Reporter: Cum apreciaţi vânzările Automobile Dacia pe piaţa românească, în ultimii ani?
Yves Caracatzanis: În ultimii 10 ani, piaţa de automobile din România a cunoscut fluctuaţii semnificative. În 2007, piaţa vehiculelor noi era de 350.000, iar la sfârşitul anului 2016, piaţa totală de vehicule noi a atins 132.000 unităţi vândute. Cu toate acestea, Grupul Renault România a reuşit să îşi menţină poziţia de lider al pieţei cu marca Dacia. În plus, în doar 10 ani, Dacia a trecut de la o marcă locală la un constructor european, recunoscut în lumea întreagă.
În primele cinci luni ale acestui an, modelul Sandero este cel mai vândut în topul în Franţa şi al doilea, în Europa. Duster ocupă poziţia a treia în segmentul vânzărilor din segmentul C SUV în Europa.
Chiar dacă în ultimii trei ani a avut loc o evoluţie a pieţei de maşini noi în România, importurile vehiculelor de ocazie, foarte vechi, au căpătat proporţii alarmante, mai ales în urma eliminării timbrului de mediu, în februarie 2016. Câteva exemple:
Invazia vehiculelor de ocazie (1 vehicul nou la fiecare 5,8 vehicule de ocazie în primele 4 luni ale anului 2017);
Vârsta medie a parcului auto naţional este de 14 ani;
Piaţa vehiculelor noi se menţine la un nivel foarte scăzut (de trei ori mai jos faţă de anul 2007);
Intrarea pe piaţă a vehiculelor importate: 73,5% mai vechi de 10 ani.
Piaţa vehiculelor noi este în prezent afectată de vehiculele de ocazie importate care nu sunt deloc fiscalizate. Este important să avem o piaţă de vehicule de ocazie sănătoasă pentru a putea garanta siguranţa şi transparenţa stării tehnice a vehiculelor, pentru protecţia mediului înconjurător şi, evident, pentru plata impozitelor şi taxelor aferente.
Reporter: Cum apreciaţi iniţiativa actualului Executiv privind impozitarea companiilor pe cifra de afaceri?
Yves Caracatzanis: Asociaţiile Coaliţia şi Foreign Investor Council, unde suntem membri, şi-au exprimat poziţia în această privinţă în data de 30 iunie. Pentru investitori este fundamental să fie asigurate stabilitatea şi predictibilitatea legislaţiei, mai ales socială, fiscală şi de mediu. Menţinerea competitivităţii este esenţială pentru dezvoltarea durabilă a ţării.
Reporter: Care sunt cele mai mari probleme cu care vă confruntaţi pe piaţa românească? Ce ne puteţi spune despre infrastructura din România?
Yves Caracatzanis: Pentru a continua dezvoltarea activităţilor noastre, trebuie să păstrăm împreună competitivitatea industrială a României pe termen lung prin:
- Dezvoltarea pieţei de vehicule noi cu măsuri de sprijin adaptate pentru îmbunătăţirea mediului înconjurător şi a siguranţei rutiere şi întinerirea parcului auto naţional (REMAT);
- Stabililitatea şi predictibilitatea legislaţiei, mai ales socială, fiscală şi de mediu ;
- Adaptarea sistemului de educaţie naţional, la toate nivelurile conform cu nevoile companiilor (învăţământul profesional şi universitar) ;
- Dezvoltarea infrastructurii rutiere;
Evoluţia infrastructurii în România este necesară nu doar pentru investitori, dar şi pentru toţi românii. Apreciem lansarea licitaţiilor pentru primele porţiuni ale autostrăzii Piteşti - Sibiu.
Reporter: Care este valoarea totală a investiţiilor făcute la Automobile Dacia?
