Italia trebuie să fie o parte cheie a planurilor grupului auto Stellantis, spune ministrul industriei

R.S.
Internaţional / 15 decembrie 2024

Italia trebuie să fie o parte cheie a planurilor grupului auto Stellantis, spune ministrul industriei

Italia se aşteaptă să joace un rol central în strategia viitoare a grupului Stellantis şi cere protejarea fabricilor auto de pe teritoriul său, a declarat sâmbătă ministrul Industriei, Adolfo Urso, transmite Reuters.

Ministrul a subliniat importanţa unui "plan Italia asertiv" în cadrul strategiei industriale a Stellantis, înaintea unei întâlniri cheie privind industria auto italiană, programată pentru 17 decembrie, la care vor participa şi sindicatele.

Declaraţiile ministrului vin pe fondul recentelor tensiuni dintre guvernul italian şi Stellantis, agravate de demisia neaşteptată a fostului CEO Carlos Tavares, la începutul lunii.

Politicienii italieni l-au acuzat în repetate rânduri pe Tavares că a neglijat fabricile istorice din Italia, mutând o parte din producţie în alte ţări.

"Tavares nu mai este, el nu a înţeles realitatea," a afirmat Urso în cadrul unui eveniment al partidului Fraţii Italiei.

Ministrul a mai menţionat că schimbarea conducerii a fost clară după ce preşedintele Stellantis, John Elkann, a contactat-o pe premierul Giorgia Meloni pentru a o informa despre plecarea lui Tavares.

Angajamente financiare pentru competitivitate

Urso a subliniat că guvernul italian doreşte ca Stellantis să îşi asume investiţii financiare semnificative pentru a asigura menţinerea competitivităţii industriei auto naţionale.

Giuseppe Manca, directorul pentru resurse umane şi relaţii industriale al Stellantis în Italia, prezent la aceeaşi conferinţă, şi-a exprimat speranţa că întâlnirea de marţi va aduce "veşti bune".

Stellantis, care deţine mărci precum Fiat şi Alfa Romeo, este unul dintre cei mai mari producători auto din lume, iar fabricile sale din Italia sunt esenţiale pentru economia locală.

Guvernul urmăreşte să restabilească relaţiile cu producătorul de vehicule şi să asigure o strategie care să sprijine industria auto italiană, potrivit Reuters.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Europa geme de durere. Si nemtii cer protectia industriei auto. Si Romania, prin niste organizatii ale industriei. Acum si Italia.

    Realitatea este insa ca Europa nu este competitiva in fata Asiei. Mai bine inchideti si plecati. Sau taiati salariile cu jumatate, taiati si accizele pe gaz/combustibil. Si apoi mai vorbim. 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Feb. 2025
Euro (EUR)Euro4.9773
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7543
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2911
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0152
Gram de aur (XAU)Gram de aur447.9253

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

ccib.ro
aages.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
solarenergy-expo.ro
thediplomat.ro
tophotelawards.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb