Alpha Bank România a înregistrat o creştere a veniturilor operaţionale şi un profil de risc îmbunătăţit, în prima jumătate a acestui an, a declarat, ieri, Sergiu Oprescu, Preşedinte Executiv Alpha Bank România.
Reprezentanţii băncii au anunţat că, la finalul lunii iunie, Alpha Bank România a înregistrat o creştere de 6,6% a veniturilor operaţionale, înregistrând un profit brut de 9,9 milioane euro. În prima jumătate a anului trecut, banca a avut un profit brut de 15,6 milioane de euro.
Sergiu Oprescu a menţionat: "Creditele s-au situat într-un trend pozitiv, în timp ce portofoliul de depozite a crescut cu mult peste ritmul de creştere al pieţei, reconfirmând încrederea clienţilor noştri. Noile premiere bancare din prima parte a anului au dovedit încă o dată spiritul inovator al Alpha Bank. Dacă în anul 2001 Alpha Bank deschidea piaţa creditelor ipotecare, în 2019 banca noastră a realizat cu succes prima emisiune de obligaţiuni ipotecare din România, obligaţiunile fiind listate la Bursele de Valori din Luxemburg şi Bucureşti."
Amintim că, în mai 2019, instituţia bancară a lansat prima emisiune de obligaţiuni ipotecare din ţara noastră, în valoare de 200 de milioane de euro, parte a unui program cadru de obligaţiuni ipotecare cu un plafon de 1 miliard de euro.
În prima jumătate a acestui an, va-loa-rea creditelor a atins 2,6 miliarde euro, creditele ipotecare înregistrând o creştere anuală de 5,6%, până la 1,13 miliarde euro, arată comunicatul băncii. Acesta menţionează că depozitele din portofoliul Alpha Bank România au ajuns la 2,44 miliarde euro, crescând semnificativ peste ritmul pieţei, cu 16,3% faţă de 6,2% la nivel de sistem. Rata creditelor neperformante a scăzut semnificativ, la 3,7%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, când s-a situat la 7,5%. Veniturile operaţionale au crescut cu 6,6%, ajungând la 68,7 milioane euro, în timp ce cheltuielile operaţionale au avansat cu 9,7%, în principal ca urmare creşterii contribuţiei la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare, precum şi a creşterii cheltuielilor cu personalul.
În prima jumătate a anului Alpha Bank România şi-a întărit semnificativ poziţia pe segmentul plăţilor şi e-commerce, câteva iniţiative ce merită amintite fiind: parteneriatul cu UnionPay Internaţional; parteneriatul cu fintech-ul PayU; parteneriatul cu fintech-ul Symphopay pentru implementarea unei soluţii de tip "POS sharing".
Alpha Bank România avea, în primul semestru al acestui an, o reţea formată din 130 de unităţi şi 1961 de angajaţi.