PepsiCo a inaugurat ieri depozitul automatizat de la fabrica de snacks din Popeşti-Leordeni, investiţie care se ridică la peste 100 milioane dolari. În urma implementării proiectului demarat în 2022, au fost adăugare trei linii de producţie operaţionale în fabrica de snacks şi a fost construit depozitul automatizat. Investiţia în depozitul automatizat de ultimă generaţie a fost de 33,5 milioane de dolari, iar construcţia a durat un an. Construcţia s-a desfăşurat pe o suprafaţă de 32.500 metri pătraţi, având în centru un depozit de tip high bay cu o înălţime de 34 metri. Capacitatea totală a depozitului este de 23.500 de paleţi, iar capacitatea totală de procesare este de 320 de paleţi pe oră. Depozitul este proiectat pentru a fi autonom din punct de vedere energetic, fiind alimentat de un sistem de panouri fotovoltaice de 6000 metri pătraţi cu o capacitate instalată de 700 kWp. Acesta asigură un control mai eficient al inventarului şi garantează integritatea paleţilor prin reducerea punctelor de manipulare.
Investiţia în noul depozit automatizat face parte din eforturile PepsiCo de atingere a obiectivelor pe termen lung din cadrul agendei pep+ şi va contribui la o reducere semnificativă a emisiilor de gaze cu efect de seră, de aproape 500 de tone în total. Pe parcursul unui an, depozitul va contribui la eliminarea a peste 9.000 de camioane de transfer şi va reduce amprenta de carbon a unui palet depozitat de cinci ori.
Fabrica de snacks-uri a PepsiCo are în prezent o capacitate de producţie anuală de 39.000 de tone şi deserveşte 17 ţări: România, Bulgaria, Moldova, Grecia, Cipru, Albania, Muntenegru, Serbia, Croaţia, Slovenia, Bosnia şi Herţegovina, Ungaria, Ucraina, Kosovo, Macedonia de Nord, Cehia şi Slovacia.
La inaugurarea depozitului, Radu Berevoescu, General Manager & Senior Commercial Director East Balkans PepsiCo România, a declarat: "Finalizarea acestei investiţii reprezintă un pas important în centralizarea tuturor operaţiunilor noastre într-un singur punct, transformând fabrica noastră într-un centru regional strategic pentru Europa Centrală şi de Sud-Est. Beneficiind de o capacitate de producţie şi depozitare impresionantă, acesta va asigura un control eficient al inventarului, reducând în acelaşi timp emisiile de carbon şi costurile operaţionale".
El a menţionat că 95% din producţia fabricii de snakcsuri este asigurată din cartofii şi porumbul produşi în România, PepsiCo având o colaborare permanentă cu 27 de fermieri din ţara noastră, cu jumătate dintre aceştia lucrând de aproape 20 de ani.
Prezent la eveniment, premierul Marcel Ciolacu a afirmat că Pepsi, deşi este o companie americană, şi-a păstrat "permanent o secvenţă de ADN românesc" şi că "este modelul investitorului de calibru în economia românească".
Şeful Guvernului a precizat: "Pepsi este o companie care exportă producţia de aici către alte 17 state din lume. Pentru toate acestea, nu pot decât să vă asigur de aprecierea şi respectul meu. Sigur, oricât de mult v-aş lăuda, cu certitudine nu veţi uita şi n-aţi uitat faptul că Guvernul pe care îl conduc, cu actualul ministru al Finanţelor, suntem cei care am taxat suplimentar produsele care au conţinut mare de zahăr. Sunt foarte conştient de acest lucru! Deşi cred că îl voi îndurera pe domnul ministru al Finanţelor, eu vă rog să vă concentraţi pe băuturi cu mai puţin zahăr. Şi, evident, către chipsuri cu mai puţină sare. Sunt convins că asemenea produse vor găsi în viitor cumpărători, deoarece consumatorii români devin tot mai atenţi la impactul acestor produse asupra sănătăţii lor. Şi, pentru că vorbim de viitor, chiar dacă doriţi public sau în particular, mi-aş dori să îmi spuneţi şi mie secretul creşterii de profit de anul trecut, de peste 2.000 la sută. Dacă ar mai fi 10 mari investitori cu asemenea profit, sigur, şi vă spun că am făcut socotelile, bugetul meu de stat ar fi pe excedent, nu pe deficit!".
La rândul său, ambasadorul SUA la Bucureşti, Kathleen Kavalec a spus Noul depozit este o dovadă a inovaţiei, include tehnică de robotică avansată şi are parte de sustenabilitate prin care va atinge neutralitatea în privinţa emisiilor de carbon până în anul 2040. (...) În ultimii 10 ani, investiţiile PepsiCo în România au depăşit 320 milioane dolari, ceea ce arată că piaţa din această ţară rămâne o prioritate pentru investitorii americani".
Produsele PepsiCo sunt savurate de consumatori din peste 200 de ţări şi teritorii din întreaga lume, de un miliard de ori pe zi. PepsiCo a generat o cifră de afaceri de peste 91 de miliarde dolari în 2023, adusă de un portofoliu de alimente şi băuturi care include Lay's, Doritos, Cheetos, Gatorade Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker şi SodaStream. Portofoliul PepsiCo este alcătuit dintr-o gamă variată de produse alimentare şi băuturi savuroase, incluzând numeroase branduri iconice ce generează fiecare, anual, peste 1 miliard de dolari în vânzări de retail. Principiile PepsiCo sunt în linie cu viziunea noastră de a fi lider global în industria alimentară şi de băuturi răcoritoare conform conceptului Winning with PepsiCo Positive (pep+). pep+ este transformarea noastră strategică completă, care pune sustenabilitatea şi capitalul uman în centrul modului în care vom crea valoare şi creştere, prin operarea în limitele planetare şi inspirând schimbări pozitive pentru planetă şi oameni.