Chinezii de la TP-LINK, producători de echipamente de reţea, urmează să deschidă un birou în Bucureşti şi să investeas-că într-un centru logistic, care va deservi clienţii din Europa de Sud-Est, a declarat, ieri, Bogdan Mihalcea, director de vânzări TP-LINK pentru România.
Mihalcea a mai spus că motivul pentru care firma a ales să realizeze această investiţie este că România este o piaţă bună. Domnia sa nu a precizat valoarea investiţiei.
Hermes Song, directorul general al TP-LINK România, a adăugat: "România este a doua cea mai importantă piaţă după vânzările de echipamente de reţea din Europa de Est, după Polonia şi a cincea la nivel global în funcţie de viteza de Internet. Astfel, decizia deschiderii unui birou local şi a unui centru logistic aici se datorează atât potenţialului extraordinar de dezvoltare pe care piaţa locală îl are, cât şi poziţiei geografice care facilitează interacţiunea cu distribuitorii şi clienţii noştri din regiune. În plus, piaţa a ajuns la maturitate, iar conectarea la internet şi accesul rapid la informaţii au devenit servicii disponibile pentru marea parte a populaţiei".
• Din depozitul din România vor pleca 1,5 milioane de produse în 2013
Compania TP-LINK este prezentă pe piaţa românească din 2007, prin trei distribuitori oficiali: Network One Distribution, Mondo Plast, Royal Computers, dar produsele chinezilor (în special routerele wireless) sunt vândute şi prin intermediul retailerilor fizici (Flanco) şi online (eMAG, CEL, PCFUN etc.).
Pentru acest an de funcţionare a depozitului regional, TP-LINK estimează livrări de cel puţin 1,5 milioane de unităţi, dintre care aproximativ 35% chinezii cred că vor fi generate de piaţa locală.
În prezent, TP-LINK vinde cel mai mult în ţara noastră (80%) routere wireless, segment care ocupă o cotă de piaţă de 55%, din totalul pieţei locale. Directorul de vânzări pentru ţara noastră estimează o cotă de piaţă de până la 70% pentru routere, până la finele lui 2013.
Compania are în prezent 10 angajaţi în ţara noastră.
În 2012, piaţa locală de echipamente de reţea pentru segmentul consumer şi SoHo s-a cifrat la 20 de milioane de dolari, din care 15 milioa-ne de dolari au reprezentat vânzările de echipamente wireless routing, potrivit estimărilor companiei. Pentru anul în curs, TP-LINK anticipează o creştere moderată a pieţei, de aproximativ 10%.
TP-LINK este producător global de echipamente de reţea pentru clienţi SOHO (small office - home office) şi IMM-uri şi furnizorul pe segmentul WLAN şi CPE în bandă largă. Produsele TP-LINK sunt dis-ponibile în peste 120 de ţări şi deservesc zeci de milioane de clienţi. Compania derulează activităţi de cercetare şi dezvoltare de produs, dar şi producţie în două fabrici în China. Portofoliul de produse al TP-LINK cuprinde echipamente recunoscute şi premiate la nivel internaţional din categoria wireless, ADSL, routere, switch-uri, camere IP, adaptoare powerline, servere de imprimare, convertoare media şi adaptoare de reţea.