La aniversarea a 30 de ani de activitate, compania românească Aliant, integrator IT şi furnizor de servicii de transformare digitală a afacerilor, pariază pentru 2023 pe consolidarea portofoliului de digital transformer, în principal pe servicii de hiper-automatizare, bazate pe RPA, Chatbots şi aplicaţii low-code, conform unui comunicat remis redacţiei.
"Aniversăm 30 de ani de transformări constante, alături de clienţii şi partenerii noştri, cărora le suntem recunoscători pentru că am scris împreună istoria Aliant în România şi pentru că ne-au dat ocazia să construim proiecte de care suntem mândri, care astăzi sunt repere în evoluţia noastră", a declarat Bogdan Ciubotaru, Managing Partner Aliant.
Potrivit sursei citate, sunt 5 lecţii care stau la baza succesului Aliant în România:
1.Transformarea. Compania a trecut prin câteva transformări absolut necesare, cea mai importantă fiind trecerea de la un model bazat pe vânzarea de produse la unul în care valoarea este dată de managementul automat al flotelor de echipamente IT şi copiatoare;
2.Diversitatea de soluţii. Dacă în anii '90 exista un număr limitat de produse şi servicii, astăzi portofoliul companiei oferă de 10 de ori mai multe soluţii de afaceri, bazate pe tehnologii ce permit creşterea performanţei şi productivitaţii;
3.Creşterea activităţilor de servicii. La începutul anilor '90, serviciile reprezentau doar 5% din activitatea Aliant, în vreme ce astăzi peste 80% dintre clienţii companiei achiziţionează servicii (managed services printing şi IT, hiper-automatizare, integrare şi dezvoltare IT ş.a.)
4.Echipa. Din echipa Aliant fac parte angajaţi cu vechime, nucleu căruia i se adaugă în mod constant co-echipieri, în special pentru activităţile de hiper-automatizare, digitale şi servicii. Gradul ridicat de retenţie de care se bucură resursele umane ale companiei se datorează culturii, precum şi spiritului de echipă, sudat în timp prin evenimente trăite împreună şi prin evoluţia profesională care a avut loc tot împreună.
5.Eficienţa. În funcţie de soluţiile implementate şi de gradul de acoperire a proceselor vizate, soluţiile de automatizare implementate de Aliant cresc, în medie, eficienţa activităţii clienţilor cu între 20% şi 50%, putând ajunge până la dublarea acesteia.
Pentru finalul anului 2022, Aliant estimează depăşirea creşterii înregistrate în 2021, când compania a încheiat anul cu o cifră de afaceri de 9,6 milioane de euro, în creştere cu 16% faţă de anul anterior. Este doar o dovadă a faptului că, într-un context de crize multiple, cu provocări pentru mediul economic, digitalizarea este constanta ce asigură evoluţia unei companii, se mai arată în comunicat.