Grupul britanic de bricolaj Kingfisher a preluat de la compania franceză de retail Group Bresson cele 15 magazine Bricostore din România, cu vânzări de 131 milioane de euro anul trecut, şi ia în calcul posibilitatea creşterii afacerii pe termen lung la circa 50 de magazine. Kingfisher nu a dezvăluit suma tranzacţiei, care urmează să fie finalizată în următoarele două luni.
Magazinele din Romania urmează să fie reconfigurate în formatul Brico Dépôt, utilizat de grupul britanic în Franţa şi Spania.
"Bricostore România a înregistrat vânzări de 131 milioane de euro anul trecut şi profit EBITDA de 5 milioane de euro. Este unul dintre cei mai mari retaileri de bricolaj din România, cu magazine bine amplasate. Folosind formatul Brico Dépôt, există posibilitatea creşterii afacerii pe termen lung la circa 50 de magazine", se arată într-un comunicat al grupului britanic.
România este o piaţă atractivă, în creştere, pentru bricolaj. Piaţa organizată de profil s-a triplat în perioada 2005-2011, la circa 1 miliard de euro, se arată în comunicatul grupului britanic.
"Piaţa de amenajări interioare din România are un potenţial solid de creştere, iar magazinele pe care le cumpărăm se află în locaţii bune", a declarat directorul general al Kingfisher, Ian Cheshire.
După preluarea celor 15 magazine, Kingfisher ajunge la aproximativ 1.050 de unităţi în nouă ţări din Europa şi Asia.
Kingfisher a înregistrat vânzări de 10,57 miliarde de lire sterline (12,3 miliarde de euro) pentru anul fiscal încheiat în ianuarie, în scădere cu 2,4% faţă de perioada similară a anului anterior.
Compania Bricostore face parte din grupul Bresson, cu activităţi în sectorul de retail. Bresson deţine în prezent în Franţa, potrivit Mediafax, supermagazinele alimentare Monoprix şi spaţiile comerciale But, destinate articolelor de mobilier.
Pe piaţa românească de bricolaj funcţionează companii precum Ambient, bauMax, Bricostore, Dedeman, Hornbach, Mr. Bricolage, OBI şi Praktiker.