"Fluturi & Farfale" este prima gamă de vinuri realizată de compania "Vitis Metamorfosis", societate înfiinţată în urmă cu doi ani, printr-un parteneriat încheiat între "Halewood International", cu sediul central în Anglia, şi "Marchesi Antinori", din Italia.
Cele patru sortimente de vin - două albe şi două roşii - care fac parte din această gamă au fost lansate joi seara, în incinta reşedinţei ambasadorului Marii Britanii în România.
Noile vinuri sunt destinate retailului, acestea găsindu-se deja pe rafturile unora dintre marile reţele de magazine. Soiurile din care au fost produse, anul trecut, licorile, sunt "Sauvignon Blanc" şi "Fetească Regală", pentru cele albe, şi "Cabernet Sauvignon" şi "Merlot", pentru vinurile roşii.
Gama de vinuri "Fluturi & Farfalle" ("farfalle" reprezentând traducerea cuvântului "fluturi" în italiană) a fost produsă într-o cantitate de circa 100.000 de sticle, după cum ne-a spus Dan Muntean, directorul general al companiei "Halewood Româ-nia", care ne-a declarat: "Parteneriatul nostru a început în 2009, când am făcut lansarea acestei firme de tip joint-venture între < Marchesi Antinori >, numărul trei din Italia, care se află în acest domeniu din 1385, fiind una dintre cele mai vechi firme din lume, şi < Halewood >. Atunci am lansat acest parteneriat, acum lansăm o gamă nouă de vinuri de retail".
Potrivit domniei sale, recolta anului 2011 a fost una dintre cele mai bune recolte pe care le-a cunoscut România în ultimii 10 ani.
Acest lucru s-a simţit şi în rezultatele înregistrate de "Halewood România", care au cunoscut o uşoară creştere, după cum ne-a declarat Dan Muntean: "În general, toa-tă piaţa de vinuri de la noi a scăzut cu circa 10-20%, însă noi am câştigat segment de piaţă de la competitorii noştri şi am avut o creştere minoră a vânzărilor, de 5-10%, faţă de 2010, când a fost destul de dificil. Anul 2012 arată pentru noi şi mai bine, datorită faptului că în fiecare an calitatea produselor creşte, odată cu intrarea pe rod a noilor vii. Probabil că anul acesta cifra noastră de afaceri va creşte cu peste 10%. O bună parte din această creştere se va datora exporturilor noastre, unde au fost înregistrate creşteri importante; dar am reuşit să creştem şi la intern".
Anul trecut, valoarea cifrei de afaceri realizată de "Halewood România" a fost de circa 10 milioane de euro.
"Grupul o duce foarte bine, a fost recent votat în topul celor 100 cele mai profitabile firme de mărime medie din Anglia, situându-se pe locul 41. Acest lucru se reflectă şi asupra activităţii noastre, pentru că ei cumpără o mare parte din vinul pe care îl producem noi, aici", ne-a mai precizat domnul Muntean.
Potrivit domniei sale, capacitatea de producţie a producătorului de vin din ţara noastră începe să fie insuficientă: "Trebuie să ne extindem capacitatea, pentru că vânzările încep să depăşescă producţia, care se cifrează la 45.000-50.000 de hectolitri de vin pe an. Probabil că anul acesta, până în toamnă, va trebui să mai facem nişte investiţii în capacitatea de producţie".
Din producţia companiei, la export merge, anual, în jur de 40%. Reprezentantul societăţii ne-a spus că sunt unele luni în care mai mult de 60% merge la export, în funcţie de sezonalitate: "Anglia este cea mai importantă piaţă pentru noi, dar exportăm şi în Germania, Olanda, China, Thailanda, America de Sud - în Columbia, Peru, Brazilia. America de Nord este şi ea în vizorul nostru, dar este o piaţă destul de dificilă.
Compania investeşte în fiecare an cel puţin 2-3 milioane de euro, la început mai mult în viticultură, iar acum preponderent în viticultură.
Societatea a intrat pe piaţa noas-tră în anul 1987, în prezent având 400 de hectare de vie, plantate cu cofinanţare europeană. Viile sunt situate în trei zone ale ţării - Podişul Transilvaniei, Dealu Mare şi Murfatlar, unde are circa 66 de hectare de vie bio. Preţurile vinurilor produse în mod ecologic sunt aproximativ aceleaşi cu cele ale vinurilor create în mod industrial, iar gustul nu diferă, potrivit lui Dan Muntean, care ne-a precizat că, pentru producerea vinului organic, costurile sunt uşor mai mari, dar compania şi le asumă.