Iohannis: "Eu îmi doresc ca actuala coaliţie să performeze bine şi să primească suficiente voturi la alegeri"

T.B.
Politică / 1 septembrie 2023

Iohannis: "Eu îmi doresc ca actuala coaliţie să performeze bine şi să primească suficiente voturi la alegeri"

Preşedintele Klaus Iohannis a declarat vineri, despre riscul creşterii extremei dreapta pe fondul măsurilor de austeritate derute de la Bruxelles, că el îşi doreşte ca actuala coaliţie să performeze bine şi să primească suficiente voturi la alegeri, relatează news.ro.

El a menţionat că "se discută despre tot felul de scenarii, iar singurul scenariu pe care l-a refuzat în toate discuţiile cu coaliţia a fost scenariul austerităţii". "Din punctul meu de vedere, nu există riscul intrării într-un scenariu de austeritate, nici nu trebuie căutat şi nici nu trebuie promovat", a spus şeful statului.

Preşedintele Klaus Iohannis a fost întrebat după vizita în Delta Dunării dacă există riscul ca cei din extrema dreaptă să câştige electorat pe fondul măsurilor dure de austeritate solicitate de Comisia Europeană. "Ce şi cum vor vota românii la alegeri rămâne să vedem, fiecare român trebuie să aibă condiţiile create să voteze, asta este preocuparea mea. Care partid câştigă şi care pierde, ţine şi de performanţa partidului respectiv. Eu îmi doresc ca actuala coaliţie să performeze bine şi să primească suficiente voturi la alegerile care urmează, sunt patru runde de alegeri la anul", a spus Iohannis. Preşedintele a mai arătat că "se discută despre tot felul de scenarii, iar singurul scenariu pe care l-a refuzat în toate discuţiile cu coaliţia a fost scenariul austerităţii". "Noi ştim că prin austeritate nu se rezolvă problemele. Am avut această încercare la ultima criză, poate vă amintiţi, 2008, 2009, 2010, şi s-a încercat la nivel european remedierea crizei prin austeritate şi rezultatele nu au fost bune. Deci, austeritatea nu este o soluţie, soluţia este în a folosi banii care există în mod judicios, deci asta înseamnă a limita cheltuielile publice la necesar, nu a tăia de unde nu trebuie, iar pe de altă parte, avem încă destul de mulţi bani care nu se colectează. Deci, trebuie crescut gradul de colectare. Din punctul meu de vedere, nu există riscul intrării într-un scenariu de austeritate, nici nu trebuie căutat şi nici nu trebuie promovat", a ţinut să precizeze şeful statului.

Opinia Cititorului ( 5 )

  1. omnule IOHANNIS. Daca nu o sa dati afara din PNLul ISTORIC toti VAGABONTI intrati in PNL proveniti din fostul PDL,care se OPUN cu toate PUTERILE la DEZVOLTAREA ROMANIEI si la SCADEREA nivelului de trai al romanilor ca sa aibe ei de unde sa FURE pentru a se imbogati(vedeti averile lui BASESCU,UDREA,VIDEANU,BOC,si toti HOTII ascunsi in PNL),la viitoarele alegeri,PNL,o sa obtina un scor foarte mic,care o sa aduca la PUTERE,alti DEGENERATI ,adica cei din HAUR,care sunt HAMESITI si AVIZI de PUTERE,mai rai chiar decat NEONAZISTII din USR,care sub comanda lui ORBAN si CATU,au adus Romania in pragul DEZASTRULUI. Dai doamne ROMANULUI,MINTEA cea de pe URMA.! 

    Nu știu în celelalte alegeri, dar la europarlamentare ies partidele puternic naționaliste, fără trecut în conducere după 1990.

    Adică, puternic inseamna 40%. 

    Și e pe drept. 

    UE ne-a muls, ne-a furat ia ptr Schengen a dat UE o hotarare de cacao. 

    România a fost furata cu 400 miliarde euro. 

    A primit 100. 

    Deci , un minus de 300 miliarde.

    În plus , am pierdut 5 milioane de oameni, care spala la popor occidentalii, contribuind la cass ul lor. 

