sensul în care am solicitat să fie întotdeauna în cunoştinţa acestui caz şi adjunctul care coordonează din punct de vedere teritorial birourile teritoriale respective. Pentru că avem 14 birouri teritoriale, patru dintre cei şase adjuncţi pe care îi am au în coordonare birouri teritoriale. În general, eu am încurajat oamenii să meargă foarte mult în anchete, iar acest lucru s-a văzut în creşterea numărului de anchete efectuate, dar anul acesta a venit pandemia, care ne-a dat un pic înapoi în această activitate. Le-am cerut angajaţilor să meargă în anchete, să discute întotdeauna cu maximă grijă pentru că ei reprezintă o instituţie.
Reporter: La numirea adjuncţilor, Avocatul Poporului are un cuvânt de spus sau este doar decizia Parlamentului?
Renate Weber: Categoric, decizia este strict a Parlamentului. Mai departe, cred că contează cât o fi de apropiat sau nu un Avocat al Poporului de unele structuri din Parlament ca să poată să impună altceva. Dar având în vedere că avem şase adjuncţi ai Avocatului Poporului, este vorba mai mult sau mai puţin despre un algoritm. Parlamentul este cel care votează şi care face unele propuneri, dar este o procedură care ţine de Legislativ. Nu uitaţi că, până la urmă, pentru numire sunt nişte condiţii puse şi orice persoană care îndeplineşte aceste condiţii poată să acceadă într-o astfel de funcţie.
• Avocatul Poporului - o instituţie fără sancţiuni
Reporter: Din punctul dumneavoastră de vedere, pentru că în ultima perioadă sunt foarte multe discuţii politice privind Avocatul Poporului şi Curtea Constituţională a României, discuţii care vizează o modificare legislativă, legea de organizare şi funcţionare a instituţiei pe care o conduceţi ar putea fi îmbunătăţită?
Renate Weber: Nu că ar putea fi îmbunătăţită, legea noastră este neconstituţională; este declarată de Curtea Constituţională ca fiind neconstituţională. Cu asta cred că am spus tot.
Reporter: Adică una dintre priorităţile următorului Parlament ar fi să pună în acord această lege cu normele constituţionale...
Renate Weber: Eu am găsit aici o formulă de modificare cu care nu puteam să fiu de acord şi am venit cu alta, dar lucrurile au fost politizate şi am preferat să renunţăm şi ne ducem activitatea în continuare în baza legii respective. Acum a venit şi pandemia peste noi, iar priorităţile sunt altele. Nu sunt cele care privesc drepturile instituţiei, ci cele care privesc drepturile şi libertăţile cetăţenilor şi atunci nu ne-am mai ocupat de modificarea legislativă. Dar sunt câteva lucruri care sunt absolut aberante.
Reporter: Care sunt acestea?
Renate Weber: Vă dau câteva exemple. Ieri (n.r. - luni, 16.11.2020) am semnat câteva adrese de revenire la miniştri, deoarece noi avem posibilitatea, conform legii, să trimitem recomandări. În mod normal, recomandările trebuie puse în practică sau măcar trebuie să se poarte corespondenţă cu noi privind temporizarea implementărilor. Oamenii au obligaţia de a ne răspunde în termen de 30 de zile. Şi am făcut câteva adrese de revenire la mai multe ministere, de unde de peste două luni nu am primit absolut niciun semnal. Sunt recomandări care vizează în mod categoric drepturi şi libertăţi fundamentale ale oamenilor din ţară, pentru că nu am scris pentru noi. Fie că era vorba de medicamente care lipsesc, de servicii de asistenţă medicală care nu sunt oferite, de serviciile oferite în centrele rezidenţiale pentru persoane în vârstă. Dincolo de acest lucru, noi nu avem ce să facem. Dacă ei vor să răspundă şi să facă ceva... E o chestiune de... Până la urmă ce înseamnă stat de drept? Stat de drept înseamnă să stea cineva cu biciul pe tine sau stat de drept înseamnă să ai o regulă, să ai o lege şi să o pui în practică pentru că aşa este normal? Avocatul Poporului nu este o instituţie cu sancţiuni, ceea ce este bine pentru că rolul ei este să fie un mediator între cetăţeni şi administraţie. Numai că şi administraţia ar trebui să arate că respectă regulile statului de drept şi atunci când primeşte de la noi astfel de recomandări ori le implementează, ori măcar intră într-un dialog cu noi şi ne explică cum temporizează punerea în practică a acestor recomandări.
