• Compania îşi va concentra activitatea în Europa, Canada şi Australia
Grupul italian alimentar falit "Parmalat" se va retrage din douăzeci de ţări în care derulează operaţiuni şi va disponibiliza aproape jumătate din forţa de muncă de care dispune, în încercarea de a face faţă luptei cu datoriile imense. Strategia "Parmalat" presupune vînzarea diviziilor din Statele Unite, a operaţiunilor din America Latină şi Asia. Din cei 32.000 de salariaţi ai grupului, vor mai rămîne circa 17.000, dat fiind că societatea italiană îşi va concentra activitatea în Europa, Australia şi Canada. În ceea ce priveşte SUA, "Parmalat" negociază vînzarea tuturor sau măcar a unei părţi din operaţiunile de producere a laptelui - "Farmland Dairies", "Parmalat USA" şi o filială din Alabama, care a solicitat, luna trecută, pro-tecţia faţă de creditori. Totodată, "Parmalat" a angajat o companie de consultanţă care să găsească un cumpărător pentru divizia "Archway Cookies", al treilea pro-ducător de prăjituri din SUA.
Planul privind reorganizarea "Parmalat" a fost creionat de administratorul Enrico Bondi - numit de Guvern, în prima sa întîlnire cu creditorii companiei. Aceştia din urmă au cerut firmei "Parmalat" să converteas-că o parte din debitele în valoare de 16 miliarde de dolari în titluri de valoare, permiţînd astfel recapitalizarea şi revenirea pe piaţă a grupului.
Enrico Bondi spune că planul ar putea intra în vigoare pînă în luna septembrie şi solicită reprezentanţilor băncilor să ajute compania să iasă din criză.
La ora actuală, "Parmalat" deţine active în treizeci de state, unde produce 120 de mărci de produse. "Parmalat" intenţionează să înstrăineze 90 dintre acestea, dorind să rămînă numai cu produsele destinate unui stil de viaţă sănătos, după cum spun oficialii societăţii.