Compania americană "Kraft Foods" Inc., cel mai mare producător mondial de biscuiţi, oferă 5,3 miliarde de euro (7,2 miliarde de dolari) pentru divizia de profil a grupului francez "Danone" SA, cel mai mare producător mondial de iaurt. "Kraft" urmăreşte astfel să îşi extindă operaţiunile în Europa. Analiştii spun că preţul pe care îl oferă "Kraft" pentru divizia "Danone" este foarte mare.
Oficialii "Danone" au anunţat că poartă negocieri exclusive cu reprezentanţii "Kraft", iar o înţelegere între cele două părţi ar putea fi încheiată până în ultimul trimestru al anului curent. Dacă va prelua divizia LU aparţinând "Danone", "Kraft" nu va închide nicio fabrică producătoare de biscuiţi din Franţa, vreme de cel puţin trei ani.
Unitatea de profil a "Danone" produce biscuiţii Petit Ecolier şi CrPme Roulee şi a avut vânzări de circa 2 miliarde de euro anul trecut.
În cazul achiziţei LU, "Kraft" va avea cea mai mare cotă de piaţă în Franţa, Italia şi Polonia, directorul executiv al companiei, Irene Rosenfeld, căutând să realizeze creşteri în afara SUA. În ultima vreme, "Danone" şi-a concentrat atenţia pe mărcile de iaurt şi apă minerală, îndeosebi pe pieţele în curs de formare, care au creşteri mai rapide decât divizia producătoare de biscuiţi.
"
Divizia LU are circa 15.000 de salariaţi la nivel mondial, iar vânzările sale globale au crescut cu 3,1% anul trecut. În Franţa, unde compania are nouă fabrici şi 2.900 de angajaţi, divizia LU a realizat vânzări de 1,2 miliarde de euro în 2006. În afară de marca LU, "Danone" mai vinde brand-urile Petit Dejeuner, Cracotte şi Ourson. Compania nu înstrăinează operaţiunile de profil din India şi America Latină.
În 2006, "Kraft" a cumpărat diviziile producătoare de biscuiţi din Spania şi Portugalia aparţinând companiei britanice "United Biscuits Group". Achiziţia include drepturile de producţie ale mărcilor Ritz şi Oreo în Uniunea Europeană, Europa de Est, Orientul Mijlociu şi Africa.
Compania americană şi-a majorat vânzările cu 19,3% în UE, la 1,75 miliarde de dolari în primele trei luni din 2007, suma reprezentând 20% din totalul vânzărilor "Kraft". Dacă nu sunt luate în calcul achiziţiile şi câştigurile din fluctuaţiile cursului de schimb valutar, vânzările companiei au sporit cu 2,9%.