• Angajaţii instituţiei, împiedicaţi în efectuarea anchetelor
Reporter: Să înţelegem că cele două ministere cu probleme sunt Ministerul de Interne şi Ministerul Sănătăţii?
Renate Weber: Nu. Este vorba şi despre Ministerul Educaţiei şi Ministerul Muncii. Am trimis reveniri la Ministerul Muncii şi Ministerul Sănătăţii. Să ştiţi că Ministerul de Interne în general ne-a răspuns. Nu ne interesează faptul că ne răspunde sau nu la nivel de ministru, ci că este cineva care răspunde cu privire la subiectele aflate în discuţie.
De exemplu, am fost confruntaţi cu situaţii în care colegilor mei nu li s-a permis accesul să facă o anchetă. Nu li s-a permis fizic să pătrundă într-o instituţie, deşi instituţia aceea oferea servicii şi era acreditată de ansamblul instituţiilor aflate în subordinea Ministerului Muncii. În mod firesc, câtă vreme noi ne ducem să verificăm dacă drepturile cetăţenilor sunt respectate, să nu ni se permită accesul, asta nu cred că este normal pentru o instituţie cum este Avocatul Poporului.
Reporter: Cum pot fi rezolvate aceste situaţii?
Renate Weber: Numai prin lege, unde trebuie prevăzută în mod clar obligativitatea permiterii accesului. Dacă oamenii nu înţeleg de chestiunile elementare ce ţin de stat de drept, atunci trebuie să le spui prin lege astfel de lucruri.
Reporter: Se poate vorbi în acest moment despre faptul că toate celelalte instituţii ale statului nu au o colaborare loială cu Avocatul Poporului?
Renate Weber: Nu, n-aş generaliza, pentru că, dimpotrivă, aş spune că noi, la nivel local, în imensa majoritate a cazurilor, avem o relaţie foarte bună de colaborare cu instituţiile administraţiei. Când spun foarte bună, spun asta deşi noi îi criticăm, dar dânşii intră în dialog cu noi, încearcă să modifice nişte lucruri. De multe ori chiar i-am ajutat prin intervenţiile noastre. La nivel central, n-aş generaliza şi aş spune că în 50% din cazuri am avut reacţii fireşti de colaborare. Sigur, însă, că din momentul în care instituţia a fost supusă unui atac, mediatic deocamdată, din partea inclusiv a premierului României - nu mai vorbesc inclusiv din partea altor reprezentanţi din Parlament - din acel moment şi răspunsul la nivelul administraţiei centrale uneori s-a lăsat aşteptat mai mult decât era firesc, iar alteori chiar a lipsit. Pentru că astfel de semnale negative influenţează comportamentul celorlalţi, iar oamenii uită - deşi sunt reprezentanţi în guvernul României - că aici nu este vorba despre instituţia aceasta, ci este vorba despre toţi beneficiarii pe care Avocatul Poporului îi are, în sensul de drepturile acelor persoane.
Reporter: Vă mulţumim.
1. Drepturile omului
(mesaj trimis de Cristian în data de 23.11.2020, 07:28)
Ioahannis și sleahta lui de locotenenți încalcă, la greu, drepturi și libertăți fundamentale ale omului garantate de Constitutie, având ca scuză oficială criza de Covid.
Romania NU are o criza de Covid, are o criza de democrație și de credibilitate a statului în ochii cetățeanului.
Orice atac la Avocatul Poporului se înscrie în acțiunile regimului totalitar de la București de restrângere de drepturi și libertăți democratice.
Iohannis e un personaj fascist, grosolan fără pic de g bra morală. La fel slugile care îl servesc.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 08:25)
Ma intreb cat mai asteapta Pribeagul pana se lamureste daca acest element de diversiune si de dezinformare Cristian este de rea-credinta sau nu ?
