"Ford Motor" Co., al doilea producător auto american, câştigă teren pe piaţa Statelor Unite, putând să devină, anul acesta, lider pe plan intern. Astfel, "Ford" poate redeveni marca cea mai vândută în SUA - pentru prima oară după 1931, ceea ce ar însemna ca "General Motors" Corp. să-şi piardă poziţia fruntaşă în domeniu.
Noul grup GM, care a ieşit de sub protecţia Legii falimentului, va avea în portofoliu numai patru mărci, faţă de opt, cât avea înainte să intre în faliment. În aceste condiţii, GM ţinteşte o cotă de 18,5% din piaţa auto a Statelor Unite. Cele patru mărci care au rămas în portofoliul GM sunt Chevrolet, Cadillac, Buick şi GMC, care acopereau 16,5% din piaţa auto americană în luna iunie, potrivit cifrelor "Autodata" Corp. În aceeaşi perioadă, cota "Ford" era de 17,2%, fără să fie luată în calcul marca Volvo, pe care o distribuie.
Depăşirea GM în clasamentul constructorilor auto americani va însemna validarea strategiei "Ford" de a face faţă crizei prin forţe proprii, fără sprijin de la guvern.
Analiştii cred că "Ford" îşi va depăşi rivalul anul acesta. În opinia lor, ca să rămână lider în domeniu, GM ar trebui să-şi păstreze toţi clienţii Pontiac, linie la care grupul renunţă. Dar, spun specialiştii pieţei auto, acest lucru este greu de realizat, întrucât un cumpărător de Pontiac va fi foarte greu de convins să se orienteze, spre exemplu, către un Buick.
GM a depăşit pentru prima oară "Ford" în anul 1927, când Henry Ford a oprit producţia ca să facă trecerea de la modelul T la modelul A. "Ford" a redevenit lider de piaţă în 1929-1930. În 1931 însă, GM i-a luat-o înainte rivalului său şi a rămas în fruntea clasamentului până astăzi.
Mark LaNeve, director de marketing în cadrul GM, este de părere că apărarea supremaţiei grupului pe piaţa SUA va fi "o provocare", chiar după înstrăinarea "Volvo" de către "Ford". LaNeve a declarat: "Noi avem patru mărci, ei au trei. Nu am avea niciun motiv natural să fim foarte departe de ei".