Doraly, unul dintre cele mai mari parcuri comerciale din ţară, cu spaţii dedicate comerţului angro şi Cash&Carry, a deschis ieri Doraly Retail Park, un proiect de 10.000 mp des-tinat unui mix de produse care vin să extindă gama deja existentă. Investiţiile în Doraly Retail Park sunt estimate la circa 6 milioane de euro.
Gheorghe Iaciu, fondatorul Doraly, a declarat ieri, într-o întâlnire cu jurnaliştii: "Doraly este o poveste care evoluează continuu, adaptându-şi în permanenţă strategia de dezvoltare pentru a putea răspunde nevoilor în continuă schimbare. Am pornit de la un concept angro, iar în ultimii ani ne-am extins către segmentul de comerţ de tip Cash&Carry şi e-commerce prin lansarea platformei doraly.ro. Doraly Retail Park este următorul proiect, cu investiţii estimate la circa 6 milioane euro, proiect prin care vrem să fim mai aproape de consumatorul final, punându-i la dispoziţie, în spaţii moderne şi uşor accesibile, o gamă variată de produse de la comercianţi recunoscuţi internaţional. Acesta este marele avantaj al nostru: gama mare de produse. Diversitatea este elementul cheie al strategiei mele".
Domnul Iaciu a menţionat că Doraly a efectuat un sondaj pe un eşantion de 1.200 de cumpărători, ca să vadă ce îi motivează pe aceştia să cumpere din parcul Doraly. Rezultatul arată că vizitatorii parcului comercial sunt atraşi de diversitate, de uşurinţa de a face cumpărături şi de preţurile accesibile.
Ieri a fost inaugurat magazinul JYSK, în suprafaţă de 1.350 mp, primul magazin din cadrul Doraly Retail Park.
Alex Bratu, Country Manager JYSK România şi Bulgaria, afirmă: "JYSK se află în plin proces de expansiune, care continuă şi în această toamnă, cu deschiderea unui nou magazin. JYSK Doraly Afumaţi va fi cel de-al nouălea magazin din zona Capitalei şi cel de-al 78-lea magazin JYSK din ţară. Ne dorim să fim cât mai aproape de clienţi, iar odată cu inaugurarea JYSK Doraly ajungem într-o zonă neacoperită până acum, în Nord-Estul Bucureştiului. Clienţii care ne vor vizita vor găsi un magazin cu design nou, realizat după conceptul Store 3.0, care pune mai mult accent pe colţuri ce recreează încăperi din casă, scot mai bine în evidenţă amenajările scandinave şi reprezintă surse de inspiraţie pentru clienţi".
Poziţionat pe DN2, în Afumaţi, parcul Doraly ajunge anual la un trafic de 3 milioane de vizitatori.
Cristina Toros, Senior Consultant Retail Agency CBRE România, compania de consultanţă imobiliară desemnată cu închirierea proiectului, sus-ţine: "Doraly Retail Park este singurul proiect din zona de Nord-Est a Bucureştiului. Proiectul este gândit inovativ, pe structura unui parc comercial de tip «drive-through», ceea ce reprezintă o premieră în România: accesul facil şi rapid al clienţilor, care le permite acestora o aprovizionare eficientă în timp redus se adresează direct tipologiei de client individual cu venituri medii sau mic antreprenor. Acest tip de proiect permite dezvoltatorului să pregătească un proiect adecvat viitorilor chiriaşi şi să îl livreze în scurt timp. Costurile spaţiilor comune sunt mai reduse, iar accesibilitatea consumatorului final în parcul comercial aduce un plus în ceea ce priveşte confortul".
În anul 2008, compania londoneză InfraRed Capital Partners a preluat 50% din Expo Market Doraly. Acest investitor global a adus standarde ridicate de guvernanţă corporatistă, trans-parenţă, dar şi capitalul necesar trans-formării parcului comercial, într-o viziune pe 12 ani.
Magazinele din cadrul Doraly Retail Park sunt personalizate în funcţie de nevoile retailerilor şi oferă soluţii moderne de comercializare şi depozitare, sisteme de securitate de ultimă generaţie şi tehnologii eficiente energetic, asigurând un consum minim de energie şi costuri de funcţionare reduse.
Doraly are o suprafaţă închiriabilă de 91.987 mp, din care 37.654 mp dezvoltaţi în perioada 2008 - 2018; planul de investiţii pentru 2019 - 2020 este de 6 milioane euro pentru aproximativ 10.000 mp; cifra de afaceri estimativă a parcului, în 2018, se ridică la 518 milioane euro; tranzacţiile derulate între companii reprezintă 90% din total; gradul de ocupare mediu al parcului: 96%; veniturile Doraly estimate pentru 2019: 13,5 milioane euro.
--------------
Înfiinţat în 1994, Doraly a fost primul parc comercial specializat în produse alimentare şi non-alimentare din România. Dezvoltat pe o suprafaţă de teren de 280.000 de metri pătraţi, Doraly dispune de 35 de pavilioane, cu o suprafaţă totală închiriabilă de circa 92.000 de metri pătraţi şi aproximativ 4.000 de locuri de parcare, inclusiv subteran. Parcul comercial găzduieşte 435 de producători, importatori şi distribuitori şi o gamă variată de peste 550.000 de produse.