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 09:21)
Cand il numesti "element de diversiune si de dezinformare", ai spus deja ca este de rea credinta. Dilema, insa, nu are nici o importanta. Omul este un prost, cu nivel cultural mediocru. Sa afirmi ca nu avem o criza de Covid, cand nu ai datele si nici calificarea sa faci afirmatia, este prostie. Cristian este captiv unui scenariu a carui logica l-a sedus si caruia ii sacrifica orice date factuale, negandu-le, fara nici o verificare, ceea ce este prostie.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 09:35)
ati vrea sa fiti numai voi marxistii , peste tot si sa fie cenzurat cel care nu va impartaseste " iluminarea " voastra ? nu mor caii , cand vor cainii !
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 09:57)
Asta este alt prost.
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 10:00)
De unde ai scos-o ca suntem marxisti si ca am vrea sa fim numai noi si celelalte cu iluminarea?! Care este legatura pe care ai facut-o?
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 10:36)
de unde am scos-o ? pai si comunistii spuneau la fel : baa ! eu am dreptate , spui ca mine sau infunzi puscaria ! de acolo am scos-o !
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 10:58)
Marxisti egal comunisti?! A pomenit aici cineva de puscarie, altul decat tine? Te indemn sa taci pentru ca spui prostii. Deocamdata, prostii nu infunda puscaria pentru prostie, ci pentru ceea ce fac prosteste.
1.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 13:26)
nu ma intereseaza indemnurile tale , prostule !
1.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 20:39)
Ai dreptate, pribegeste! să-l iertam. Pandemia, dat-o vina!
1.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 22:23)
Pe tine nu te intereseaza nici diferenta dintre marxisti, comunisti si prosti. De exemplu, tu esti un prost.
2. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 23.11.2020, 09:30)
...
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 10:45)
asa tare doare adevarul ?
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 10:37)
Pot spune din proprie experineta ca institutia, pe care momentan o conduceti, este departe de a fi un aliat al celor care cauta ...dreptate.
Am facut o sesizare, iar raspunsul primit este un mix de dispret, umilire si ... nepregatire crasa. Acest raspuns semnat inclusiv de doamna Presedinte!!!!
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 13:32)
postac detected !
4. CCR si Avocatul poporului.
(mesaj trimis de diomede în data de 23.11.2020, 11:26)
De fapt in ansamblu, aceste institutii - CCR, Avocatul poporuolui (!!!) ... si celelalte - sunt contaminate, cangrenate politic, asemenea institutii cangrenate politic nu au cum sa apere interesele poporului roman, afirmatiile ca le apara, sunt niste afirmatii nu numai eronate ci si falsuri in declaratii, ele si celelalte apara de fapt niste "caracatite politice" atasate ombilicat de interesele straine. Cine nu crede sa mai citeasca sau revada ce s-a distrus, falsificat, vandut, vandaliat, delapìdat in Romania ultimilor 30 de ani. Toate aparate uneori discret iar alteori la comun de intreaga clasa politica sprijinita de CCR si acest Avocat ... numiti POLITIC !!!, cum naiba sa apere interesele unui popor, niste institutii NUMITE de increngaturile politice ?. Iar increngaturile politice sunt "pline" de parasute politice emigrate intre partide in functie de interesele lor personale", care si-au tradat, abandonat alegatorii pe care nu ii mai reprezinta NIMENI in parlamentul de mahala al Romaniei, asta-i democratie sau TALCIOC politic, voi sa spuneti.
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 13:08)
la doamna renate se potriveste la fix sintagma avocatul nepoporului ar fi foarte multe de spus cum a ajuns din fundatia lui SOROS si a liberarilor in barca alde si indirect la psd marele continuator al comunismului , despre cea fost si ce a ajuns va dati seama, in urma ultimelor decizii luate din postul pe care il detine acum ,cred ca nimeni nu poate spune ceva de bine despre ea si cei de la CCR nu speram altceva decat sa dispara din politica toata clica asta de politicieni infectati care iau uneori niste decizii dete crucesti,iar cand vine cineva bine intentionat si scoate caruta din sant,ei zbiara din toti bojocii ca disperatii ca nu e bine asa ce facea ei era bine cum oare ai mai rabda pamantul la cat de netrebnici sunt
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 20:42)
O fi traseistă ??
6. Nucleara ?
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 13:22)
"Nu că ar putea fi îmbunătăţită, legea noastră este neconstituţională; este declarată de Curtea Constituţională ca fiind neconstituţională.
