Constructorul auto american "General Motors" Co. (GM) nu aşteaptă să găseas-că noi ofertanţi pentru divizia suedeză "Saab" şi ar putea închide unitatea falită, după ce "Koenigsegg Group" AB a anulat planul de achiziţie a acesteia, anunţă presa internaţională, citând surse anonime, apropiate situaţiei.
Potrivit acestora, soarta "Saab" va fi decisă la data de 1 decembrie, în cadrul unei reuniuni a conducerii GM. Sursele menţionate afirmă că, în timp ce directorii GM ar putea opta pentru păstrarea operaţiunilor "Saab", aşa cum au făcut şi în cazul diviziei germane "Opel", compania are şi un plan care prevede eventualitatea eliminării brandului suedez.
Acordul dintre GM şi "Koenigsegg" a căzut săptămâna aceasta şi reprezintă al treilea eşec în încercarea GM de a-şi vinde unele divizii după ieşirea din faliment. GM a renunţat la vânzarea "Opel" către grupul condus de "Magna International" Inc. din Canada, hotărând să păstreze divizia. Totodată, în septembrie, "Penske Automotive Group" Inc. a renunţat la planul de cumpărare a mărcii Saturn.
"În următoarele zile vom rezolva situaţia Saab", a declarat directorul executiv Fritz Henderson, adăugând: "În mod evident, suntem extrem de dezamăgiţi de decizia de retragere a Koenigsegg".
Analiştii cred că GM ar trebui să renunţe la "Saab", întrucât pe acest segment nu există sinergii aşa cum existau în cazul "Opel".
Dacă va închide fabrica "Saab", în loc să o vândă, GM va reuşi să-şi îndeplinească ţinta de reducere a brandurilor americane la patru, de la opt, în contextul în care încearcă să revină la profit după ieşirea din faliment. Vânzarea către "Koenigsegg" ar fi protejat locurile de muncă de la unitatea suedeză.
"Saab" aştepta ca afacerea cu "Koenigsegg" să se finalizeze până la sfârşitul lunii curente, ca să beneficieze de lichidităţile necesare redresării producţiei.
• "Beijing Automotive", interesată de unele active "Saab"
"Beijing Automotive Industry Holding" Co. din China (BAIC), parte a grupului care a abandonat oferta pentru "Saab", ar putea fi, încă, interesată de unele active "Saab". BAIC a anunţat, ieri, că va analiza opţiunile pe care le are în acest moment, mai ales că intenţionează să se extindă la nivel global.
Alături de BAIC, în grupul care trebuia să preia "Saab" s-au mai aflat "Koenigsegg Automotive" şi Baard Eker, un întreprinzător norvegian.
"Koenigsegg" a încercat să obţină în avans o finanţare de 400 de milioane de euro aprobată de Banca Europeană de Investiţii pentru afacerea cu "Saab", însă, potrivit surselor citate de presa străină, creditorul a planificat acordarea împrumutului în tranşe.