Yves Caracatzanis: Cifra totală a investiţiilor pentru activităţile Grupului Renault România este de 2,5 miliarde de euro, la sfârşitul anului 2016. Acestea au fost orientate către modernizarea platformei industriale, pentru dezvoltarea gamei de produse şi pentru crearea unui lanţ complet de construcţie a unui automobil: studii client, design, inginerie (inclusiv testare), fabricaţie, logistică, comerţ, servicii de business, post-vânzare şi finanţare. În 2016, am investit 175 de milioane de euro pe platforma industrială de la Mioveni.
Reporter: Anul trecut, numărul angajaţilor Automobile Dacia a stagnat (13.835, faţă de 13.884 în 2015). Intenţionaţi să faceţi angajări în acest an?
Yves Caracatzanis: Provocările pieţei industriei auto care ţin de inovaţie şi tehnologie generează noi proiecte pentru Grupul Renault România. În prezent avem disponibile 500 de posturi. Căutăm persoane cu competenţe lingvistice (franceză şi engleză), cu spirit de inovaţie şi pasionate de auto :
- Pentru R&D : ingineri auto care să aibă cunoştinţe tehnice, ideal cu experienţă în conceperea şi dezvoltarea proiectelor, care să ştie să folosească instrumente specifice comune (ex. Catia V5 sau V6, Matlab şi Simulink);
- Serviciile de business (activităţi off - shore) : persoane cu experienţă în supply chain, post-vânzare şi studii de piaţă, să cunoască foarte bine aplicaţiile informatice şi să aibă cunoştinţe despre gestiunea bazelor de date;
- La Mioveni, unde se află platforma industrială, activitatea de fabricaţie şi logistică : specialişti tehnici care au experienţă în automatizare şi audit performanţă industrială;
- Pentru funcţiile suport, Calitate, Finanţe şi Cumpărări : absolvenţi de studii superioare tehnice sau economice, cu experienţă în domeniile calităţii şi auditului furnizori, cu competenţe legate de analiza costurilor şi performanţa economică.
Reporter: Ce ne puteţi spune de proiectele Automobile Dacia privind automobilele electrice?
Yves Caracatzanis: Nu există în prezent proiecte legate de Dacia cu tehnologie electrică. Tehnologia electrică dezvoltată de Alianţa Renault-Nissan este costisitoare pentru clienţii mărcii Dacia, care vor să facă o achiziţie inteligentă, optând pentru vehicule fiabile, accesibile ca preţ şi moderne. Pentru clienţii Dacia interesaţi de o soluţie accesibilă care să le permită îmbunătăţirea amprentei de carbon, le propunem o gamă completă de vehicule echipate cu GPL.
Reporter: Care model Automobile Dacia a fost vandut cel mai bine în România? Dar în străinătate?
Yves Caracatzanis: Dacia este liderul incontestabil al pieţei auto din România, având o cotă de piaţă de aproximativ 30%, în 2016. Toate modelele gamei Dacia se plasează pe primele locuri în segmentele din care fac parte. În topul vânzărilor de vehicule noi, Dacia figurează cu trei modele: Logan, Duster şi Sandero. Dacia şi-a înnoit oferta produs în segmentul care reprezintă centrul gamei sale - Sandero; Sandero Stepway, Logan şi Logan MCV. Dacia continuă ofensiva produs cu lansarea, încă de la începutul anului 2017, a seriei limitate transversale Explorer şi a cutiei automate BVA EDC pentru modelul Duster transmisie 4x2. La patru luni 2017, vânzările Dacia au crescut cu 10% în lume şi cu 10,5% în România.
Reporter: Cum au evoluat exporturile Automobile Dacia în ultimii ani?
Yves Caracatzanis: În ceea ce priveşte exporturile, avem o foarte bună performanţă pe piaţa europeană, dar şi pe pieţele din Africa şi Asia. 93% din vehiculele produse la Mioveni sunt exportate şi vândute în afara României.
Reporter: Mulţumesc!
1. fără titlu
(mesaj trimis de Cristi C în data de 14.07.2017, 00:15)
Felicitări pentru modelul Sandero, cel mai popular fiind Stepway. Ați crescut siguranța în caz de impact, ați menținut un preț excelent iar motorizarea dCi face toți banii.