Cu asta cred că am spus tot."Renate Weber:
Distinsa Doamna cu sigurantă nu e pe craca ei ci levitează fiindcă si-a taiat-o singură .
cum poate o Curte Constitutionala sa accepte si sa judece sesizarile unei institutii ce functioneaza in baza unei legi neconstitutionale ? Avocatul Poporului e un "offshore" folosit să le iasă "pasenţa politică" si de care pot să se debaraseze ca de o coada de şopârlă când e prinsă?
a uitat cand s-a pus in ghiare si scapat porumbelul cu :
"RENATE WEBER la intilnirile cu Sefii birourilor Teritoriale:
Singura responsabilitate pentru activitatea Avocatului Poporului imi apartine numai mie si este politica "
..a ramas in coadă ca mâţa sau ca şopârla?
7. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 13:40)
vedeti voi pentru cei cu mintea la ei se discern imediat deciziile bune sau rele luate la nivel inalt se stiu care sunt de buna credinta si care nu, dar societatea sa fragmentat, deo parte cei cointeresati,marsavii care prefera sa sacrifice tara pentru interesul propriu ,habotnicii care ori ce leai spune numai aia sunt buni,analfabetii+scursurile societatii, astia au tinut raul la putere cea mai mare parte din timp, cei ce aveau ceva la mansarda erau vesnic minoritari, in ultimul timp balanta sa mai schimbat datorita diasporei, celor nehotariti la vot care nau mai rezistat sa vada atatea ineptii si a inmultirii celor cu creier la cap comnistii au oricum zilele numarate sau anii dupa cum sa vazut si in basarabia idiotii se inputineazasi numai au bazin electoral
8. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 14:49)
Da , matale te pricepi la toate !?...
9. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 15:11)
Nimic concret! Ne-ar putea spune stimabila, în concret, câteva cazuri in care "poporul" apărat de către dânsa a avut ceva de câștigat??
9.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 15:12)
Doar mimează democrația!.
10. fără titlu
(mesaj trimis de Om în data de 23.11.2020, 15:40)
Bai, ce m-am speriat! Nu mai faceti glume de genul asta. Am deschis aplicatia si mi-a cazut telefonul jos cand am vazut-o pe RW. Nici nu mai am chef sa citesc interviul. Ooooooo...f
10.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 16:17)
pt unctele 4 swi 5 id pt postacii de servciu atit ccr cit si av poporlui ctiveaza in limitelele constitrutiei si trebuie nu numai resapectate dar si orote4jate.si unii si ceilalti /ccr plus av pop/au facut evident si greseli,nu potew fci nimeni infailibil. dar,pina la exprimari suburbane gen 4si 5 tc....e cale lunga,deci respectivii postaci sa puna mina pe carte,eventual sa o si freunzareasca si,daca a inteles din ce a citit abia atunci sa iasa in public.mai multa decenta ne trebuie tuturor.amin.
10.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 16:33)
aceasta ne reprezinta in "Institutia " Avocatului Poporului sustinuta de o lege neconstirutionala pentru care domnia ei si-a asumat responsabilitatea strict politica (desi nu intra in atributii chestiunea politica ci doar criteriul pe care s-a facut numirea de parlamentul ocupat politic)
e "de speriat " dar cand provoaca "atac de cord" , "comotie cereblala " "paralizie" chiar nu mai ne mai permitem "glume proaste" cu astfel de" figuri "
11. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 16:27)
Avocatul "poporului" apara interesele strict Grupului Politic de la Conducere.
Nu are relevanta ce guvenare este sau ce avocat al "poorului" este numit.
Analizand istoria mai multar tar "avocatul poporului" apara interesele politicului de la guvernare si ATAT.
11.1. Bat câmpii... (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de Cristian în data de 23.11.2020, 16:35)
Ai văzut-o pe Renate Weber sa aprobe sau sa susțină masurile restrictive care încalcă drepturi și libertăți luate de gașca Iohannis Orban?
Rolul Avocatului Poporului este, tocmai de apărare a Poporului nimpotriva măsurilor fascist - totalitare luate de guvern și da este un rol politic. Face politica poporului în opoziție cu opresorii poporului - slugile vestului menționate mai sus.