    Sper sa nu mai vina la putere aceasta coaliție....atâta au amânat legea pensiilor ca m-am saturat de ei. Vor sa amâne aceasta lege cât mai mult .... nu știu sa spună decât ca nici o pensie nu va scădea și ca pensiile mici vor creste.....vorbe goale..... de speciali nu vor sa se atingă....pot sa schimbe constituția dacă vor sa scadă pensiile specialilor..... dar nu vor.... acesta e adevărul.

    Și dacă mi-ar mari pensia cu 500 % tot nu i-as vota. Atâta amânare....au enervat pensionarii.

    1. Da la VOT de ce nu iesit mai ENERVATILOR. Ii lasati pe altii sa voteze si sa va hotarasca soarta,dupa care,plangeti cu lacrimi de crocodil ca nu aveti pensii mari. Asa ca la viitoarele alegeri nu mai stati la MAT sau in case si alegeti pe cine vreti dar vOTATI nu asteptati sa va dea pensii mari cei care au mituit si pe putinii votanti sau au FURAT VOTURILE cu SACII.!

    Motto:

    "Îi plâng pe proşti şi proştii mă înving, 

    Surâzători sub steaua mea sterilă." 

    (Ana Blandiana- Eclipsă) 

    Klaus Iohannis ori face pe prostul, ori chiar este. El chiar mai cerde că actuala coalitie alcătuită din 2 formațiuni, in care una trage cea si alta hăis, mai poate să performeze bine şi să primească suficiente voturi la alegeri. De altfel, PNL nu mai există . Decăderea a început încă de la congresul de pomină din 25 septembrie , 2021 când, în plin val patru al pandemiei de COVID-19, s-au adunat la Romexpo, claie peste grămadă, în ceea ce ar putea fi numită mai degrabă o menajerie politică isterică și incontrolabilă, in care cel mai înverșunat dintre ei a fost Rareș Bogdan, care aproape și-a pierdut complet cumpătul într-un discurs mai mult urlat, decât vorbit, a răgnit până a răgusit „Florin Cîțu- presedinte”! Ulterior s-a produs apropierea de PSD, desi Partidul Național Liberal avea o decizie statutară a Biroului politic Național prin care practic se interzice orice colaborare cu PSD. 

    De fapt, groparul PNL este chiar Klaus Iohannis, cel care, pentru linistea lui, a adus PSD la Guvernare ceea ce a dus la ruperea partidului, prin care adevăratii liberali au părăsit partidul si au infiintat o noua formatiune „FortaDreptei” care militeaza pentru o guvernare liberală de dreapta. Prin urmare, actualul PNL este de fapt fostul PDL , despre care Traian Băsescu spune că se revendică de la Petre Roman si nu au nici o treabă cu Brăteanu. 

    După ce Iohannis le-a băgat liberalilor mortul in casă prin alianta cu PSD , PNL a scăzut drastic in sondaje, ajungând la 15%. 

    Actuala coalitie de guvernare a adus România in pragul declanșării procedurii de deficit excesiv. Asta înseamnă că în cazul în care o țară membră UE are un deficit bugetar care depășește 3% din PIB și/sau nivelul datoriei publice reprezintă peste 60% din PIB , declansarea unei proceduri de deficit excesiv este, pe deplin, justificată. Comisia Europeană recomandă României să pună capăt deficitului bugetar excesiv până în 2024. In acest sens, guvernul s-a angajat că deficitul bugetar va scădea la 4,4% din PIB în 2023 şi la 2,9% din PIB în 2024, aşa cum recomandă Comisia Europeană pentru ieşirea din procedura de deficit excesiv. 

    Numai că acest guvern al dezmătului si al risipei jecmăneste fără scrupule tot ce prinde începînd cu mediul de afaceri prin tot felul de biruri si taxe, în loc să procedeze la reducerea cheltuielilor de funcţionare a statului, prin reforme structurale profunde precum: 

    -Reducerea numărului de ministere la 15-16, la fel cum este in Franţa şi Germania; 

    -Desfiinţarea agenţiilor şi instituţiilor care nu sunt neapărat necesare, atribuţiile lor putând fi preluate de alte instituţii, simultan cu o descentralizare reală; 

    -În administraţia locală, păstrarea acelor primării care servesc peste 8.000 de cetăţeni, şi comasarea celorlalte; 

    -Reducerea numărului de judeţe la 16, într-o primă etapă, apoi la 8, echivalente cu regiunile de dezvoltare; 

    – Înlocuirea instituţiilor care servesc acum cetăţenii prin numerosi funcţionari, cu aplicaţii informatice care funcţionează nonstop, online. 

