Raiffeisen Bank a soluţionat cererile a peste 25.000 de clienţi persoane fizice cu credite, care au solicitat amânarea plăţii ratelor, în contextul impactului pandemiei de COVID19, în perioada 16 martie - 3 aprilie, de la decretarea stării de urgenţă până la intrarea în vigoare a OUG 37/2020, anunţă un comunicat al băncii.
Cătălin Munteanu, director executiv Aria persoane fizice, subliniază: "Peste 18.000 dintre aceste cereri au venit de la clienţii care aveau în contract opţiunea de amânare a ratelor, precum şi posibilitatea să o exprime prin intermediul call-center-ului, fără nicio altă formalitate, dat fiind că acesta este un canal securizat şi cu înregistrare a opţiunii clientului. Pentru alţi circa 7.000 de clienţi am găsit soluţii potrivite cu situaţia concretă pe care ne-au relatat-o. Era normal, în contextul în care oamenii sunt îngrijoraţi că le scad veniturile sau că îşi pierd locul de muncă să vină către noi din primul moment când a fost decretată starea de urgenţă, să vadă ce posibilităţi sunt, dacă au nevoie de o amânare a ratelor. Ce facem noi este, pe de o parte, să găsim soluţii rapide, inclusiv operaţionale, care nu sunt deloc simple în pandemie, pe de altă parte să înţelegem bine şi situaţia concretă a clientului; amânarea ratelor este o soluţie temporară, însă trebuie înţeles şi faptul că, de pildă, OUG 37/2020 oferă posibilitatea de suspendare a ratelor până la 9 luni, dar asta nu înseamnă că e necesară o amânare atât de extinsă, şi nici că e potrivită pentru orice situaţie".
Recomandarea băncii pentru clienţii săi este să-şi analizeze nevoile în mod raţional, să nu ia decizii financiare pripite şi să nu se supună la şocuri, nici acum şi nici în viitorul apropiat. Nouă luni în plus la un credit poate fi o perioadă destul de mare, evidenţiază reprezentanţii băncii.
În acelaşi timp, este bine să fie utilizate toate canalele puse la dispoziţie de bancă pentru orice informaţii legate de servicii şi produse, pentru a micşora timpii de aşteptare în call-center, mai arată sursele citate.
Gabriel Chenescu, directorul Centrului Operaţional al Raiffeisen Bank, menţionează: "În aprilie comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, avem un număr de apeluri cu 200% mai mare. Oamenii sună în principal pentru activarea serviciilor de mobile banking, informaţii legate de produse şi servicii şi solicitări de amânări la rate. Lucrăm cu echipe extinse, în diferite clădiri, căci trebuie să respectăm regulile de protecţie sanitară. Am mărit capacitatea echipei de call-center şi ni se alătură şi colegi din reţeaua de agenţii pentru a micşora timpii de aşteptare, pentru că înţelegem că este un canal foarte important pentru client în această perioada. În acelaşi timp, diversificăm canalele pe care clienţii pot să ajungă la noi, să transmită solicitările sau să primească informaţii utile".
La finalul anului trecut, Raiffeisen Bank avea în portofoliu aproape 2,2 milioane de persoane fizice, peste 92.000 de IMM-uri şi 5.700 de companii mari şi medii. Totodată, banca are o reţea de 800 ATM-uri, 300 maşini multifuncţionale (MFM-uri) şi 22.000 de POS-uri.