11.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 17:11)
daca avocatul poporului are nevoie de un avocat ca tine nu ne ramane decat sa va protejam drepturile si libertatile in camasi de forta sa nu mai zadarniciti si sa persiflati toate masurile de combatere a raspandirii infectiei in conditiile in care aveti o satisfactie criminala sa vedeti oameni cum mor si sa continuati sa o tineti intr-o dementa continua.
11.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 17:57)
nu poti purta dialog cu argumente, cu postacii setati pe o anumita tema . in acest caz pe compromiterea R.W . mie mi-au sters o postare doar pentru ca nu am fost de acord cu atacurile fara suport asupra ei .
11.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 19:29)
Cine nu citeste istoria unei natii tinde sa repete aceleasi greseli; doar ca imbracate in alte forme de fond.
Istoric avocatul poporului ca pondere din activitatea lui apara interesele grupului pe care il reprezinta.
Si da.. se mai arunca din cand in cand frimituri si omului de rand!
Avocatul poporului conform "numirii" nu este democratic si prin votul poporului!
Este numit politic si cu interesele aferente!
Nu poti numi al "poporului" atat timp cat nu "poporul" numeste.
Asa cum nu putem numii "presedinte" in cazul in care nu este votat legal de alegatori ci doar de ponderea reprezentantilor din partidul respectiv; folosind politici de impiedicare a votului din partea concurentei aferente.
Exemplul cel mai concret faza cu PSD la guvernare cu 2, cv milioane de voturi din ponderea totala de 18 milioane de voturi ce acu guvernat in realitate ca minoritate voita dar in sens legislativ au avut majoritate.
Oamenii ce nu inteleg istoria, politica si in primul rand matematica tind sa gandeasca emotional.... aceasta emotie in gandire va fi mereu in stransa relatie de cauzalitate cu ceea ce se arunca ca forma informationala exact celor ce ii doresc "ei" sa atraga.
11.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 20:37)
"history repeats itself"?
"Cine nu citeste istoria unei natii tinde sa repete aceleasi greseli;"
sper ca vrem sa traim toti intr-o majoritate de "cititi"
daca am tine cont de o simpla "zicere" ar fi foarte usor:
"desteptul invata din greselile altora...
.iar prostii nici din propriile greseli "
sa speram ca nu mai suntem luati de prosti intr-o asemenea "majoritate" .
stim doar cum se va numi ultimul supravietuitor de pe pamant daca prostii, rau intentionatii si virusul vor fi in continuare "favorizati": Speranta (fiindca speranta moare ultima)
11.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.3)
(mesaj trimis de MAKE în data de 23.11.2020, 22:28)
Minti.
Singurul comentariu eliminat pina acum este cel cu nr.2. si a fost sters din cauza obscenitatii.
12. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 17:11)
Îi iert orice dnei Weber pentru că e o femeie frumoasă!
12.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 20:48)
Corect, a primit postul pentru că este dodoloata si frumoasă.
13. av.pop.
(mesaj trimis de rasdaq în data de 23.11.2020, 18:51)
Se baga in seama, dar are partizanat prea vizibil,fara jena!!
14. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 19:07)
"Consilierii coordonatori din cadrul instituţiei au fost numiţi
şi în trecut
printr-un ordin absolut discreţionar, ne-a spus, într-un interviu,
Renate Weber, Avocatul Poporului, adăugând: "Nimeni, niciodată, nu a dat vreun concurs, vreun examen, nu a dat nimic pentru această funcţie. Au fost pur şi simplu numiţi."
sa intelegem ca Doamna Renate Weber din moment "ce nu a sustinut vreun concurs, vreun examen , ci a fost numita pe functie printr-un ordin absolut discretional "?
14.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 20:44)
Era vorba de consilierii săi; le incurci.
14.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 21:26)
cu intentie , ei ne incurca fara nici o intentie?
nu a impiedicat-o nimeni sa solicite organizarea de concursuri in baza legii pentru ocuparea functiilor ?
daca un avocat nu e in stare sa-si obtina drepturile cum poate el sa obtina ceva pentru ceilalti in fata "oricarei" instante ?
15. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.11.2020, 22:07)
da stim, soros ia toate deciziile
15.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 15)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.11.2020, 09:05)
Doamna aveti nota 10