Companiile din tehnologie şi care furnizează servicii online sau facilitează furnizarea de servicii online sunt de urmărit pe termen lung, în condiţiile situaţiei actuale în care, ca urmare a pandemiei de coronavirus, multe persoane au început să lucreze de acasă, este de părere Irina Cristescu, General Manager XTB România.
Oficialul XTB a notat, într-un comunicat al companiei: "Această criză va schimba oarecum mindsetul marilor corporaţii şi se va schimba şi modul cum se raportează ele la muncă de acasă. Acelaşi lucru putem spune şi pentru mindsetul consumatorilor, care vor accesa mai mult servicii online, shopping online, curierat, etc. Este foarte posibil ca acolo să vedem primele creşteri susţinute după ce trece perioada aceasta critică sau chiar mai devreme".
Echipa de la XTB a subliniat că, deja putem vorbi despre o criză globală generată de răspândirea COVID-19, cu potenţiale efecte negative în majoritatea sectoarelor economice.
"În Romania şi în lume, limitarea mobilităţii oamenilor a generat scăderea consumului de varii tipuri de produse şi servicii. De câteva zile, toţi antreprenorii români iau în calcul sau chiar au început concedierile masive, trimiterea oamenilor în concedii fără plată sau în şomaj tehnic", menţionează sursa menţionată.
Majoritatea companiilor cu activitate de birou implementează lucrul de acasă (engl. work from home) pentru prima dată la nivel general.
Practica se va putea menţine şi după ce trece criza, ceea ce va putea schimba pozitiv dinamica programului de lucru în viitor, diminuând supra-aglomeraţia oraşului şi sporind productivitatea angajaţilor.
Lucrul de acasă a determinat crearea unui nou indice pe Wall-street. Indicele "Stay at home" conţine 33 de companii care ar profita în urma faptului că toţi stăm acasă, se arată în comunicatul XTB.
În indice se regăsesc companii precum: Netflix, Amazon, Facebook, Sonos, Teladoc Health, Activision Blizzard, Alarm.com, Alibaba, Amazon, Atlassian, Blue Apron, Boingo Wireless Campbell Soup, Central Garden & Pet Co., Citrix Systems, Clorox, Diamond Eagle, eBay, Facebook, GrubHub, JD.com, Match, Netflix, New York Times, Nexstar Media, Okta, Peloton, Purple Innovation, Shutterstock, Sirius XM, Slack, Sonos, Sturm Ruger & Co., Tencent Music, Yelp, Zillow, Zoom et Zynga.