    Referitor la reforma administrativ-teritorială care este una învechită și care costă mult prea mult, trebuie subliniat faptul că în prezent diferențele economice dintre județe sunt imense, iar birocrația omoară multe proiecte în fașă, desi aparatul administrativ este supradimensionat, fără să facă nimic. De aceea, trebuie recurs la o restructurare a acestor unități administrativ- teritoriale pentru ca structurile respective să fie compatibile cu cele europene, să devină funcționale si eficiente economic, deoarece in prezent cele mai multe dintre judete sunt adevărate feude pentru baronii locali. Trebuie in sfârsit să fie realizată regionalizarea, dar nu formal asa cum o avem acum, cu ADR-uri (Agentii de Dezvoltere Regională) ca organizații nonguvernamentale, ci cu regiuni administrative funcționale, cu forță juridică, adică să poți merge direct la Bruxelles să depui proiecte pe bani europeni fără să mai fi nevoit să treci prin București. Prin regionalizare s-ar desfiinţa foarte multe structuri inutile populate cu tot felul de nepotisme. Un alt avantaj este decimentarea reţelelor clientelare construite in timp de peste 50 de ani. Dacă s-ar sparge astfel de strcturi, s-ar crea şansa ca România să renască administrativ ca ţară. 

    Uniunea europeana nu recunoaste caracterul de regiune decât dacă ai minimum 800.000 de locuitori, iar in România nici un judet nu indeplineste acest criteriu. Dacă nu ai 800.000 de locuitori nu esti considerat regiune si deci nu poti sa depui direct proiecte pentru accesarea de fonduri europene, nefiind eligibil. Din această cauză România pierde multi bani europeni fiindcă totul depinde de guvernul de la Bucuresti unde lucrurile se miscă foarte greu. 

    Există două căi de a face regionalizarea. Prima este prin revizuirea constitutiei si introducerea categoriei administrative de „regiune” in legea fundamentală. A doua cale este mai simplă si se poate face fără modificarea constitutiei , printr-o lege organică in care să fie prevăzută comasarea mai multor judete in structuri administative mai mari. Aceasta se poate face mai simplu prin reducerea numărului de judete si păstrarea denumirii de „judet” prevăzută in actuala constitutie. Este modelul Poloniei care a făcut regionalizarea in 1999 prin comasarea celor 49 de voievodate existente (similare cu judetele de la noi) in 16 mari voievodate pentru a corespunde cerintelor Uniunii Europene. 

    În plus la noi dintre cele 3.228 de orase si comune sau UAT -uri (unităti administrativ-teritoriale), cel puţin 1.000 nu-şi pot asigura din venituri proprii, cheltuielile de funcţionare şi a oferi servicii minimale pentru viaţa cetăţenilor: salarii, iluminat public, gospodărire. Toate stau cu mâna intinsă si se bazează pe transferuri de la bugetul central sau de la bugetul judeţean. 

    In plus, atragerea fondurilor europene, in special cele prevăzute pentru proiectele incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), este conditionată si de îndeplinirea celorlalte reforme sau „jaloane” propuse de România si agreate împreună cu oficialii Comisiei Europene, si anume: 

    -Reforma pensiilor speciale si trecerea lor pe principiul contributivității; 

    -Refor me în politica fiscală; 

    -Revizuirea cadrului legislativ pentru companiile cu capital de stat; 

    -Revizuirea sistemului de salarizare în administrația publică; 

    –Crearea și operaționalizarea Bancii Naționale de Dezvoltare; 

    –Un nou sistem pentru a accede în funcțiile publice; 

    -Modificarea legilor justiției și consolidarea cadrului anti-corupție; 

    -Transport fără emisii de carbon; 

    -Energie Regenerabilă.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

05 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9750
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5669
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2973
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9304
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.0590

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
ccib.ro
thediplomat.ro
fleetconference.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb