Anvelopele premium reprezentau anul trecut 27% din totalul vânzărilor în piaţa de profil, care cumulează trei milioane de unităţi, faţă 13% în 2005, potrivit Michelin România. "În România, ponderea anvelopelor premium pentru autoturisme, camionete şi 4x4 a crescut de la 13% în 2005 la 27% în 2010. De asemenea, ponderea anvelopelor de iarnă a evoluat în aceeaşi perioadă de la 23% la 45%. Acest lucru poate fi explicat de faptul că România este o piaţă emergentă, unde mărcile de anvelope premium se dezvoltă mai mult în detrimentul celor de buget, în strânsă legătură cu înnoirea parcului auto şi educaţia consumatorilor în ceea ce priveşte echiparea cu anvelope de iarnă", a declarat Alina Ghica, directorul de marketing al Michelin România şi Balcani.
Domnia sa a declarat, la sfârşitul aprilie, că piaţa totală de anvelope a crescut anul trecut cu 25% faţă de 2009, la trei milioane de unităţi, pe fondul cererii clienţilor care au cumpărat maşini noi în perioada 2007 - 2008, când piaţa auto a înregistrat cote istorice, informează Mediafax.
Reprezentantul Michelin România apreciază că piaţa locală a anvelopelor este cea mai dinamică din regiune şi peste media europeană.
Acţionarul majoritar al Michelin România este Compagnie Financiere Michelin, înregistrată în Elveţia, parte a producătorului francez de anvelope auto Michelin. Michelin şi-a început activitatea în România în anul 2001, iar în prezent deţine trei fabrici, respectiv RomSteel Cord (care produce cord metalic, utilizat la fabricarea anvelopelor), Silvania Zalău şi Victoria Floreşti, judeţul Prahova, ambele cu activităţi de producere a anvelopelor.